Auto-Trade ŠKODA

Tökéletes társ minden úton. A nyüzsgő városi rohanáshoz megfelelő modelltől, a tágas üzleti, és az innovatív elektromos járműig a ŠKODA választéka mindent lefed. Találja meg az Ön számára tökéletes ŠKODA modellt!

  • Let's Explore
    Újdonság a Škodától

    Let’s Explore – A Škoda e-mobilitási offenzívája, 2026-ig hat új elektromos modellel

    Tovább fokozza elektromos mobilitási kampánya és átalakulása ütemét a Škoda AUTO. Négy teljes egészében új fejlesztésű e-modell és az Enyaq család két felfrissített tagjának bemutatásával a cseh autógyártó 2026-ra már hat járműcsaládra tervezi bővíteni BEV-kínálatát. A Škoda AUTO 2027-ig összesen 5,6 milliárd eurót invesztál az elektromos mobilitás területébe. A kisautó-SUV-szegmensben érkező "Small" BEV-modellel, a kompakt-SUV-szegmensbeli - hivatalos nevén Elroq - "Compact" újdonsággal, a tágas belterű "Combi" kombival és a hétüléses "Space" SUV-modellel a Škoda jelentősen bővíti, illetve sokrétűbbé fejleszti elektromos portfólióját. A korszerű és különösen gazdaságos belsőégésű motorral, valamint hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerrel szerelt modellek az elektromos mobilitásra zajló átállás során is a Škoda modellportfóliójának alappilléreit alkotják. A Superb és a Kodiaq új generációival, a felfrissített Octavia, Kamiq és Scala sorozatokkal, valamint az új BEV-modellekkel a Škoda rövidesen története legváltozatosabb portfólióját kínálhatja - e két világ legjavát ötvözi, s különböző piacain egyaránt minden ízlésre és igényre a legmegfelelőbb Škoda modellt kínálja vásárlóinak.Amint Klaus Zellmer, a Škoda AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: "2026-ig minden szegmensre kiterjedően megjelenő, összesen hat új tisztán elektromos modelljével a Škoda AUTO még gyorsabban haladhat a hosszú távon fenntartható, elektromos egyéni mobilitás felé. Új és különösen gazdaságos üzemű hagyományos, illetve hibrid hajtásrendszerű modelljeinkkel együtt mindkét világ legjobbját kínáljuk - az átalakulás ezen időszakában is szerte a világon kielégítve jelenlegi és új ügyfeleink igényeit.Martin Jahn, a Škoda AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja hozzátette: "2026-ra új, tisztán elektromos, akkumulátorhajtású modelljeink minden, az ügyfeleink számára meghatározó járműszegmenst lefednek majd. Olyan autókat kínálunk, amelyekkel stílusosan, azaz hosszú távon fenntarthatóan, biztonságosan és magabiztosan fedezhetik fel a világot - immár az új Modern Solid formatervezési nyelvezetünk jegyében született termékeinkkel."Gyorsuló e-kampány - egyértelmű útiterv az e-mobilitáshozA Škoda AUTO - 2026-ig összesen hat új BEV-modell piaci bevezetését tervezve - teljes mértékben elkötelezett az elektromos mobilitás felé zajló átalakulása mellett. 2020-ban, illetve 2022-ben sikeresen mutatkozott be az Enyaq iV és az Enyaq Coupé iV, a Škoda első két olyan modellje, amely már a Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának (Modular Electrification Platform; MEB) műszaki alapjaira épül. E két modell jelentős frissítésen esik át 2025-ben, ugyanazon új formai nyelvezettel, amely a Škoda minden BEV-modelljét jellemzi a jövőben. E járműveken túl, 2026-ra négy teljes egészében új fejlesztésű, akkumulátorhajtású elektromos modell is érkezik:•        a "Small" az A0 szegmensben, a jövő belépőszintű modelljeként,•        a "Compact", hivatalos nevén Elroq, a Karoq kompakt-SUV tisztán elektromos utódjaként,•        a "Combi", amely a Škoda nagysikerű kombi-hagyományainak folytatója, valamint•        a "Space", amely a 2022 augusztusban bemutatott, hétüléses koncepciómodell sorozatgyártású változataként zárja felülről a termékportfoliót.A Combi, azaz a márka első kombikarosszériás BEV-modellje, a kínálat nagyon fontos tagja, amely a márka alapvető értékeit megtestesítve hozza el e népszerű karosszériaváltozat erényeit az elektromos mobilitás korszakába. Mindegyik BEV-modell a jellegzetes Modern Solid dizájnnyelvezet jegyében készül, amely a márka génjeit meghatározó karakteres tulajdonságokat - robusztus konstrukció, funkcionalitás és hitelesség - emeli ki.Továbbra is alappillér a továbbfejlesztett ICE- és PHEV-modellek kínálataA fejlett és gazdaságos belsőégésű motorokkal (ICE), illetve a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerekkel (PHEV) szerelt járművek továbbra is a vállalat modellportfóliójának egyik alappillérét képezik a tisztán elektromos mobilitásra zajló átállás során. Mivel az egyes piacok más-más tempóban térnek át az elektromos mobilitásra, adott esetben e modellek elégíthetik ki az ügyfelek igényeit, a Škoda minden piacán a vásárlói igényekre összpontosít. A vállalat ezért széles körben megfizethető olyan modellek teljes palettáját kínálja az elkövetkező évek során, amelyekkel maradéktalanul megfelelhet ügyfelei egyéni mobilitási elvárásainak - elektromos, hagyományos vagy plug-in hibrid hajtásrendszerrel.

    További információk
  • elektromos autó
    Újdonság a Škodától

    Minden, amit tudnia kell, mielőtt elektromos autóba ül át

    Következő Škodája már tisztán elektromos autó lesz? Minden bizonnyal számos kérdés jut eszébe az elektromos mobilitásra való átállással kapcsolatban.Mire számíthat elektromos autó vásárlásakor?Mindenekelőtt a vezetés újszerű élményére - és kezdetben talán arra is, hogy új szokások szerint, másként kell eljárnia. Ám bátran előre - valóban semmi ok az aggodalomra! Be kell indítani a Škoda elektromos autót?Nem, ez az egyik, amit már nem szükséges megtennie. Miután beült, egyszerűen nyomja le a fékpedált - és kész. Az autó aktiválódik, amint a Virtual Cockpit műszeregységen megjelenő üzenet is jelzi. Ezután már csak kapcsolni kell a megfelelő menetfokozatot és már indulhat is. Ugyanilyen egyszerű, amikor megérkezett úticéljához - csak szálljon ki, és az autó kikapcsol.Szükséges sebességet váltani Škoda elektromos autó vezetésekor?Nem. Az előre- vagy hátramenetet természetesen továbbra is ki kell választani - mint az automata sebességváltóval szerelt modellekben -, ám az elektromos motor fokozatváltás nélkül is kellően széles fordulatszám-tartományon üzemel, maximális forgatónyomatéka pedig már közvetlenül elinduláskor rendelkezésre áll.Mi a helyzet a hatótávval?Az egy-egy töltéssel elérhető hatótáv az elektromos autók minden új generációjával bővül. A Škoda Enyaq iV akár 547 kilométeres hatótávot is kínálhat, ami bőségesen elegendő az utak túlnyomó többségéhez. Ideális esetben egyaránt rendszeresen töltheti éjszaka otthon, vagy napközben a munkahelyén, hosszabb utak esetén pedig célszerű előre tájékozódni a töltőállomásokról, ahol megállhat útközben az akkumulátor részleges vagy teljes feltöltésére. Egy-egy autó hatótávját számos tényező befolyásolja, köztük a vezetési stílussal, a sebességgel, illetve a külső és a beltér-hőmérséklettel.Hogyan működik a töltés és mennyi időt igényel?Kétféle töltési mód kínálkozik: váltakozóáramú (AC) és egyenáramú (DC). A váltakozóáramú töltés nem olyan gyors, mint az egyenáramú, ami a hálózat teljesítményével függ össze. Emellett a háztartási elektromos hálózat 230 vagy 400 voltos aljzatai váltakozóáramot szolgáltatnak, amit az elektromos járműnek kell egyenárammá alakítania. A nagyobb energiaáramlás miatt gyorsabb a töltés háromfázisú csatlakozóról, de a váltakozóáramot ez esetben is egyenárammá kell alakítani. A leggyorsabb megoldás a kifejezetten elektromos járművekhez készült töltőberendezéssel végzett egyenáramú töltés. A töltés nem lineáris folyamat: a nagyfeszültségű akkumulátor a gyorstöltő állomásokon mindössze 36 perc alatt tölthető fel 10-ről kapacitása 80 százalékára, ám a fennmaradó 20 százalék is nagyjából ugyanennyi időt vehet igénybe.Mi a falitöltő (wallbox)?A falitöltő (wallbox) elektromos járművek számára készült, falra szerelt, váltakozóáramú töltőkészülék. A Škoda iV Charger, azaz a cseh autógyártó hivatalos falitöltője, háromféle változatban kapható, amelyek mindegyike más-más funkciószintet képvisel.Bármilyen töltőt használhatok a városban?Töltőállomások széles hálózata áll rendelkezésre Európa-szerte az elektromos autók töltéséhez - amennyiben az adott töltő rendelkezik a Škoda járműveihez megfelelő csatlakozóval. Többféle csatlakozó létezik, de a Škoda elektromos autók vezetőinek elvileg nem kell attól tartaniuk, hogy nem tudják csatlakoztatni autójukat a töltőállomásra, amit találnak. Európában a CCS (Combined Charging System) csatlakozó vált az egyenáramú (DC) gyorstöltés, míg a széles körben elterjedt Mennekes-csatlakozó a váltakozóáramú (AC) töltés szabványává. Utóbbi szerepel mind az otthoni falitöltők (wallbox), mind pedig az autókhoz mellékelt kábel csatlakozójaként, amely 230 voltos, kétfázisú és 400 voltos háromfázisú aljzatokhoz is csatlakoztatható.Kínál a Škoda nyilvános töltési lehetőséget az elektromos járművek számára?Igen, a neve Powerpass. A Powerpass-kártyával Ön gyakorlatilag bárhol tölthet, a töltési és fizetési adatok pedig egy alkalmazásban tekinthetők át egyszerűen. Ez az első Enyaq iV megjelenése óta elérhető, jól bevált rendszer az IONITY gyorstöltő hálózatához is hozzáférést biztosít. A jelenlegi ME3 szoftverrel rendelkező Enyaq iV sorozatú modelleken az új Plug & Charge funkciónak köszönhetően a kompatibilis töltőállomásokon igen kényelmesen, egyszerűen a töltőkábel csatlakoztatásával indítható a töltés. A jármű azonosítása ilyenkor teljesen automatikusan zajlik a töltőállomáson. A jövőben a Moduláris elektromos platformra (MEB) épülő új Škoda-modellek is kínálják majd ezt a funkciót.Hogyan töltődik az autó menet közben?Az elektromos autók egyik figyelemreméltó jellemzője az energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszere, ami lényegében az akkumulátort töltő motorfék-megoldás. A Škoda Enyaq iV a kormánykerék kapcsolóbillentyűi révén a rekuperáció három intenzitási fokozatát kínálja, de a legerősebb fokozat a B menetüzemmód kapcsolásával is választható. Egy teljesen automatikus üzemmód is rendelkezésre áll, amelyben az autó önműködően gondoskodik e funkcióról. A rekuperáció alapvetően változtatja meg a vezetés élményét, legerősebb fokozata például olyan hatékonyan fékez, hogy az autó a gázpedál felengedésekor azonnal lassulni kezd, így Ön kényelmesen, szinte csak egy pedál használatával közlekedhet. A rekuperáció az autó hatótávjának növelésében is segít.Mekkora az elektromos autó élettartama?Ebben számos tényező szerepet játszik, különösen a vezetési stílus, az autó gondozása és az előírt karbantartási ütemterv betartása. Mindezek ellenére a Škoda nyolc év vagy 160 ezer kilométer garanciát vállal az akkumulátor élettartamára. Az Enyaq iV és az Enyaq Coupé iV esetében a garanciafeltétel szerint az akkumulátor kapacitása ez idő alatt nem csökkenhet az eredeti szint 70 százaléka alá.

    További információk
  • Eniaq
    Újdonság a Škodától

    7,351 KILOMÉTERT DRIFTELVE ÁLLÍTOTT FEL A JÉGEN KÉT GUINNESS-VILÁGREKORDOT A ŠKODA ENYAQ RS 𝗶V

    Két hivatalos jégdrift-világrekordot is felállított Enyaq RS iV modelljével, azaz sportos RS-családja második tisztán elektromos, akkumulátorhajtású tagjával a ŠKODA. A GUINNESS WORLD RECORDS egyaránt megerősítette "A leghosszabb folyamatos járműves drift jégen", illetve "A leghosszabb folyamatos járműves drift jégen elektromos járművel" rekordjait, amelyeket 2023. január 19-én, csütörtökön, Richard Meaden brit autós újságíró állított fel a svédországi Östersund melletti Stortjärnen-tó jegén kialakított 188,496 méteres körpályáján.A Škoda a Stortjärnen-tavon felállította a jégen futott leghosszabb folyamatos járműves drift rekordját. Richard Meaden a nemrég bemutatott Enyaq RS iV volánja mögött több mint 15 percnyi kontrollált drifttel tett meg összesen 7,351 kilométert, új, hivatalosan is megerősített rekordot állítva fel. Az előző, 6,231 kilométeres rekordot 2022-ben, Kínában érték el. Ezzel egyidejűleg Meaden és a Škoda Enyaq RS iV "A leghosszabb folyamatos járműves drift jégen elektromos járművel" rekordját is sikerrel állította fel.A GUINNESS WORLD RECORDS bírója, valamint David Kalas nemzetközi driftbíró felügyelete mellett a Škoda végül a negyedik napon, különböző gumiabroncs-kombinációkkal futott számos tesztet követően állította be a rekordot. Az autógyártó öt nap alatt összességében 18 órát fordított a fagyos körülmények közepette a "tökéletes drift" teljesítésére.Rekordkísérlete során az Enyaq RS iV SUV-modell nehéz körülmények között 15 perc 58 másodperc alatt 39 alkalommal járta körbe a driftpályát. Ezalatt 48,69 kilométer/óra csúcssebességet ért el, a leglassúbb ponton pedig 31,64 kilométer/órával haladt. A rekordkísérletben az Enyaq RS iV egy 20 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal szerelt, sorozatgyártású példánya szerepelt.Az első kerekek a Michelintől származó Däckproffsen 245/35-R20 méretű versenyabroncsain 600 darab ötmilliméteres, míg a hátsó tengely 255/45-R20 méretű Nokian Hakkapelitta abroncsain 300 kétmilliméteres szög gondoskodott a kellő tapadásról - ideális kominációként a 40 centiméter vastag jégrétegen.E két GUINNESS WORLD RECORDS címmel a Škoda és a friss rekorder Richard Meaden, valamint az "RS" rövidítés egyaránt visszatért a rekordok könyvébe. A brit pilóta már 2011-ben is felállított egy rekordot, amikor egy Nagy-Britanniában épített Škoda Octavia RS volánja mögött 227,080 mérföld/órás tempóval megdöntötte a 2,0 literes, feltöltött, sorozatgyártású járművek a Southern Californian Timing Association (SCTA) szerinti szárazföldi sebességrekordját. Meaden az amerikai egyesült államokbeli legendás Bonneville Salt Flats síkságán futotta meg rekordját.Richard Meaden így nyilatkozott legfrissebb sikeréről: "Valóban különleges újra egy Škoda volánja mögé ülni és újabb rekordot dönteni. Az egyesült államokbeli Bonneville Salt Flats, majd Svédország egy befagyott tava - két teljesen különböző rekord, két alapvetően eltérő járművel. Nagy büszkeséggel tölt el, hogy tizenkét év múltán újra olyan csapat tagja lehetek, akik közösen rekordokat döntenek. Ki gondolta volna, hogy egy elektromos autóban driftelünk itt a jégen? Ez is jól bizonyítja, milyen rohamosan változik az autózás világa, s milyen izgalmas ez az átalakulás."Az Enyaq RS iV sportfutóműve elöl 15, hátul 10 milliméterrel süllyeszti alacsonyabbra a karosszériát az Enyaq iV változathoz képest. Emellett a progresszív kormányzás és a Menetprofil-választás (Drive Mode Select) technikája éppúgy még hatékonyabb vonóerő-átadási képességeket biztosít, mint az extrafelszerelésként rendelhető Adaptív futóműszabályzás (Dynamic Chassis Control). A modellspecifikus felszerelések között szerepelnek a karakteres RS-lökhárítók, a fényes fekete külső elemek, illetve az egyaránt fekete bőrrel bevont sportülések, kormánykerék és műszerfal.Az Enyaq RS iV a Škoda RS-családjának már második tisztán akkumulátoros elektromos tagja, amely 82 kWh (nettó 77 kWh) energiatároló képességű akkumulátorral készül, két elektromos motorja pedig együttesen 299 lóerőt teljesít. A dinamikus menettulajdonságokat segíti 460 newtonméter maximális forgatónyomatéka is, így álló helyzetből mindössze 6,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra. A gyorstöltésre akár 135 kW teljesítménnyel is lehetőség nyílik, amely során mindössze 36 perc alatt tölthető fel az akkumulátor kapacitásának 10 százalékáról 80 százalékra.Videó a rekorddöntésről: https://www.skoda-storyboard.com/en/press-releases/skoda-enyaq-rs-iv-sets-two-guinness-world-records-titles-with-7-351-km-ice-drift/attachment/skoda-enyaq-drift-hero-subtitles_1_a3c67417/

    További információk
  • Kodi Maci
    Újdonság a Škodától

    Kodi Maci Kalandjai

    Vadiúj hangos mese sorozat, folyamatosan frissülő részekkel.Kövessétek a családdal Kodi izgalmas történeteit,és éljétek át együtt a kalandokat!Hallgassátok YouTube-on!És Spotify-on is!A Kocsis család új utakra visz benneteket, amelyek mindig másfelé kanyarodnak és számtalan élményt rejtenek.Vajon melyik lesz a kedvencetek?    IZGALMAS UTAZÁSOK VÁRNAK RÁTOK, KALANDRA FEL!

    További információk
  • optimalizált akkumulátor
    Újdonság a Škodától

    OPTIMALIZÁLT AKKUMULÁTORMENEDZSMENT ÉS INFOTAINMENT – ME3 SZOFTVERFRISSÍTÉS A ŠKODA ENYAQ 𝗶V SZÁMÁRA

    Máris telepíthető a már kiszállított ŠKODA ENYAQ iV modellekre a ŠKODA AUTO új ME3 szoftververziója. A frissítés az akkumulátormenedzsment optimalizálásával nagyobb hatótávot tesz lehetővé valós menetkörülmények között, emellett az új szoftver számos fejlesztést kínál a Digital Cockpit műszeregység, a Head-up kijelző, az infotainment-rendszer és a ŠKODA Connect online-szolgáltatások számára. Az ügyfelekkel a helyi ŠKODA partner veszi fel a kapcsolatot időpontegyeztetésre az új szoftver díjmentes telepítéséhez, amely mintegy öt órát vesz igénybe a műhelyben. Ettől kezdve a jövőbeni frissítések többsége távoli (Over-the-Air) update formájában érkezik majd. A ŠKODA ENYAQ iV és a ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV új példányai már gyárilag rendelkeznek az új szoftverrel.Díjmentes szervizakció keretében frissíti a ŠKODA AUTO már kiszállított ENYAQ iV modelljeit legújabb szoftverével. Az ME3 verzió - amellyel az ENYAQ iV család mostantól kiszállított példányai természetesen már eleve rendelkeznek - számos optimalizációt tartalmaz. A fejlettebb akkumulátormenedzsment nagyobb hatótávot tesz lehetővé valós menetkörülmények között, amit új funkciók egészítenek ki, egyebek mellett a kijelzők, az infotainment-rendszer és a ŠKODA Connect online-szolgáltatásai számára.Az ENYAQ iV modellek tulajdonosaival a helyi ŠKODA partnerek veszik fel a kapcsolatot, hogy szervizidőpontot egyeztessenek az ME3 szoftververzió díjmentes telepítéséhez, amely mintegy öt órát vesz igénybe a műhelyben. Ezt követően a ŠKODA ENYAQ iV konfigurációjának köszönhetően a legtöbb jövőbeli frissítés már távoli (Over-the-Air) update formájában, vagyis a ŠKODA márkaszerviz ismételt felkeresése nélkül válik telepíthetővé.Az akkumulátor és a töltés területén az új szoftver többek között akkumulátorkímélő üzemmódot is kínál. Ennek aktiválásával a következő töltési folyamat során már legfeljebb 80 százalékig töltődik csak fel az akkumulátor, ami egyszerre kíméli, illetve növeli élettartamát. Igény szerint természetesen az akkumulátor teljes tárolókapacitása és maximális töltési sebessége is bármikor rendelkezésre áll. A maximális töltőteljesítmény a 62 kWh energiatároló képességű akkumulátor esetében akár 120 kilowattra, míg a nagyobb, 82 kilowattórás akkumulátorral szerelt modelleknél akár 135 kilowattra nő. Továbbfejlesztett hőmenedzsmentjének köszönhetően az akkumulátor tovább növeli a ŠKODA ENYAQ iV család tagjainak valós menetkörülmények között kínált hatótávját. Az infotainment-rendszer töltési és hatótáv-grafikája mostantól az úticélt és a szükséges töltési helyszíneket is megjeleníti.Ugyancsak fejlesztések állnak rendelkezésre a Digital Cockpit műszeregység és a Head-up kijelző számára, amelyekről egyebek mellett már az akkumulátor pillanatnyi töltöttségi szintje is leolvasható. A tolatókamera megnövelt kontrasztaránnyal működik, így képén még jobban kivehető a jármű környezete. A vezető a multifunkciós kormánykerékről gyorsan és egyszerűen, gombnyomásra válthat oda-vissza az Adaptív sebességszabályzás (Adaptive Distance Assist; ACC) és a Menetasszisztens (Travel Assist) között, emellett a ŠKODA Connect számos online-szolgáltatásának funkciói is bővültek, így most még intuitívebben használhatók.A ŠKODA eddig több mint 70 ezer példányt adott át az ügyfeleknek ENYAQ iV modellcsaládja tagjaiból, az SUV-modell így 3,5 százalékos piaci részesedést ért el a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművek között Európában. Az Európai Unióban legnagyobb darabszáman értékesített BEV-modellek rangsorában a hetedik helyen áll a cseh autógyártó zászlóshajója. Az ENYAQ iV sorozat sikere az egyes európai piacokat tekintve is egyértelmű: hazai piacán, Csehországban, az ENYAQ iV család éppúgy "bestseller" a BEV-modellek mezőnyében, mint Szlovákiában, Finnországban, Dániában és Hollandiában, míg Ausztriában, Svájcban, Lengyelországban és Észtországban egyaránt a harmadik helyen áll.

    További információk
  • fenntartható energia
    Újdonság a Škodától

    A ŠKODA BEMUTATTA A FENNTARTHATÓ MOBILITÁS FELÉ VEZETŐ ÚTITERVÉT

    Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit "NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030" koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható előállítása és üzemeltetése áll a középpontban, a kapcsolódó beszállítói láncolatokat is beleértve. Ennek megvalósítása érdekében a ŠKODA továbbra is elkötelezett például az újrahasznosítható anyagok alkalmazása, illetve az elektromos járművek nagyfeszültségű akkumulátorainak következetes újrahasznosítása mellett.A fenntarthatóság áll a "NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030" középpontjábanA cseh autógyártó "NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030" koncepciója kulcsfontosságú területeként határozta meg a hosszú távú fenntarthatóság témakörét, ambiciózus célokat tűzve ki maga elé tevékenysége szén-dioxid-lábnyomának a teljes értékteremtési láncolat mentén megvalósítandó, hatékony csökkentése érdekében. A ŠKODA AUTO az elmúlt év során e területen eszközölt beruházásai - a környezetvédelem, a szociális ügyek, a vállalatirányítás és a pénzügy témaköreiben folytatott átfogó, átlátható kommunikációval együtt - nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a Volkswagen Csoport a világ első autóipari vállalataként felelhessen meg az Európai Unió Fenntartható Finanszírozási Akcióterve (European Union's Sustainable Finance Action Plan) és az EU Taxonómiarendelet (EU Taxonomy) jelentési követelményeinek.Az elektromos mobilitás további bővítéseA ŠKODA AUTO már 2026-ig három új, tisztán elektromos modellel jelenik meg a piacon, amelyeket továbbiak követnek majd, s tervei szerint 2030-ra 70 százalék fölé kívánja emelni tisztán elektromos modelljeinek arányát európai járműértékesítésében. A ŠKODA AUTO célja, hogy az elektromos mobilitás folyamatos bővítése révén 2030-ra több mint 50 százalékkal csökkentse flotta-szén-dioxid-kibocsátását a 2020-as szinthez viszonyítva.Karbonsemleges termelésA ŠKODA AUTO egyre inkább a megújuló forrásokból származó energiák felé fordul járművei gyártása során, jelentősen csökkentve termelése szén-dioxid-kibocsátását. Ez nem kevesebbet jelent, mint hogy 2030-ra mindhárom csehországi üzeme nulla nettó karbonemisszió mentén működik majd, míg az indiai gyárak 2025-re teljes mértékben szén-dioxid-semlegessé válnak. Vrchlabí főegységgyára már 2020 végére teljesítette e célkitűzést. A megújuló forrásokból származó energiák használata mellett szintén az átfogó intézkedések közé tartozik a hulladékok újrahasznosítása, erőforrás-hatékony anyagok, illetve folyamatok alkalmazása és a túlnyomórészt zöld logisztika. A ŠKODA AUTO a ŠKO-ENERGO vállalattal együttműködésben a kelet-csehországi Moravice-Melčben létesülő szélerőműpark építését is támogatja.Fenntartható anyagkörforgás és második akkumulátor-életciklusA ŠKODA AUTO mind gyakrabban választ olyan természetes, újrahasznosított és újrahasznosítható anyagokat, mint amilyeneket például ŠKODA VISION 7S koncepciómodelljéhez használt. A fémek és az üveg mellett már az újrahasznosított műanyagok is megjelentek a márka új modelljeiben, a ŠKODA ENYAQ iV számára például természetes gyapjúból és újrahasznosított PET-palackokból készült üléskárpit is rendelhető. A következő lépést a műanyagból és a cukorrépa vagy virágosnád (Miscanthus) rostjaiból készült kompozit anyagok jelentik, de a rizshéj, a kender, a parafa és a kókuszrostok felhasználására is folynak kutatások. Újrahasznosításukat megelőzően a ŠKODA telepített (stacioner) energiatároló rendszerekben alkalmazza az elektromos járművekből származó, használt nagyfeszültségű akkumulátorokat, ami második életciklusukként hatékonyan csökkenti az akkumulátorok szén-dioxid-lábnyomát.Az e-modellek klímasemleges üzemeA ŠKODA AUTO hosszú távú fenntarthatóság iránti holisztikus megközelítése nemcsak a szén-dioxid-semleges termelésre, hanem az elektromos autók gyakorlatilag nulla károsanyag-kibocsátású üzemére is kiterjed. A ŠKODA ENYAQ iV modelleket már szén-dioxid-semleges mérleggel szállíthatják ki az ügyfeleknek, a gyártás jelenleg még nem megelőzhető szén-dioxid-kibocsátását pedig tanúsított karbonkreditek vásárlásával egyenlíti ki a ŠKODA AUTO. A vállalat emellett a megújuló energiaforrások európai bővülését is támogatja, s például egy új szélerőmű-park építésében is részt vesz Finnországban. A számítások szerinti 570 GWh éves kapacitásával az erőmű mintegy 150 ezer háztartás elektromosáram-ellátásához elegendő - vagy éppen helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélkül üzemelő ŠKODA elektromos járművek töltésére használható - zöldenergiát termelhet a jövőben.Újonnan alapított Külső Fenntarthatósági Tanács nemzetközi szakértőkkelA ŠKODA AUTO 2021 novemberében létrehozta saját Külső Fenntarthatósági Tanácsát (External Sustainability Council). A külső, független testület öt nemzetközileg elismert szakértőből áll, akik a tervezett fenntarthatósági intézkedések végrehajtására vonatkozóan adnak tanácsot az igazgatótanácsnak, valamint új perspektívákkal, impulzusokkal és megközelítésekkel szolgálnak. Ezzel az autógyártó az egyik első olyan vállalat Csehországban, amely immár saját bizottságának szakértelmét veszi igénybe e szakterületen.Széleskörű képzés a ŠKODA márkakereskedők számára és további fenntarthatósági tevékenységekA fokozott hosszú távú fenntarthatóság felé vezető útján a ŠKODA világszerte 3200 márkakereskedőjét is szisztematikusan be kívánja vonni ezirányú erőfeszítéseibe. Egyértelmű ugyanis, hogy a mégoly apró intézkedések is hatékonyan csökkenthetik a szénlábnyomot, mint például kerékpár felajánlása cserejárműként az ügyfelek számára a szervizlátogatások alkalmával. A kiskereskedelmi szektorban alkalmazott GreenRetail koncepció mellett a GreenProduct a lehető legkörnyezetkímélőbb járművekre, míg a GreenFactory a hosszú távon fenntartható termelésre összpontosít.A vállalat hosszú távú fenntarthatósági intézkedései a Volkswagen Csoport "goTOzero" környezetvédelmi küldetésnyilatkozatára épülnek, s egyaránt felölelik az éghajlatváltozás, a természeti erőforrások, a levegőminőség és a környezetvédelmi megfelelőség témaköreit.Ennek részeként a #Project1Hour kezdeményezés arra hívja fel a Volkswagen Csoport mintegy 660 ezer munkatársát, hogy a hosszú távú fenntarthatósághoz és a klímavédelemhez nyújtott személyes hozzájárulásukat áttekintve ünnepeljék minden év április 22-én a Föld Napját. 2022-ben a ŠKODA AUTO, valamint SAVWIPL India, ŠKODA AUTO Németország és ŠKODA AUTO Szlovákia leányvállalatainak dolgozói vettek részt a kampányban.

    További információk
  • MÁRKAARCULAT
    Újdonság a Škodától

    A ŠKODA AUTO BEMUTATJA ÚJ MÁRKAARCULATÁT ÉS GYORSÍTJA ELEKTROMOS OFFENZÍVÁJÁT

    "NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030" vállalati stratégiája keretében a ŠKODA AUTO bemutatja új márkaarculatát, amelynek középpontjában megújult formai nyelvezete, új márkaemblémája és átfogóan felfrissített vállalati arculata (Corporate Identity; CI) áll. A cseh autógyártó emellett gyorsítani és bővíteni kívánja elektromos offenzíváját, amely során a ŠKODA AUTO már 2026-ig három új, tisztán elektromos modellel jelenik meg a piacon, amelyeket továbbiak követnek majd. A VISION 7S koncepciótanulmány e modellek egyikének előfutára. A tervek szerint 2030-ra már 70 százalék fölé emelkedik a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművek aránya a ŠKODA európai értékesítésében, ezért a vállalat az elektromos mobilitásba további 5,6 milliárd, a digitalizációba pedig 700 millió eurót invesztál az elkövetkező öt év folyamán.Amint Klaus Zellmer, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: "Különleges nap a mai a ŠKODA AUTO történetében: bemutatjuk új márkaemblémánkra és felfrissített vállalati arculatunkra is kiterjedő, megújult márkamegjelenésünket. VISION 7S koncepciótanulmányunkkal egy teljes egészében új fejlesztésű ŠKODA-modellre kínálunk konkrét kitekintést, amellyel felfelé kívánjuk bővíteni termékportfóliónkat és ügyfélkörünket. Emellett jelentősen felgyorsítjuk elektromos offenzívánkat, és már 2026-ig három további, tisztán elektromos modellel jelenünk meg a piacon, amelyeket újabbak követnek majd. Ezzel tovább erősíthetjük pozícióinkat az átalakulás évtizedére, miközben az elektromos mobilitásra összesen 5,6 milliárd, a digitalizációra pedig további 700 millió eurót fordítunk az elkövetkező öt év során -a vállalat és a munkahelyek jövőjének biztonságába is invesztálva ezzel."Martin Jahn, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja hozzátette: "Az új márkaarculattal már az elektromos jövőre készítjük fel vállalatunkat, egyértelműen pozicionálva a márkát a külső versenytársak körében, ugyanakkor még egyértelműbben megkülönböztetve magunkat a Volkswagen Csoport további márkáitól. A VISION 7S show-modell új formai nyelvezetünk úttörője, amelyet az elkövetkező években teljes termékportfóliónkra kiterjesztünk, még karakteresebben szólítva meg ügyfeleinket. Mindezzel új szintre emeljük márkánkat, hogy a felhasználói élmény (User Experience), a hálózatba kapcsolás (Connectivity) és a teljes ügyfélfolyamat (Customer Journey) tekintetében egyaránt alkalmazkodhassunk ügyfeleink új igényeihez és elvárásaihoz."Gyorsuló e-offenzíva: már 2026-ig három új modell, amelyeket továbbiak követnekA cseh autógyártó jelentősen felgyorsítja elektromos offenzíváját, és már 2026-ig további három, tisztán elektromos modellt - egy kisautó mellett egy kompakt SUV-modellt és egy hétüléses családi autót - tervez bemutatni a piacon. A hétüléses, tisztán elektromos SUV-modellre kínál konkrét kitekintést a VISION 7S tanulmány, mégpedig több mint 600 kilométer hatótávval és akár 200 kW csúcs-töltőteljesítménnyel. 2030-ra a ŠKODA AUTO már 70 százalék fölé kívánja növelni tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművei arányát európai értékesítésében. Az elektromos mobilitás felé vezető átállás szakaszában különösen gazdaságos belsőégésű motorjai termékportfólióját kívánja erősíteni a márka, a jövő év második felében pedig bemutatja a SUPERB és a KODIAQ új generációját. A felfrissített OCTAVIA 2024-ben érkezik.ŠKODA VISION 7S - hétüléses SUV-modell MEB-alapokon, 600 kilométer feletti hatótávvalA VISION 7S koncepciótanulmány elsőként kínál konkrét kitekintést egy teljes egészében új fejlesztésű ŠKODA modellre, miközben a márka új formai nyelvezetét is bemutatja. A tisztán elektromos SUV akár hét személy számára is bőséges helyet kínál, s természetesen számos Simply Clever megoldás jellemzi. Az autógyártó ezzel felfelé bővíti termékportfólióját és ügyfélkörét. A koncepciómodell a Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épül, 89 kWh energiatároló képességű akkumulátora pedig a WLTP-ciklus szerint több mint 600 kilométer maximális hatótávot is lehetővé tesz.Új formai nyelvezet, új márkaembléma, felfrissített vállalati arculatA ŠKODA AUTO új formai nyelvezetet dolgozott ki az elektromos és digitális korszakra, amelyet a jövő évtől fokozatosan vezet be. Olyan letisztult és visszafogott vonalvezetést, amely az új ŠKODA modellek egyszerűségét és igényességét emeli ki. Meghatározó elemei közé tartozik az úgynevezett Tech-Deck Face megoldással kiformált, új orrkialakítás, valamint a beltér hosszú távon fenntartható előállítású anyagai.Az új márkaembléma immár a plasztikus hatású, háromdimenziós grafika nélkül jelenik meg, amivel a ŠKODA a marketing- és a kommunikációs tevékenységek a nyomtatottról mindinkább az online felé változó formáihoz kíván alkalmazkodni. Ugyancsak jelentősen átdolgozták a vállalati arculatot (Corporate Identity; CI): a ŠKODA AUTO immár a zöld két árnyalatát - a Smaragd- és az Elektromos zöldet - használja, amelyek a környezetvédelemre, a hosszú távú fenntarthatóságra és az elektromos mobilitásra utalnak.Ambiciózus fenntarthatósági célok a teljes értéklánc menténA gyártás során a ŠKODA AUTO teljes értékteremtési láncolata mentén határozottan a hosszú távú fenntarthatóságra törekszik, ennek megfelelően megújuló forrásokból származó villamosenergiát kíván alkalmazni. Mladá Boleslavban az akkumulátorok közvetlenül a gyárban zajló előállítása rövid szállítási utakat biztosít, erre két elektromos teherautót használ a vállalat. 2030-tól a tervek szerint a csehországi és az indiai üzemek egyaránt nulla nettó szén-dioxid-kibocsátás mentén gyártják majd járműveiket. Az irányt Vrchlabí üzeme mutatja, e termelési helyszín ugyanis már 2020 óta szén-dioxid-semlegesen működik.A ŠKODA termékei tekintetében is következetesen a hosszú távú fenntarthatóságra helyezi a hangsúlyt: az ENYAQ iV egy-egy példányának előállításához több mint 13 kilogramm újrahasznosított műanyagot használ fel, amelyet régi akkumulátorházakból és lökhárítókból nyernek. A karosszériában felhasznált acél újrahasznosítási aránya 40 százalék, az alumínium esetében pedig akár a 60 százalékot is elérheti. Az oldalablakok 20 százalékban újrahasznosított üvegből készülnek, míg belterében az ENYAQ iV 40 százalékban természetes gyapjúból és 60 százalékban újrahasznosított PET-palackból készült üléskárpitokat is kínál.A ŠKODA AUTO mindemellett egy Fenntarthatósági Tanácsadó Testület (Sustainability Advisory Council) támogatását is igénybe veszi ambiciózus fenntarthatósági céljainak megvalósítása érdekében. Ennek öt nemzetközi tapasztalattal is rendelkező tagja új impulzusokkal és javaslatokkal szolgál a hosszú távú fenntarthatóság jelenlegi és a jövőbeni intézkedéseire vonatkozóan, így segítve a fenntarthatósági kérdésekről szóló, még sokrétűbb párbeszédet az autógyártó és a különböző érdekelt felek (stakeholder) között.

    További információk

ŠKODA
Azonnal elvihető modelleink

Az én ŠKODA modellem
Konfigurálás

Az Ön új ŠKODA modellje - csak Önnek készült. Konfigurálja álmai modelljét most azonnal.

Konfigurátor
banner img

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.