Újdonság a ŠKODA-ról
2021.08.30.

A ŠKODA LEGYÁRTOTTA A SZÁZEZREDIK 𝗶V-MODELLT

A ŠKODA AUTO anyagyárában legördült a gyártósorról a százezredik iV-modell - egy ENYAQ iV. A cseh gépjárműgyártó az "iV" plakettel azokat a modelleket jelöli, amelyek részben vagy teljesen elektromos hajtásrendszerrel működnek. Jelenleg a ŠKODA AUTO három iV-sorozatot gyárt: a plug-in hibrid meghajtású ŠKODA SUPERB iV és a ŠKODA OCTAVIA iV, valamint a teljesen elektromos ŠKODA ENYAQ iV modelleket. A ŠKODA AUTO 2030-ig még legalább három új, teljesen elektromos modellt vezet be a piacra.Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO gyártási és logisztikai vezetője hangsúlyozta: "100 000 legyártott iV-modell csaknem két éven belül - ez lendületes kezdet az emobilitás felé vezető úton. Hatalmas köszönet a gyártásban dolgozó teljes csapatnak, akik iV-modelljeinket ilyen kiváló tempóban és magas minőségben készítik. Nagy lépésekkel haladunk tovább - az ENYAQ iV és a két plug-in hibrid modellünk csupán a kezdet."A termékportfólió 2030-ig legalább három további, teljesen elektromos modellel bővül, amelyek az árat és a méretet tekintve az ENYAQ iV alatt helyezkednek el. A piac alakulásától függően a ŠKODA AUTO a teljesen elektromos modellek tekintetében 50-70%-os részesedést tűz ki célul Európában.Az elektromobilitás korszakát a ŠKODA AUTO már 2019 szeptemberében, a plug-in hibrid meghajtású SUPERB iV és a teljesen elektromos CITIGOe iV modellek gyártásával beharangozta. 2020 szeptemberében a cseh gépjárműgyártó az ENYAQ iV modellel folytatta - ez a márka első, teljesen elektromos sorozatgyártott modellje, amely a Volkswagen vállalatcsoport MEB platformjára épül - és ezzel máig a legnagyobb lépést tette az elektromobilitási stratégia megvalósítása felé.Az ENYAQ iV hátsó és összkerékhajtással is rendelkezik, továbbá öt teljesítményfokozatban és három különböző méretű akkumulátorral kapható. Az akkumulátor kapacitásának megfelelően a WLTP-ciklus alapján mért hatótávolsága több mint 520 km. Az SUV a mindennapok során is bizonyított a márkára jellemző, tágas helyeloszlásával. A ŠKODA új, elektromos zászlóshajójával a belső kialakítás szempontjából is új utakat jár be: innovatív dizájn veszi át a hagyományos felszereltségi szintek helyét - összességében ügyfeleinket új, átlátható kialakítású ajánlati struktúra várja.Jelenleg már zajlik a nagyfeszültségű hajtóakkumulátorok gyártása a SUPERB iV és az OCTAVIA iV plug-in hibrid modellekhez, valamint más csoportmárkák modelljeihez. A jövő év elején Mladá Boleslavban megkezdődik az ENYAQ iV MEB akkumulátor-rendszereinek gyártása is. Ezenkívül a cseh gépjárműgyártó a partnerekkel együttműködve stabil beszállítói struktúrát fejleszt ki az elektromobilitás terén.NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030 néven a vállalat ambiciózus célokat tűzött ki a fenntartható növekedés, az új értékesítési régiók kialakítása és a villamosítás területén. A vállalat célja, hogy 2030-ra egyike legyen az öt leggyakrabban értékesített autómárkának Európában. Ezt többek között kifejezetten kedvező áron kapható bevezető modellekkel és erőteljes elektromos modellportfólióval kívánja elérni. A piac alakulásától függően a vállalat a teljesen elektromos modellpaletta tekintetében 50-70%-os részesedést tűz ki célul Európában. Ennek köszönhetően a legyártott járműflotta CO2-kibocsátása 2030-ig több mint 50%-kal csökkenhet.Ugyanakkor a vállalat a csoporttal, valamint politikai és üzleti partnerekkel együttműködve azon dolgozik, hogy csehországi hazáját elektromobilitási központtá fejlessze. A fenntarthatóság és a diverzitás konkrét céljai szintén a stratégia alapját képezik.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2021.07.03.

ÁRAM ALATT – MINDENKOR BIZTONSÁGBAN AZ ELEKTROMOS AUTÓKBAN IS

Biztonságuk tekintetében sem maradnak el semmiben a hagyományos hajtásrendszerű autóktól az olyan tisztán elektromos járművek, mint például az új ŠKODA ENYAQ iV - erre az eredményre vezettek a balesetkutatók és biztosítótársaságok tanulmányai és tesztjei. A számos védelmi intézkedésnek köszönhetően e járművek elektromos alkatrészei még nedves körülmények között sem fenyegetnek áramütés veszélyével - sem álló helyzetben, sem menet közben, sem a töltőállomáson "tankolva", sem pedig baleset esetén. A tűzveszély sem nagyobb az elektromos autóknál, mint a hagyományos belsőégésű motorral szerelt modelleknél, már csak azért sem, mert nem hordoznak fedélzetükön tűzveszélyes üzemanyagot. Mindemellett az egészségügyi és műszaki mentők, illetve a szervizszolgáltatók célzott képzésben is részesülnek a korszerű elektromos autókkal követendő eljárásról.Nem kell aggódniuk biztonsági kockázatok vagy áramütés-veszély miatt az olyan elektromos járművek vezetőinek, mint az új ŠKODA ENYAQ iV. Balesetkutatók és biztosítótársaságok tanulmányai mutatják, hogy az elektromos járművek biztonsága semmiben sem marad el a hagyományos belsőégésű motorral hajtott modellekétől.Éppoly biztonságosak az elektromos autók, mint a dízel- és a benzinüzeműekEllentétben az olykor hallható feltételezésekkel, az elektromos autók nagyfeszültségű rendszere sem menet közben, sem a töltés során nem jelent semmiféle áramütés-veszélyt. Erről védőmegszakítókkal és széleskörű érzékelőrendszerrel ellátott, kifinomult biztonságtechnika gondoskodik, s minden elektromos alkatrész olyan védelemmel rendelkezik, hogy autómosóban, esőben vagy árvízben sem léphet fel áramütés veszélye. A töltési folyamat például csakis azután indulhat el, hogy az automatikus rendszerellenőrzés biztonságos csatlakozást érzékel a jármű és a töltőállomás között. Hiba esetén azonnal megszakad az akkumulátor felé folyó áram. Mindemellett számos tanulmány mutatta ki, hogy az elektromos járművek esetében éppoly alacsony a tűzveszély, mint a belsőégésű motorral szerelt modellekben. Az elektromos autók fedélzetén konstrukciójukból adódóan nincs gyúlékony üzemanyag, egy ép lítiumion-akkumulátor spontán begyulladását vagy egy égő elektromos jármű berobbanását pedig műszaki szempontból csaknem lehetetlennek tartják a szakértők.Ütközésbiztos módon beépített hajtásrendszer-akkumulátorA ŠKODA ENYAQ iV hajtásrendszer-akkumulátora ütközésbiztos módon az autó aljában kapott helyet, ahol hatékonyan védett a deformációktól. Töréstesztek igazolják, hogy a korszerű elektromos járművek ugyanolyan jól teljesítenek baleset során, mint a belsőégésű motorral szerelt autók. Az ENYAQ iV például éppúgy a legmagasabb, ötcsillagos minősítést szerezte meg az Euro NCAP ütközésbiztonsági referenciatesztjén, mint számos más ŠKODA modell. A fedélzeti nagyfeszültségű rendszer nem jelent megnövekedett kockázatot baleset során, ugyanis ütközéskor az elektromos alkatrészek ezredmásodpercek alatt automatikusan lekapcsolódnak az akkumulátorról, így már nincsenek feszültség alatt. A vezetőt, az utasokat, a baleset további részeseit és a mentőket így nem fenyegeti áramütés veszélye. Az ütközési teszt során a jármű padlózatában jól védetten elhelyezett akkumulátorblokk a deformálódó karosszéria ellenére is sértetlen maradt.A ŠKODA AUTO támogatja a mentők továbbképzésétHa minden meghozott biztonsági óvintézkedés ellenére mégis tűz ütne ki, az elektromos jármű oltása másként zajlik, mint a belsőégésű motorral hajtott autóké. A tűzoltók ezért speciális oktatásban és továbbképzésben részesülnek, tovább bővítve a helyszíni teendőkre vonatkozó ismereteiket. A ŠKODA AUTO támogatja ezeket a képzéseket és a sérült elektromos autókat érintő lehető leghatékonyabb és legbiztonságosabb eljárás szolgálatában specifikus információkat és mentési adatlapokat bocsát a sürgősségi mentőszolgálatok rendelkezésére. A tűzoltók például hőkamerával is vizsgálhatják a nagyfeszültségű akkumulátor állapotát és szükség esetén lehűthetik, hogy megakadályozzák a hajtásrendszer-akkumulátorának kigyulladását. Mivel az akkumulátorok néha késleltetve vagy ismételten is kigyulladhatnak, az elektromos járműveket balesetet követően biztonsági okokból elkülönítve vagy vízmedencében helyezik el, amíg nem zárható ki a sérült akkumulátor öngyulladásának vagy újbóli meggyulladásának veszélye.
Bővebben
Régebbi hírek betöltése
Hiba történt. Kérjük, töltse be újra az oldalt.