Auto-Trade ŠKODA

Tökéletes társ minden úton. A nyüzsgő városi rohanáshoz megfelelő modelltől, a tágas üzleti, és az innovatív elektromos járműig a ŠKODA választéka mindent lefed. Találja meg az Ön számára tökéletes ŠKODA modellt!

  • MÁRKAARCULAT
    Újdonság a Škodától

    A ŠKODA AUTO BEMUTATJA ÚJ MÁRKAARCULATÁT ÉS GYORSÍTJA ELEKTROMOS OFFENZÍVÁJÁT

    "NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030" vállalati stratégiája keretében a ŠKODA AUTO bemutatja új márkaarculatát, amelynek középpontjában megújult formai nyelvezete, új márkaemblémája és átfogóan felfrissített vállalati arculata (Corporate Identity; CI) áll. A cseh autógyártó emellett gyorsítani és bővíteni kívánja elektromos offenzíváját, amely során a ŠKODA AUTO már 2026-ig három új, tisztán elektromos modellel jelenik meg a piacon, amelyeket továbbiak követnek majd. A VISION 7S koncepciótanulmány e modellek egyikének előfutára. A tervek szerint 2030-ra már 70 százalék fölé emelkedik a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművek aránya a ŠKODA európai értékesítésében, ezért a vállalat az elektromos mobilitásba további 5,6 milliárd, a digitalizációba pedig 700 millió eurót invesztál az elkövetkező öt év folyamán.Amint Klaus Zellmer, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: "Különleges nap a mai a ŠKODA AUTO történetében: bemutatjuk új márkaemblémánkra és felfrissített vállalati arculatunkra is kiterjedő, megújult márkamegjelenésünket. VISION 7S koncepciótanulmányunkkal egy teljes egészében új fejlesztésű ŠKODA-modellre kínálunk konkrét kitekintést, amellyel felfelé kívánjuk bővíteni termékportfóliónkat és ügyfélkörünket. Emellett jelentősen felgyorsítjuk elektromos offenzívánkat, és már 2026-ig három további, tisztán elektromos modellel jelenünk meg a piacon, amelyeket újabbak követnek majd. Ezzel tovább erősíthetjük pozícióinkat az átalakulás évtizedére, miközben az elektromos mobilitásra összesen 5,6 milliárd, a digitalizációra pedig további 700 millió eurót fordítunk az elkövetkező öt év során -a vállalat és a munkahelyek jövőjének biztonságába is invesztálva ezzel."Martin Jahn, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja hozzátette: "Az új márkaarculattal már az elektromos jövőre készítjük fel vállalatunkat, egyértelműen pozicionálva a márkát a külső versenytársak körében, ugyanakkor még egyértelműbben megkülönböztetve magunkat a Volkswagen Csoport további márkáitól. A VISION 7S show-modell új formai nyelvezetünk úttörője, amelyet az elkövetkező években teljes termékportfóliónkra kiterjesztünk, még karakteresebben szólítva meg ügyfeleinket. Mindezzel új szintre emeljük márkánkat, hogy a felhasználói élmény (User Experience), a hálózatba kapcsolás (Connectivity) és a teljes ügyfélfolyamat (Customer Journey) tekintetében egyaránt alkalmazkodhassunk ügyfeleink új igényeihez és elvárásaihoz."Gyorsuló e-offenzíva: már 2026-ig három új modell, amelyeket továbbiak követnekA cseh autógyártó jelentősen felgyorsítja elektromos offenzíváját, és már 2026-ig további három, tisztán elektromos modellt - egy kisautó mellett egy kompakt SUV-modellt és egy hétüléses családi autót - tervez bemutatni a piacon. A hétüléses, tisztán elektromos SUV-modellre kínál konkrét kitekintést a VISION 7S tanulmány, mégpedig több mint 600 kilométer hatótávval és akár 200 kW csúcs-töltőteljesítménnyel. 2030-ra a ŠKODA AUTO már 70 százalék fölé kívánja növelni tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművei arányát európai értékesítésében. Az elektromos mobilitás felé vezető átállás szakaszában különösen gazdaságos belsőégésű motorjai termékportfólióját kívánja erősíteni a márka, a jövő év második felében pedig bemutatja a SUPERB és a KODIAQ új generációját. A felfrissített OCTAVIA 2024-ben érkezik.ŠKODA VISION 7S - hétüléses SUV-modell MEB-alapokon, 600 kilométer feletti hatótávvalA VISION 7S koncepciótanulmány elsőként kínál konkrét kitekintést egy teljes egészében új fejlesztésű ŠKODA modellre, miközben a márka új formai nyelvezetét is bemutatja. A tisztán elektromos SUV akár hét személy számára is bőséges helyet kínál, s természetesen számos Simply Clever megoldás jellemzi. Az autógyártó ezzel felfelé bővíti termékportfólióját és ügyfélkörét. A koncepciómodell a Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épül, 89 kWh energiatároló képességű akkumulátora pedig a WLTP-ciklus szerint több mint 600 kilométer maximális hatótávot is lehetővé tesz.Új formai nyelvezet, új márkaembléma, felfrissített vállalati arculatA ŠKODA AUTO új formai nyelvezetet dolgozott ki az elektromos és digitális korszakra, amelyet a jövő évtől fokozatosan vezet be. Olyan letisztult és visszafogott vonalvezetést, amely az új ŠKODA modellek egyszerűségét és igényességét emeli ki. Meghatározó elemei közé tartozik az úgynevezett Tech-Deck Face megoldással kiformált, új orrkialakítás, valamint a beltér hosszú távon fenntartható előállítású anyagai.Az új márkaembléma immár a plasztikus hatású, háromdimenziós grafika nélkül jelenik meg, amivel a ŠKODA a marketing- és a kommunikációs tevékenységek a nyomtatottról mindinkább az online felé változó formáihoz kíván alkalmazkodni. Ugyancsak jelentősen átdolgozták a vállalati arculatot (Corporate Identity; CI): a ŠKODA AUTO immár a zöld két árnyalatát - a Smaragd- és az Elektromos zöldet - használja, amelyek a környezetvédelemre, a hosszú távú fenntarthatóságra és az elektromos mobilitásra utalnak.Ambiciózus fenntarthatósági célok a teljes értéklánc menténA gyártás során a ŠKODA AUTO teljes értékteremtési láncolata mentén határozottan a hosszú távú fenntarthatóságra törekszik, ennek megfelelően megújuló forrásokból származó villamosenergiát kíván alkalmazni. Mladá Boleslavban az akkumulátorok közvetlenül a gyárban zajló előállítása rövid szállítási utakat biztosít, erre két elektromos teherautót használ a vállalat. 2030-tól a tervek szerint a csehországi és az indiai üzemek egyaránt nulla nettó szén-dioxid-kibocsátás mentén gyártják majd járműveiket. Az irányt Vrchlabí üzeme mutatja, e termelési helyszín ugyanis már 2020 óta szén-dioxid-semlegesen működik.A ŠKODA termékei tekintetében is következetesen a hosszú távú fenntarthatóságra helyezi a hangsúlyt: az ENYAQ iV egy-egy példányának előállításához több mint 13 kilogramm újrahasznosított műanyagot használ fel, amelyet régi akkumulátorházakból és lökhárítókból nyernek. A karosszériában felhasznált acél újrahasznosítási aránya 40 százalék, az alumínium esetében pedig akár a 60 százalékot is elérheti. Az oldalablakok 20 százalékban újrahasznosított üvegből készülnek, míg belterében az ENYAQ iV 40 százalékban természetes gyapjúból és 60 százalékban újrahasznosított PET-palackból készült üléskárpitokat is kínál.A ŠKODA AUTO mindemellett egy Fenntarthatósági Tanácsadó Testület (Sustainability Advisory Council) támogatását is igénybe veszi ambiciózus fenntarthatósági céljainak megvalósítása érdekében. Ennek öt nemzetközi tapasztalattal is rendelkező tagja új impulzusokkal és javaslatokkal szolgál a hosszú távú fenntarthatóság jelenlegi és a jövőbeni intézkedéseire vonatkozóan, így segítve a fenntarthatósági kérdésekről szóló, még sokrétűbb párbeszédet az autógyártó és a különböző érdekelt felek (stakeholder) között.

    További információk
  • Pet palack
    Újdonság a ŠKODA-ról

    A ŠKODA AUTO ÚJRAHASZNOSÍTOTT PET PALACKOKBÓL KÉSZÜLT ÜLÉSKÁRPITOT HASZNÁL

    A ŠKODA AUTO a tisztán elektromos ŠKODA ENYAQ iV belső terénél a hagyományos felszereltségi változatokat egy Design Selection kínálattal váltotta fel. A cseh autógyártó gyapjúszálak és eldobható PET palackokból készült újrahasznosított poliészter kombinációjából alkotta meg a Design Selection LODGE összeállításának üléskárpitját. A beszállítókkal illetve a tudományos közösség képviselőivel együttműködve a vállalat olyan, a sorozatgyártásban is alkalmazható anyagokon dolgozik, amelyek előállítása fenntartható módon történik, újrahasznosíthatók és tartósak. A jövőben a ŠKODA AUTO beszerzési folyamatai során még nagyobb hangsúlyt fektetnek a fenntarthatóságra és a körkörös gazdaságra a teljes értéklánc mentén.Markéta Truhelková, a ŠKODA AUTO belső térrel kapcsolatos beszerzési koordinátora hangsúlyozza: "A fenntartható módon előállított anyagok következetes használata autóinkban a beszerzési részleg elvárásaira, ezzel együtt pedig a beszállítókkal szembeni igényekre is hatással van. Éppen ezért - a Simply Clever filozófiához hűen - közösen dolgozunk azon, hogy olyan innovatív, fenntartható anyagokat fejlesszünk, amelyek kiállják a hétköznapok próbáját, könnyű velük dolgozni és vonzó megjelenést kölcsönöznek modelljeinknek."Csehország legnagyobb magánvállalataként a ŠKODA AUTO az anyag- illetve alkatrészbeszerzés területén még kiemeltebb, kulcsfontosságú szerepet biztosít a fenntarthatóságnak. Ebbe az autógyártó bevonja minden, a teljes folyamatlánc során vele együttműködő beszállítói partnerét. A ŠKODA AUTO már évtizedek óta dolgozik együtt cseh beszállító partnerével, a strakonicei Sage Automotive Interiors csapatával. Ők olyan innovatív anyagok kifejlesztésén dolgoznak, amelyeket utána sorozatgyártásban alkalmazhat a cseh autógyártó. Ilyen például a Design Selection LODGE összeállításánál használt, újrahasznosított műanyag palackokból készült kárpit alkalmazása, amely a tisztán elektromos ŠKODA ENYAQ iV kínálatában szerepel. A Sage Automotive Interiors ezen kívül olyan speciális szálak kifejlesztésén is dolgozik, amelyek ülésfűtésként is funkcionálnak, tovább emelve ezzel a jármű komfortját, de különleges, fényvisszaverő fonalakat is készít a vállalat. A cég szoros együttműködésben végzi tevékenységét a Libereci Műszaki Egyetemmel.Az AUNDE vállalat szintén újrahasznosított PET palackokból és gyapjúból készít kárpitot a ŠKODA ENYAQ iV számára. A palackokat ledarálják, megolvasztják és granulátumot készítenek belőle. Ezt használják fel strapabíró fonalak készítésére. A szövőgépen 6 000 ilyen szálból áll össze a ŠKODA belső tér tervezői által megálmodott, ellenálló anyag. Ezt utána mossák és szárítják, ezzel biztosítva a kívánt stabilitást.A gyártási folyamatról készült videó bemutatja, hogyan kerül felhasználásra az így nyert innovatív anyag.

    További információk
  • Air Care
    Újdonság a ŠKODA-ról

    SZÁMOS ŠKODA MODELLBEN GONDOSKODIK TISZTA LEVEGŐRŐL A CLIMATRONIC AIR CARE SYSTEM

    Az Air Care System technikájával kiegészített ŠKODA Climatronic légkondicionáló berendezések hatékonyan csökkentik a jármű belterében a levegő - például por vagy a virágpor okozta - részecsketerhelését. Amint a szennyezőanyag-érzékelő a levegő minőségének romlását méri, a rendszer automatikusan belső keringtetési üzemmódjára vált, így akadályozva meg a külső levegő beszívását az utastérbe. Az automatikus belsőkeringtetés-szabályzással működő, integrált Air Quality System (AQS) hatékonyan járulhat hozzá az utasok egészségéhez és egyaránt kellemesebb közérzetet biztosít városi forgalomban és a hosszú utazások során. Az Air Care és a szennyezőanyag-érzékelővel rendelkező AQS funkció az ENYAQ iV, KAROQ, KODIAQ, OCTAVIA és SUPERB modellekhez áll rendelkezésre.A ŠKODA-modellek Climatronic rendszerei egyszerre növelik az utasok kényelmét és biztonságát. Az Air Quality System (AQS) technikájával kiegészített ŠKODA Climatronic légkondicionáló berendezés automatikusan belső keringtetési üzemmódjára vált, amint az érzékelők a külső levegő szennyezettségét észlelik. Az Air Care rendszer nagyteljesítményű szűrői ilyenkor folyamatosan tisztítják a beltér levegőjét, hatékonyan kötve meg a különböző részecskéket, a polleneket és kellemetlen szagokat.A ŠKODA AUTO teljes mértékben automatikus Climatronic légkondicionáló rendszerei modelltől és a felszereltségi szinttől függően két- vagy háromzónás kivitelben kaphatók. A levegő hőmérséklete külön-külön szabályozható a vezető és az első utas számára, míg a harmadik zóna a hátsó utasok számára is lehetővé teszi, hogy az e célra kialakított, önálló kezelőelemekkel beállítsák a kívánt hőmérsékletet. A Climatronic külön aktiválható Air Care System technikája többrétegű utastér-légszűrők segítségével tisztítja meg alaposan a beltér levegőjét - nem csupán az allergiások számára téve még kellemesebbé az utazást.Az Air Care funkció megtisztítja a beltér levegőjétA Climatronic Air Care System különböző érzékelőket és egy korszerű kombinált aktívszénszűrőt használ a levegő minőségének és páratartalmának optimalizálására az autó belterében. Ennek érdekében a belső és külső hőmérséklet mellett a szélvédő hőmérsékletét és a levegő páratartalmát is felügyeli. A szélvédő bepárásodásának megelőzése érdekében szükség esetén működésbe lép a klímakompresszor, mindaddig, amíg a külső hőmérséklet fagypont alá nem esik. Akkor a rendszer jégmentesítő üzemmódjába kapcsol át, a szélvédőre és az oldalablakokra áramoltatva a levegőt, a ventilátor pedig fokozott intenzitással dolgozik a belső tér páramentesítésén. A beltér keringtetett levegőjét az Air Care System újra és újra nagyhatékonyságú szűrőrendszeren vezeti át és alaposan megtisztítja. A részecske-, aktívszén- és allergénszűrő egyaránt megköti a finomport, kormot és pollent, illetve elnyeli a kellemetlen szagokat és a különféle allergéneket is eltávolítja a levegőből. Az Air Care funkcióval ellátott Climatronic légkondicionáló berendezés alap- vagy extrafelszerelésként minden új ŠKODA modellhez rendelkezésre áll.Szenzor érzékeli a gázhalmazállapotú szennyeződéseket és aktiválja a belső keringtetéstSzámos ŠKODA modellben egy további szennyezőanyag-érzékelővel kiegészülve az AQS belsőkeringtetés-szabályzás technikája működik, amely a gáznemű szennyeződéseket, például a szénhidrogéneket, a nitrogén-oxidokat vagy a kén-dioxidot érzékeli. Amint a jármű belterében megemelkedik e gázok koncentrációja, automatikusan megszakad a frisslevegő-ellátás és a rendszer átmenetileg belső keringtetésre kapcsol át, majd automatikusan visszatér frisslevegő-üzemmódjába. Az Air Care rendszer és a szennyezőanyag-érzékelővel ellátott AQS funkció az ENYAQ iV, KAROQ, KODIAQ, OCTAVIA és SUPERB modellekhez áll rendelkezésre.Az Air Care System technikájával kiegészített ŠKODA Climatronic légkondicionáló berendezések hatékonyan csökkentik a jármű belterében a levegő - például por vagy a virágpor okozta - részecsketerhelését. Amint a szennyezőanyag-érzékelő a levegő minőségének romlását méri, a rendszer automatikusan belső keringtetési üzemmódjára vált, így akadályozva meg a külső levegő beszívását az utastérbe. Az automatikus belsőkeringtetés-szabályzással működő, integrált Air Quality System (AQS) hatékonyan járulhat hozzá az utasok egészségéhez és egyaránt kellemesebb közérzetet biztosít városi forgalomban és a hosszú utazások során. Az Air Care és a szennyezőanyag-érzékelővel rendelkező AQS funkció az ENYAQ iV, KAROQ, KODIAQ, OCTAVIA és SUPERB modellekhez áll rendelkezésre.A ŠKODA-modellek Climatronic rendszerei egyszerre növelik az utasok kényelmét és biztonságát. Az Air Quality System (AQS) technikájával kiegészített ŠKODA Climatronic légkondicionáló berendezés automatikusan belső keringtetési üzemmódjára vált, amint az érzékelők a külső levegő szennyezettségét észlelik. Az Air Care rendszer nagyteljesítményű szűrői ilyenkor folyamatosan tisztítják a beltér levegőjét, hatékonyan kötve meg a különböző részecskéket, a polleneket és kellemetlen szagokat.A ŠKODA AUTO teljes mértékben automatikus Climatronic légkondicionáló rendszerei modelltől és a felszereltségi szinttől függően két- vagy háromzónás kivitelben kaphatók. A levegő hőmérséklete külön-külön szabályozható a vezető és az első utas számára, míg a harmadik zóna a hátsó utasok számára is lehetővé teszi, hogy az e célra kialakított, önálló kezelőelemekkel beállítsák a kívánt hőmérsékletet. A Climatronic külön aktiválható Air Care System technikája többrétegű utastér-légszűrők segítségével tisztítja meg alaposan a beltér levegőjét - nem csupán az allergiások számára téve még kellemesebbé az utazást.Az Air Care funkció megtisztítja a beltér levegőjétA Climatronic Air Care System különböző érzékelőket és egy korszerű kombinált aktívszénszűrőt használ a levegő minőségének és páratartalmának optimalizálására az autó belterében. Ennek érdekében a belső és külső hőmérséklet mellett a szélvédő hőmérsékletét és a levegő páratartalmát is felügyeli. A szélvédő bepárásodásának megelőzése érdekében szükség esetén működésbe lép a klímakompresszor, mindaddig, amíg a külső hőmérséklet fagypont alá nem esik. Akkor a rendszer jégmentesítő üzemmódjába kapcsol át, a szélvédőre és az oldalablakokra áramoltatva a levegőt, a ventilátor pedig fokozott intenzitással dolgozik a belső tér páramentesítésén. A beltér keringtetett levegőjét az Air Care System újra és újra nagyhatékonyságú szűrőrendszeren vezeti át és alaposan megtisztítja. A részecske-, aktívszén- és allergénszűrő egyaránt megköti a finomport, kormot és pollent, illetve elnyeli a kellemetlen szagokat és a különféle allergéneket is eltávolítja a levegőből. Az Air Care funkcióval ellátott Climatronic légkondicionáló berendezés alap- vagy extrafelszerelésként minden új ŠKODA modellhez rendelkezésre áll.Szenzor érzékeli a gázhalmazállapotú szennyeződéseket és aktiválja a belső keringtetéstSzámos ŠKODA modellben egy további szennyezőanyag-érzékelővel kiegészülve az AQS belsőkeringtetés-szabályzás technikája működik, amely a gáznemű szennyeződéseket, például a szénhidrogéneket, a nitrogén-oxidokat vagy a kén-dioxidot érzékeli. Amint a jármű belterében megemelkedik e gázok koncentrációja, automatikusan megszakad a frisslevegő-ellátás és a rendszer átmenetileg belső keringtetésre kapcsol át, majd automatikusan visszatér frisslevegő-üzemmódjába. Az Air Care rendszer és a szennyezőanyag-érzékelővel ellátott AQS funkció az ENYAQ iV, KAROQ, KODIAQ, OCTAVIA és SUPERB modellekhez áll rendelkezésre.

    További információk
  • Skoda Gyár
    Újdonság a ŠKODA-ról

    SZÉN-DIOXID-SEMLEGES GYÁRTÁS A ŠKODA AUTO VRCHLABÍBAN MŰKÖDŐ ÜZEMÉBEN

    Vrchlabí főegységgyára 2020 vége óta a ŠKODA AUTO világszerte első termelési helyszíneként működik szén-dioxid-semlegesen. E célkitűzése megvalósítása érdekében az autógyártó következetesen csökkentette energiafelhasználását, illetve állt át megújuló forrásokból származó energia alkalmazására. Ennek keretében a vállalat 45 ezerről 3000 tonnára csökkentette éves szén-dioxid-kibocsátását, a fennmaradó emissziót pedig kompenzációs intézkedésekkel és megfelelő tanúsítványok beszerzésével egyenlíti ki. A ŠKODA AUTO 2012 óta Vrchlabíban gyártja a hétfokozatú DQ200 kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltót (DSG), amelyből naponta 2300 darab készül itt, 2019-ben pedig már a hárommilliomodik DQ200 váltómű kerülhetett le a szerelősorról.Miroslav Kroupa, a ŠKODA AUTO márkamenedzsment-vezetője hangsúlyozta: "Autógyártóként különleges felelősséggel tartozunk a környezet- és klímavédelemért. Vrchlabí, mint high-tech termelési helyszínünk szén-dioxid-semlegessége iránymutató, egyben jelzi, merre tartunk a környezetkímélő üzem és az energiahatékonyság területein."Vrchlabí sebességváltógyára 2020 vége óta a ŠKODA AUTO világszerte első termelési helyszíneként működik szén-dioxid-semlegesen, a későbbiekben pedig Mladá Boleslav és Kvasiny is követi. Tavaly Vrchlabí gyárának teljes, 47 ezer MWh energiaigényéből már 41 500 MWh származott megújuló forrásokból, ami nagyjából 90 százalékos részesedésnek felel meg. Az éves szén-dioxid-kibocsátás ezzel 45 ezerről 3000 tonnára csökkent.A fennmaradó szén-dioxid-kibocsátást szén-dioxid-kompenzációs tanúsítványok vásárlásával ellensúlyozzák, amelyek finanszírozásával a ŠKODA AUTO olyan klímavédelmi projekteket támogat, mint például megújuló forrásokból származó energia előállítása Indiában, illetve az esőerdők megóvása.Vrchlabí termelési helyszínén egyedül a tavalyi év során több mint 2000 MWh hőenergiát és csaknem 1500 MWh elektromos energiát sikerült megtakarítani a hatékony energiagazdálkodás eredményeképpen. Ennek részeként lezártak használaton kívüli fűtőköröket, a helyiségekben intelligens és energiatakarékos hőmérsékletszabályzást vezettek be, a levegőellátást különleges szabályzás mentén optimalizálták, számos helyiség világítását pedig az ott zajló tevékenységhez igazították.Vrchlabíban már 2019 eleje óta - anyagában vagy termikusan - újrahasznosítják a gyártási folyamat során keletkező összes hulladékot, ami 2020 eleje óta már az autógyártó minden termelési helyszínére érvényes. Az idei évtől a ŠKODA AUTO biogázüzemekből származó szén-dioxid-semleges metánt használ Vrchlabíban földgáz helyett.A ŠKODA AUTO további termelési helyszínein is következetesen invesztál a klímavédelembe. Egyebek mellett 2019 végén helyezte üzembe punei gyárában India egyik legnagyobb tető-napelemrendszerét, a Mladá Boleslav-i főüzemében pedig Csehország legnagyobb ilyen berendezése épül. Utóbbi termelési helyszín kombinált hő-/villamoserőművében már ma is 30 százalékban megújuló nyersanyagokból származik a villamosenergia előállításához szükséges tüzelőanyag, az évtized végére pedig a tervek szerint kizárólag szén-dioxid-semleges biomasszát és biogázt használnak majd. További intézkedésként a ŠKODA AUTO 2030-ig tovább tervezi mérsékelni a hűtőközegekből, valamint a vállalati járműflottától származó kibocsátásokat.A ŠKODA AUTO további célkitűzése, hogy 2030-ra több mint 50 százalékkal csökkentse járműkínálata emisszióját 2020-hoz viszonyítva, és a piaci fejleményektől függően tisztán elektromos modelljei 50-70 százalékos arányát tervezi elérni Európában. A vállalat 2030-ig legalább három újabb tisztán elektromos hajtásrendszerű modellel kívánja bővíteni termékportfólióját.Mindemellett a ŠKODA AUTO az erdősítés mellett is intenzíven elkötelezett. Az autógyártó immár 2007 óta ültet egy-egy fát minden Csehországban értékesített járműve után, ami az idei év végére összesen már több mint egymillió facsemetét jelent. Három csehországi telephelyén összesen több mint 1400 fa, valamint bő 27 ezer négyzetméternyi sövényes és bokros terület járul hozzá a klímavédelemhez, illetve biztosít élőhelyet rovarok és más állatok számára.

    További információk
  • Octavia
    Újdonság a ŠKODA-ról

    25 ÉVES JUBILEUMÁT ÜNNEPLI A ŠKODA LEGENDA

    Új korszakba lépett 1996. szeptember 3-án a ŠKODA AUTO: Mladá Boleslavban megkezdte működését Európa egyik legmodernebb autógyára. Ezzel egyidejűleg ott kezdődött a márka legjelentősebb új modellje, a ŠKODA OCTAVIA sorozatgyártása. Azóta mintegy hétmillió példányban szállították ki az új OCTAVIA négy generációjának tagjait.A ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA AUTO sikeres fejlődésének egyik legfőbb garanciája. Sorozatgyártása 25 évvel ezelőtti kezdete óta mintegy hétmillió alkalommal döntöttek a vásárlók a Mladá Boleslav-i "bestseller" mellett. Már kezdettől fogva kiemelkedő térkínálatával, korszerű technikájával, magas biztonsági színvonalával és vonzó ár/érték-arányával bizonyult meggyőzőnek, emellett mindegyik nemzedékét modern technika jellemezte, jelenleg például az OCTAVIA iV hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszere formájában. E tulajdonságaival fejlődött negyedszázaddal ezelőtt az OCTAVIA a "márka szívévé".1996-ban mutatta be a ŠKODA AUTO a Volkswagen Csoporthoz csatlakozását követő első kompaktmodelljét, amelyet a nagyhagyományú OCTAVIA névre kereszteltek. 1959 és 1971 között több mint 280 ezer példány gördült le a szerelőszalagról e legendás modellsorozat tagjaiból, köztük az OCTAVIA COMBI változattal. A latin "octavia" szó jelentése "nyolcadik", az újdonság ugyanis a márka második világháború utáni nyolcadik modelljeként érkezett, emellett a ŠKODA nyolcadik sorozataként készült minden kerekén független felfüggesztéssel, amióta a ŠKODA 1933-ban bevezette e megoldást. Az ős OCTAVIA az akkori Csehszlovákia határain túl is nagy keresletnek örvendett, és jelentős versenysport-sikereket is elért a ŠKODA Motorsport időközben már 120 éves története során.A modern OCTAVIA története 1992-ben vette kezdetét, s a ŠKODA AUTO lépésről-lépésre fejlesztette ki kompaktmodelljét, miután a Volkswagen Csoport tagjává vált. A vállalatcsoport egyik új padlóvázára számítógépes tervezési eljárással (Computer Aided Design; CAD) született meg a semmi mással össze nem téveszthető, időtálló formájú karosszéria, mégpedig Dirk van Braeckel formatervező és csapata munkájának gyümölcseként.Ezzel egyidejűleg már egy új gyártóüzem felépítését készítették elő Mladá Boleslavban, amely a hatékony, modulrendszerű gyártást, valamint a Just-in-Time rendszerben beszállított alkatrészek és főegységek összeszerelését lehetővé tette. A karosszériavázak állítható magasságú szerelőlapokon haladtak végig a szerelőszalagon, így nem kellett már függesztett továbbítóberendezéseket alkalmazni. A 37 500 négyzetméteres, nagyrészt üvegezett csarnokban új fényezőműhellyel is kiegészítették a szerelőszalagot. A gyárcsarnok 1996. szeptember 3-i ünnepélyes megnyitásával 90 ezer darabbal már évi 350 ezer járműre nőtt a gyártókapacitás.A praktikus ferdehátú modell többek között magas színvonalú aktív és passzív biztonságával tűnt ki, amely első és oldallégzsákokra is kiterjedt. A tágas csomagtér könnyen hozzáférhetően tárult fel a nagyméretű csomagtérajtó mögött, 528 és 1328 liter közötti térfogatot kínálva.1996-ban, vagyis az értékesítés első évében, két négyhengeres benzinmotor (1.6 MPI/55 kW (75 LE) és 1.8 20 V/92 kW (125 LE)) és egy turbófeltöltésű dízel erőforrás közül választhattak a vásárlók. Utóbbi, azaz a gazdaságos 1.9 TDI, 66 kW (90 LE) teljesítménye mellett 100 kilométerenként 5,1 literes szabvány szerinti üzemanyag-fogyasztást produkált. A fokozatosan bővített motorpaletta csúcsán a 110 kilowattos (150 LE) 1.8 20 V Turbo aggregát állt. 1998 márciusában mutatkozott be az OCTAVIA COMBI, 1999-től pedig összkerékhajtású változat egészítette ki a kínálatot. 2010 novemberéig több mint 973 ezer ferdehátú és több mint 472 ezer kombi készült az OCTAVIA első generációjából.Még ezt a sikert is felülmúlták a modern ŠKODA OCTAVIA második generációjának tagjai, amelyeket 2004 és 2013 között szállítottak ki az ügyfeleknek. Tovább növelt használati értékük mellett számos műszaki újdonságot is felsorakoztattak, például közvetlen befecskendezésű benzinmotorokat vagy épp az automatizált, kettős tengelykapcsolós sebességváltót (DSG). Az OCTAVIA harmadik generációjának modelljei 2012 és 2020 között gördültek le a gyártósorról, 2019. november 11-én pedig a Mladá Boleslav-i autógyártó bemutatta "bestsellere" legújabb, azaz negyedik nemzedékét. Napjainkban a ŠKODA AUTO az OCTAVIA történetének legszélesebb motorválasztékával kínálja e modellsorozatát, Limousine és COMBI változatban, valamint első- vagy összkerékhajtással. A gazdaságos benzin- és dízelüzemű erőforrások mellett immár alternatív hajtásrendszerek széles választéka is megtalálható a palettán, a földgázüzemet (CNG), illetve a hálózatról tölthető (Plug-in Hybrid) és mild-hibrid megoldásokat is beleértve. A térkínálat szintén tovább bővült az előző generációkhoz viszonyítva, emellett az új OCTAVIA biztonságosabb és széleskörűbben hálózatba kapcsolt, mint valaha. Időközben az OCTAVIA nemzetközi szakmai magazinok számos díját is elnyerte és piaci szegmense meghatározó tagjaként világszerte nagy keresletnek örvend.

    További információk

ŠKODA
Azonnal elvihető modelleink

Az én ŠKODA modellem
most

Az Ön új ŠKODA modellje - csak Önnek készült. Konfigurálja álmai modelljét most azonnal.

Konfigurátor
banner img

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.