Auto-Trade Hírek

Aktuális híreink

  • Enyaq
    Újdonság a Škodától 2024.03.13.

    A Škoda Enyaq termékcsalád gyártási darabszáma átlépte a 200 ezres szintet

    Jelentős mérföldkőhöz ért a Škoda AUTO az e-mobilitási stratégiájának megvalósításában, amit az Enyaq és az Enyaq Coupé 200 ezredik példányának legyártása fémjelez. A jubileumi autó egy fehér Enyaq Coupé Sportline, amely február 16-án gördült le a gyártósorról. Az idei modellévben az Enyaq fejlődése tovább folytatódik, többek között erősebb és hatékonyabb hajtásláncokkal, még nagyobb hatótávolsággal, gyorsabb töltéssel és egy továbbfejlesztett, logikusabb kezelői felületet kínáló új szoftverrel. A Škoda AUTO előre tekintve tovább erősíti elkötelezettségét az e-mobilitás iránt az új Elroq idei világpremierjével. Ezzel a teljesen elektromos hajtású kompakt szabadidő-autóval egy nagyszabású kampány veszi kezdetét, amelynek keretében az elkövetkező években összesen hat új elektromos típus mutatkozik be, kiteljesítve a Škoda teljesen elektromos járműveinek kínálatát.Andreas Dick, a Škoda AUTO igazgatótanácsának a gyártás és a logisztika területeiért felelős tagja hangsúlyozta: "Az Enyaq az e-mobilitási kampányunk éllovasa; a termékcsalád sikere igazolja, hogy jó úton járunk a stratégiánkkal. Tavaly ez volt a negyedik legnagyobb darabszámban értékesített elektromos típus Európában, új rekordot felállító 81 700 darabos globális értékesítési mennyiséggel - ez 52,1 százalékos növekedés 2022-höz képest. Ez az eredmény alátámasztja azt az elkötelezettségünket, hogy az elkövetkező években összesen hat új típussal bővítsük elektromos járműveink kínálatát. Nagyszabású céljaink elérhető közelségben vannak csapatunk szakértelmének és a Simply Clever filozófiánknak köszönhetően, amelyek gördülékeny átmenetet biztosítanak az e-mobilitás új korszakába."Az Enyaq: a Škoda elektromos jövőjének éllovasaAz Enyaq fémjelezte a Škoda AUTO e-mobilitási kampányának elindítását, ugyanis ez a Škoda első olyan típusa, amely a Volkswagen Csoport modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióján (Modular Electrification Toolkit - MEB) alapul. A Škoda 32 millió eurós beruházás keretében alakította át Mladá Boleslav-i központi üzemének gyártósorát, hogy egymással párhuzamosan gyárthassa az MEB és a belső égésű motort használó MQB platformon alapuló típusokat. A vállalat 2023-ban a teljesen elektromos szabadidő-autó 81 700 példányát szállította ki, ami 52,1 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez képest. Túl azon, hogy az Enyaq nulla károsanyag-kibocsátású üzemelést kínál, a gyártó szén-dioxid-semleges mérleggel szállítja ki az ügyfeleknek.Az Enyaq termékcsalád újdonságai a 2024-es modellévreA Cseh Köztársaságban az Enyaq és az Enyaq Coupé az elektromos járművek piacának negyedét megszerezte, ezáltal a legnépszerűbb elektromos autók a márka hazai piacán. Szlovákiában több mint 17 százalékos részesedéssel szintén vezetik a piacot, míg a második legnagyobb darabszámban értékesített akkumulátoros elektromos autóknak számítanak Észtországban, Finnországban, Ausztriában és Svájcban.A 2024-es modellév jelentős továbbfejlesztéseket hoz: az Enyaq 85, 85x és RS modellek erősebb és hatékonyabb villanymotorokat kapnak a hátsó tengelyre, új szoftverük pedig logikusabban használható kezelői felületet eredményez. Ezek a módosítások a további műszaki újításokkal együtt növelik a hatótávolságot, optimalizálják a töltés hatékonyságát és lehetővé teszik az akkumulátor előmelegítését egyenáramú töltők esetén, hogy a jármű jobban teljesíthessen. Az Enyaq termékcsalád legnagyobb hatótávja több mint 560 kilométer a szabadidő-autó és több mint 570 kilométer a Coupé változat esetében, miközben a töltési idő 10-ről 80 százalékra kevesebb mint 30 percre csökkent mindkét kivitelnél.A Škoda AUTO elkötelezettsége az e-mobilitás irántA Škoda AUTO elkötelezett az e-mobilitási stratégiájának teljes megvalósítása iránt, ezért 5,6 milliárd eurót fordít ennek elérésére 2027-re. Továbbá a vállalat 2023 decemberében egy új gyártósor üzembe állításával napi 1500 darabra növelte MEB akkumulátorgyártási kapacitását. Idén a teljesen elektromos Elroq bevezetése bővíti majd a Škoda akkumulátoros elektromos járműveinek kínálatát, ugyanis a cseh autógyártó belép az akkumulátoros elektromos kompakt szabaidő-autók alapvető fontosságú kategóriájába.

  • Octavia2024
    Újdonság a Škodától 2024.02.17.

    Megérkezett a megújult Octavia

    Megérkezett a megújult OctaviaAz immár negyedik generációs Octavia a gyártás megkezdése után négy évvel kapja meg az arculatváltást.A modell továbbra is elérhető lesz limuzin és combi verzióban. A megújult Octavia idővel elérhető lesz Sportline és RS változatban is.A jármű fejlesztései közé tartoznak a továbbfejlesztett, második generációs LED Matrix fényszórók is új világítási jelzéssel, amelyek az út kiváló megvilágítását szolgálják. Ezenkívül mostantól Crystalliniumot is tartalmaznak, egy egyedülálló kristályos elemet, amely jellegzetes kék árnyalatot kölcsönöz a fényszóróház belsejének, tovább finomítva a jármű esztétikáját.

  • Superb2024
    Újdonság a Škodától 2024.01.08.

    Megkezdte az új Superb sorozatgyártását Pozsonyban a Škoda AUTO

    Négy héttel az új Škoda Superb Prága-környéki világpremierjét követően a Volkswagen márka pozsonyi üzemében megkezdődött a negyedik "modern" modellgeneráció sorozatgyártása. A Kvasinyból stratégiai okokból áthelyezett termeléssel az ott felszabaduló kapacitás további Octavia modellek gyártására fordítható. A Superb már első "modernkori", 2001-es bemutatkozása óta a Škoda modellpalettájának belsőégésű motoros (ICE) kínálatának zászlóshajója.Amint Andreas Dick, a Škoda AUTO igazgatótanácsának a gyártás és a logisztika területeiért felelős tagja kiemelte: "Egy-egy új modellgeneráció bemutatása mindig különleges pillanat az egész csapat számára. Különösen igaz ez az új Superbre, amelyet a Volkswagen Passattal együtt a Beta+ projekt részeként, a Škoda vezetésével fejlesztettek ki. Ez a projekt, valamint a Superb gyártásának sikeres áthelyezése Pozsonyba, a Škodánál rendelkezésére álló magas színvonalú szakértelem és know-how-bizonyítéka. Nagysikerű belsőégésű motoros (ICE) zászlóshajónk újabb generációjával jelentős szinergia-lehetőségeket kínálunk a Volkswagen Csoport számára. Szívélyes köszönetem fejezném ki mindazon kolléganők és kollégák felé, akik magasfokú elkötelezettségükkel hozzájárultak ehhez a projekthez."Szinergiák a vállalatcsoportban: a Superb negyedik generációjának pozsonyi gyártásaMég 2020 novemberében született meg a döntés, hogy a Superb negyedik generációjának gyártását a Volkswagen Személyautók pozsonyi üzemébe helyezik át. Ez a lépés a hatékonyságot a termelési hálózat szinergialehetőségeinek kihasználásával tovább növelő Beta+ projekt része. A Škoda Superb és a Volkswagen Passat teljes fejlesztése a Škoda AUTO felelős vezetése alatt zajlott, s mindkettő ugyanazon a gyártósoron készül.A Superb gyártásának Pozsonyba költöztetésével Kvasiny üzemében 2024 nyarától további Octavia modellek előállítására szabadul fel kapacitás, a Mladá Boleslav-i telephelyen pedig tisztán elektromos, akkumulátorhajtású modellsorozatok további tagjai gördülhetnek le a szerelőszalagról.A Škoda Superb szlovákiai gyártása a karosszériaelemekkel kezdődik, amelyeket túlnyomórészt a helyszínen, Pozsonyban sajtolnak, majd az új karosszériaműhelybe szállítanak. Az üresen álló csarnokot a Beta+ projekt keretében alapjaiban alakították át, a Škoda AUTO emellett alig két év alatt több mint 500, a legkorszerűbb technológiát képviselő robotot, valamint irányítórendszereket és ragasztóberendezéseket telepített ide, emellett új beszállítók is érkeztek. A szerelőcsarnokot szintén széleskörűen átépítették, ezt a gyártósort ugyanis - ahol az új modelleket harmonikusan integrálták az eddigi Volkswagen és Škoda modellek összeszerelésébe - korábban nem használták hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) járművek gyártására. A szerelőcsarnok korszerűsítése egyebek mellett automatizálási- és kezelési technológiákat, ipari kamerarendszerek telepítését és a teljes gyártósorra kiterjedő egyéb fejlesztéseket foglal magában. Mindemellett a padlólemezek gyártásterülete oly módon bővült, hogy már a részben és teljesen elektromos hajtásrendszerű modellek akkumulátorainak beépítésére is lehetőséget biztosít.A pozsonyi gyár fényezőműhelyében is jelentős átalakításokat hajtottak végre, amelyek a környezet védelmét szolgálják. Az új fényezőkamrákban korszerű levegőkeringtető rendszereket alkalmaznak, miközben az illékony szerves vegyületek leválasztására is lehetőség nyílik - újabb lépésként a még környezetkímélőbb gyártás felé.               Új formai nyelvezet, széles hajtásrendszer-kínálatA negyedik "modern" modellgeneráció gyártása a Škoda Superb Combi változattal vette kezdetét, 2024 közepétől pedig a Limuzin kivitel is megjelenik a választékban. A korszerű és gazdaságos motorok palettáján 110 kW (150 LE) és 195 kW (265 LE) között három benzin-, míg a 110 kW (150 LE) - 142 kW (193 LE) teljesítménytartományban két dízelüzemű erőforrás sorakozik. A portfóliót egy új, kizárólag a Combi változathoz rendelhető, több mint 100 kilométer tisztán elektromos hatótávú hálózatról tölthető hibridhajtás (Plug-in Hybrid), valamint a Superb számára újdonságként egy enyhe-hibrid (Mild Hybrid) változat egészíti ki.Formatervezés és technika - 1934 óta iránymutatóA Škoda Superb modelltörténete a Škoda 640 Superb 1934-es bemutatójáig nyúlik vissza. A cseh autógyártó csúcsmodelljei ettől kezdve először 1949-ig viselték e jól csengő nevet, majd 2001-ben a cseh márka ismét e történelmi jelölést használta a csúcsmodellje első modern generációjára. Napjainkig összesen több mint 1,6 millió darab gördült le a szerelőszalagról a Škoda belsőégésű motoros zászlóshajójából.A pozsonyi Škoda történetéről itt tájékozódhat bővebben.

  • Kodiaq
    Újdonság a Škodától 2023.12.02.

    Bemutatták a teljesen új Kodiaq modellt!

    Bemutatkozott az új Škoda Kodiaq, amely a második generációja a Škoda világszerte sikeres nagy SUV-jának. Az újdonság még markánsabb dizájnt és még tágasabb utasteret kapott. Ez utóbbiból különösen a harmadik üléssor utasai profitálnak sokat. A Kodiaq eddig is a márka legkedveltebb modelljei közé tartozott, és az újdonság készen áll arra, hogy tovább vigye ezt a szerepet. Az új Škoda Kodiaq új belső térkoncepciót kapott, amelyet egy akár 12,9 hüvelykes érintőképernyő, a kormányoszlopon elhelyezett váltókar, analóg és digitális kezelőszervek, valamint egy teljesen átrendezett, jól áttekinthető középkonzol jellemez.További részletek:https://csakaskoda.hu/2023/10/04/itt-az-uj-skoda-kodiaq/

  • Superb 2024
    Újdonság a Škodától 2023.11.15.

    Bemutatásra került a teljesen új Superb!

    90 évvel a történelmi jelentőségű első modell megjelenése után mutatta be a Škoda a Superb modernkori negyedik generációját. Elődeihez hasonlóan az új Superb is markáns dizájnkoncepciót és fejlett technológiát ötvöz. Minden eddiginél biztonságosabb és tágasabb, és az új modell készen áll arra, hogy újabb fejezetet írjon a Superb történetében.A negyedik generációjához érkező új Superb továbbra is lenyűgöző, érzelemdús formatervet kapott, mindezt a legmodernebb technológiával kiegészítve. Az új modell praktikus hátsó ajtóval ellátott, elegáns megjelenésű ferdehátú, valamint kombi változatban is elérhető lesz. Az új külső meghatározó elemei továbbra is a dinamikusabb kialakítású vált első és hátsó lámpatestek. A hátsó lámpák az elődnél lényegesen karcsúbbak és új kristályos díszitőelemek turbózzák fel a látványukat. A fényszórók, amelyek szintén élesebb vonalúak lettek, két változatban állnak rendelkezésre. A full LED Matrix fényszórók hatszögletű bi-LED mátrix moduljait a Crystallinium nevű színes kristályos elem egészíti ki. A Crystallinium egy vadonatúj elem, amely a színes kristályüveget idézi, és új megjelenést kölcsönöz a fényszóróknak.Az új Škoda Superb mind a ferdehátú, mind a Combi kombi változatban hosszabb, magasabb, de picivel keskenyebb elődjénél. Ennek ellenérő nőtt a fejtér elől és hátul is, ahogyan a csomagtér mérete is 20 literrel a limuzin (645 liter), és 30 literrel a Combi (690 liter) esetében. Az eddigi is hatalmas helyet biztosító tengelytáv viszont változatlan maradt mindként kivitel modellnél.További részletek:https://csakaskoda.hu/2023/11/02/ime-a-2024-es-uj-superb/

  • Új Kodiaq
    Újdonság a Škodától 2023.10.02.

    A Škoda Auto lerántja a leplet a vadonatúj Kodiaq külső dizájnterveiről

    Néhány nappal a világpremier előtt a Škoda Auto bemutatta az új generációs Škoda Kodiaq külső dizájnterveit, amelyeket markáns és hatáskeltő formavilág jellemez. A kiemelendő látványelemek között ott van a plasztikus homlokrész, a jellegzetes lekerekített kerékjáratok, a 17-től 20 colig terjedő kerékméretek, a masszív hátsó lökhárító, és a kristályos dizájnelemekkel ellátott második generációs TOP LED-Mátrix fényszórók. Oliver Stefani, a Škoda vezető formatervezője elmondta: "A vadonatúj Kodiaq modern és dinamikus, feltűnően karakteres megjelenéssel. A "funkció a forma előtt" elvnek megfelelően megalkottuk a Modern Solid első elemeit; ez jellemzi majd a jövőben új formanyelvünket. A formavilág egyértelműen a praktikusságot hangsúlyozza, miközben dinamikus kialakítása révén még jobb aerodinamikát biztosít."A legújabb Kodiaq karakteres külsővel és nagyobb méretekkel rendelkezik, mindez pedig még nagyobb belső teret ígér. Megnyerő kialakítású motorháztetővel, lekerekített kerékjáratokkal és 17 és 20 col közötti kerékméretekkel büszkélkedhet. További vizuális különlegessége a D-oszlopok opcionális díszítéseinek egyedi, Dark Chrome kivitele.A második generációs TOP LED-Mátrix fényszórók a Kodiaq modellben debütálnak, míg a hátsó részen jellegzetes, széles, C-alakú egyedi világítás húzódik középső irányba. Ez alatt vörös sáv köti össze a két hátsó fényszórót, a megjelenést pedig egy masszív hátsó lökhárító hangsúlyozza. A csomagtér ajtaján középen elhelyezett új Škoda felirat teszi teljessé a markáns külsőt.A nagy leleplezést élőben közvetítjük a Škoda Storyboard-on, valamint a Škoda YouTube-csatornáján 2023. október 4-én, 18:45-től.

  • Rodiaq
    Újdonság a Škodától 2023.09.02.

    A Škoda Roadiaq – A kilencedik „Azubi Car” tisztán elektromos és vérbeli felfedező

    A Škoda Azubi Car és a Let's explore találkozása: a Škoda Szakiskola immár hagyományos világítótorony-projektjének keretében született kilencedik látványos és egyedi darab a Škoda Roadiaq nevet viseli. Ezzel a többfunkciós mobil iroda-lakóautóval a 29 résztvevő tanuló tökéletesen kifejezte a Škoda márka lényegét adó felfedezői szellemiséget. A Roadiaq olyan hosszú távon fenntartható, tisztán elektromos, akkumulátorhajtású 4x4-es jármű, amelyet a "digitális nomádok" tetszés szerint használhatnak utazásra, munkára vagy épp a szabadidejükben - helytől függetlenül és a járt utaktól távol is élvezve függetlenségüket. A Škoda tanulóinak kilencedik munkája - vagyis "Azubi Car" (Auszubildende, azaz ipari tanuló) projektje - mindent tartalmaz, ami egy modern mobilirodában csak szükséges: állandó internetkapcsolat, 27 col képátlójú monitor és dokkolóállomás. A Škoda Roadiaq azonban néhány egyszerű kézmozdulattal munkahelyből egy ágyat és egy kis konyhát is kínáló lakókörnyezetté is átalakítható. Miközben a szériakivitelű Enyaq modellt álmaik autójává építették át, a Škoda Szakiskola tanulói szakértői támogatásban is részesültek, az iskola tanárai, a Škoda számos részlegének szakemberei és a kempingfelépítmények külső specialistái ugyanis egyaránt a teljes folyamat során mögöttük álltak szakértelmükkel. A 2014 óta immár kilencedik Škoda Azubi Car ismét a Mladá Boleslav-i képzés magas színvonalát bizonyítja. A Škoda Szakiskola a Škoda Akadémia része, amely 2023 áprilisában ünnepelte fennállásának tizedik évfordulóját.Maren Gräf, a Škoda AUTO igazgatótanácsának az emberek és a kultúra területeiért felelős tagja így fogalmazott: "Mobil irodaként a Roadiaq tetszőleges helyről teszi lehetővé a munkát, azt a 'New Work' megközelítést megtestesítve, amely iránt magunk is teljes mértékben elkötelezettek vagyunk a Škodánál. Olyan munkamodellekről van szó, amelyek a lehető legrugalmasabbak, hogy végül kiegyensúlyozott optimumot találhassunk velük a csapat számára. A projekt során különösen meggyőző volt látni, milyen lelkesedéssel, örömmel és részletek iránti figyelmességgel dolgoztak az akadémia tanulói hónapokon át e járművön - pontosan 'Excellence with Joy' mottónk szellemében. Kilencedik tanulói autónk mély benyomást keltően érzékelteti, mi mindent érhetnek el együtt az emberek, ha szívvel-lélekkel egy ilyen projektnek szentelik magukat."Michael Oeljeklaus, a Škoda AUTO igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja kiemelte: "A tanulóautó-projekt egyedülálló - éppoly egyedi, mint a keretében születő járművek. A projekt jól bizonyítja, hogy a Škoda AUTO olyan vállalat, amely egészen különleges értéket tulajdonít a tehetséges fiataloknak és ötleteiknek. Értékeljük az eredeti és okos ötleteket, és lehetővé tesszük megvalósításukat. Vállalati kultúránkat emellett a részletek iránti figyelmesség, intenzív csapatmunka és annak készsége jellemzi, hogy új utakra lépjünk - ám nagyon is céltudatos módon. Az Azubi Car projekt arra kínál lehetőséget tanulóinknak, hogy már pályafutásuk korai szakaszában példát mutassanak ezen értékekről és magukévá tegyék őket - miközben elmélyíthetik és bővíthetik képességeiket."A modern kori felfedezők tökéletes járműveA Škoda Szakiskola 29 tanulója 2022 őszén kezdett dolgozni a Škoda Roadiaq megépítésén. Kilenc hónap alatt több mint kétezer munkaórát fordítottak egy olyan multifunkciós kemping- és mobiliroda-jármű kifejlesztésére, amelyet a "digitális nomádok" munkára, utazásra vagy egyszerűen csak pihenésre is használhatnak. Ez az autó valódi függetlenséget tesz lehetővé, és tökéletesen illeszkedik a modern kori felfedezők kalandvágyó szellemiségéhez. Első alkalommal szolgált alapjárműként az Azubi Car projektek történetében a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású Škoda Enyaq SUV-modell. Az eredmény pedig számos külső és belső módosításával egyaránt alkalmas a mobilirodai távmunkára, illetve kempingezésre és szabadtéri tevékenységekre.Széleskörű támogatás számos részlegtőlA Roadiaq kifejlesztése és elkészítése során a tanulók immár hagyományosan a Škoda számos szakértőjétől részesültek hatékony támogatásban, a gyártás, a formatervezés és a műszaki fejlesztés szakterületeiről. Idén első ízben vett részt az informatikai szolgáltatások és a hosszú távon fenntartható előállítású anyagok fejlesztésének részlege, s olyan külső szakemberek nyújtottak további támogatást, mint a Cargodesign és a KPS Automobile a kempingátépítések, az Autointerier Šindelář a beltér-kialakítások, illetve a Dual Borgstena az újrahasznosított textilek szakterületéről.Oliver Stefani, a Škoda Design vezetője így fogalmazott: "Azubi Car projektje a Škoda három fő erényét ötvözi: bátor tenni akarás, gyakorlatiasság és csapatszellem. Mi, a Škoda Design munkatársai, mindig nagyon örülünk, hogy részesei lehetünk ezeknek a projekteknek. Célunk, hogy ezeknek a tehetséges fiataloknak átfogó és gyakorlatias betekintést kínáljunk mindennapi munkánkba, és felkeltsük érdeklődésüket. Évről-évre lenyűgöznek tanulóink ötletei, s valóban nagyra tartom értékes meglátásaikat és rendkívüli kreativitásukat." A gyakornokok a Škoda Design részlegén tett látogatása során Oliver Stefani és csapata számára különösen is meggyőzőnek bizonyultak Agáta Fraňková másodéves fényezőtanuló tervei, így további szakmai gyakorlatot ajánlottak neki a formatervezési részlegen. Ez az első ilyen jellegű szakmai gyakorlat az Azubi Car projektek kezdete óta.Széleskörű átalakítások kívül és belülAz Enyaq lakóautóvá alakítása során a tanulóknak jelentős változtatásokat kellett végrehajtaniuk a karosszérián. Az új tetőkonstrukció mellett új csomagtérajtót is kifejlesztettek, amelyre sátor rögzíthető. A Roadiaq az Enyaq programjából származó, 21 col peremátmérőjű Supernova könnyűfém keréktárcsákkal szerelt kerekeken gördül, miközben Smaragdzöld/Holdfehér kéttónusú fényezést kapott. Belterében az ülés- és az ajtókárpitok, valamint a műszerfalborítás textíliái egyaránt száz százalékban újrahasznosított anyagokból készülnek. A jármű hátsó részében a kempingezéshez, alváshoz és távmunkához szükséges bútorok egyaránt egyedi tervezésűek, és a tanulók dizájnötletei alapján szakértői tanácsok szerint készültek.Összkerékhajtás két elektromos motorralA Škoda Roadiaq összkerékhajtással rendelkezik, amely a műutaktól távoli úticélok felfedezését is lehetővé teszi. A két elektromos motorral kialakított hajtásrendszer az Enyaq 80 X Sportline változatéval megegyező. A hátsó tengelyre épített szinkronmotor 150 kW teljesítménnyel és 310 newtonméter maximális forgatónyomatékkal hajthatja a hátsó kerekeket, amit az első tengelyen működő aszinkronmotor további 80 kilowattal és 162 newtonméter maximális forgatónyomatékkal egészíthet ki az első kerekeken. A nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátor energiatároló képessége 82 kWh (nettó 77 kWh), és a WLTP-ciklus szerint akár 495 kilométer hatótávot is lehetővé tehet.Új tetőkialakítás és új csomagtérajtó a bőséges térkínálat szolgálatábanAz alapjármű 4649 milliméteres hosszúsága és 1879 milliméteres szélessége változatlan maradt, míg tengelytávja minimális mértékben 2770 milliméterre, a szabadmagasság pedig 190 milliméterre nőtt. 2050 milliméterével a Roadiaq több mint 35 centiméterrel magasabb az alapváltozatnál, ami elsősorban az új tetőkialakításnak köszönhető. Az eredeti tető egy részét el kellett távolítani, hogy lényegesen több fejtér állhasson rendelkezésre, ami lehetővé teszi a "digitális nomádok" számára, hogy még tágasabb helyet élvezhessenek a munkához és a pihenéshez. A sátor-hozzáépítés rossz időben védelmet nyújt, emellett a jármű hátuljába épített konyha kényelmesebb használatát is lehetővé teszi. Az áttervezett, immár kilincs nélküli bal hátsó ajtó - eredeti Simply Clever napvédő rolóval az ablakban - még tágasabb privátszférát biztosít a hálórészben. A lakótér energiaellátását napelemek segítik, megőrizve a jármű hatótávját, amikor nem csatlakozik az elektromos hálózatra. A Roadiaq a kempingekben vagy lakókocsiparkokban külső áramforrásra is csatlakoztatható.Multifunkcionális beltér fenntartható anyagokból készült szövetekkelAz első ülések mögötti teljes beltér széleskörű átalakításával olyan munkára alkalmas teret alakítottak ki, amely néhány egyszerű kézmozdulattal egyszemélyes hálószobává is átalakítható. Utastere a Roadiaq külső színeit tükrözi, és száz százalékban újrahasznosított anyagokból készült szöveteket használ. Az ülések, az ajtók, a műszerfal és a tetőoszlopok teljes kárpitozását az Autointerier Šindelář külső kárpitszakértőivel együttműködve dolgozták ki, akik már jó néhány éve az Azubi Car projektek együttműködő partnerei. Az újrahasznosított textíliákból készült szövetek a Dual Borgstena specialistáitól származnak, akik sorozatgyártási projekteken is dolgoznak együtt a Škoda AUTO szakembereivel. A mono-anyagkoncepció a jármű élettartamának végén a szövetek teljes újrahasznosíthatóságáról gondoskodik. A párnahuzatok és a takaró olyan speciális 3D-kötőtechnológiával készültek, amely nem termel hulladékot, és ez esetben is újrahasznosított anyagokat használnak.Támogatás a kempingkialakítások szakértőitőlA projekt immár hagyományosan a Škoda AUTO összes részlegének szakembereivel folytatott szoros közös munka előnyeit élvezheti, a tanulók azonban külső szakértőkkel is együttműködtek a jármű egyedi gyártású tetőszerkezete és bútorzata tekintetében. A Cargodesign és a KPS Automobile vállalatok is tanácsokkal látták el a tanulókat, emellett gyakorlati segítséget is nyújtottak a külső és a kialakítás kivitelezésében. A jármű hátsó részében kialakított kemping- és irodaberendezés mellett a tanulók arról is gondoskodtak, hogy az utasülésről is lehessen dolgozni, ahol speciális kar kínál lehetőséget az itt helyet foglalóknak táblagépük rögzítésére. A belső berendezést számos, részben a sorozatgyártású Škoda-modellekhez is rendelkezésre álló felszereltségi és tartozékopció teszi teljessé a szórakozás és a pihenés szolgálatában. Ezek közé tartozik például a vezeték nélküli hangszóró, a napenergiával működő zuhany, a 12 voltos csatlakozóval ellátott kávéfőző, a konyhai berendezések, a székek, asztalok, tányérok, edények és serpenyők, illetve csészék és poharak, emellett az USB- és töltőkábelek, a szőnyegek és kárpitok, valamint a zseblámpák és a kalandvágyó utazók túlélőkészlete.Innovatív műszaki különlegességek: áramellátás, napelemek és 27 col képátlójú monitorA tanulók több innovatív műszaki megoldással is felszerelték Škoda Roadiaq modelljüket. A Škoda informatikai részlegével szoros együttműködésben gondoskodtak például arról, hogy autójuk minden szükséges technikával rendelkezzen ahhoz, hogy mobilirodaként szolgálhasson napjaink "digitális nomádjai" számára. Az állandó internetkapcsolaton kívül ezek közé tartozik az integrált dokkolóállomással és kamerával kiegészített, 27 col képátlójú beépített monitor, valamint a vezeték nélküli billentyűzet, egér és hangszóró a jármű lakó- és munkaterületén. Ennek megfelelően a tanulók a jármű teljes elektromos rendszerét is átalakították, további fényforrásokkal és csatlakozóaljzatokkal egészítve ki.Visszatekintő: nyolc Azubi Car Mladá Boleslavban és az első PunébanAz idei projektet megelőzően már nyolc tanulói autót terveztek, fejlesztettek ki és építettek meg a Škoda Szakiskola hallgatói. A történet 2014-ben, a Škoda Citigo műszaki alapjaira épülő, nyitott tetejű Citijettel vette kezdetét, amit a Škoda Fabia bázisán az eredeti és játékos karakterű Funstar pickup, majd a Rapid Spaceback érzelemdús kupéváltozataként az Atero követett. Az Element, az első elektromos Azubi Car 2017-ben, két évvel a sorozatgyártású elektromos Škoda Citigoe iV előtt érkezett. 2018-ban a Škoda Karoq alapjaira épült az igazán "cool" Sunroq SUV-kabrió, míg a látványos Mountiaq pickup-koncepció a Škoda Kodiaq nagyméretű SUV-modellből készült. 2020-ban a Škoda Scala alapú, izgalmas Slavia Spider nevében a vállalat 125 évvel azelőtti alapítására emlékezett, 2022-ben pedig az Afriq révén tértek vissza a tanulók a koronavírus-kényszerszünet után. Utóbbi projekt során - első ízben együttműködve a Škoda Motorsport szakembereivel is - összkerékhajtású raliversenyautóvá alakulhatott át a Škoda Kamiq City-SUV. A Mladá Boleslav-i hagyományok inspirációjára 2023-ban Indiában is elkészült az első Škoda Azubi Car. Májusban a Škoda Auto Volkswagen India Private Limited (SAVWIPL) által működtetett punei akadémia három és fél éves mechatronikai kurzusának hallgatói szintén bemutatták személyes álomautójukat - a Škoda Rapid limuzin négyajtós kabrióváltozatát.A Škoda Szakiskola elsőosztályú képzésének gazdag hagyományaiA Škoda Szakiskola a Škoda Akadémia része, amely idén áprilisban ünnepelte fennállásának tizedik évfordulóját, a tekintélyes szakiskola azonban közel százéves hagyományokra tekinthet vissza. A Škoda 1927-ben alapította meg ezt az oktatóközpontot Mladá Boleslav-i székhelyén, és 1991 óta a Škoda AUTO magánintézményeként működik. Az iskola annak idején 58 tanulóval indította első tanévét, a mai napig azonban már több mint 24 ezren végeztek itt, a 2022/23-as tanévre pedig már mintegy 820-ra bővült a tanulók száma. A Škoda Szakiskola három- és négyéves képzéseket kínál, a hároméves kurzusok záróvizsgával és szakmunkás-oklevéllel, míg a négyévesek szakérettségivel zárulnak. Sokan ezen oklevelekkel a kezükben főiskolán vagy egyetemen folytatják tanulmányaikat, vagy közvetlenül a Škoda AUTO kollektívájához csatlakoznak. A vállalat minden itt végzettnek kínál álláslehetőséget.Tizenötféle képzés kínálataJelenleg tizenöt különböző - tizenkét nappali és napi tanítással három kiegészítő - műszaki képzés közül lehet választani, ahol a szakmai hangsúly a gépészet és az elektrotechnika területeire esik, különös tekintettel a jövőorientált technológiákra. Különösen keresettek az e-autószerelői és IT-mechatronikai technikusi képzések. A tananyagokat a különböző részlegekkel együttműködve folyamatosan frissítik, hogy a lehető legjobban megfelelhessenek a képzésben résztvevők és a vállalat igényeinek. A 2021/2022-es tanévre például az új autóvillamossági szerelő/e-autószerelő szak került be a programba.Beruházás a Škoda AkadémiábaA KOVO szakszervezet támogatásával a vállalat 2013 óta több mint 440 millió cseh koronát (mintegy 18,5 millió eurót) invesztált a Škoda Akadémia képzésének és a műszaki létesítményeinek korszerűsítésébe. Már a felújítás következő szakasza is elkezdődött, ide tartoznak azok a műhelyek is, amelyekben a tanulói autók is formát öltenek. "Az autóipar jelenlegi alakulása és különösen az elektromos mobilitás témája számos új lehetőséget kínál. Annak érdekében, hogy maradéktalanul kiaknázhassuk őket, már pályafutásuk kezdetétől a legkorszerűbb technikákat bocsátjuk utánpótlás-munkatársaink rendelkezésére. Jelenleg azon tantermek és műhelyek átfogó felújítása zajlik, amelyeket diákjaink és vállalatunk munkatársai használnak majd az elkövetkező évek során. A korszerűsített létesítmények nagyon nagy mértékben hozzájárulhatnak kollégáink jövőbeni szakismereteihez, természetesen az Azubi Car projektekhez is kiváló alapul szolgálva" - emelte ki Martin Slabihoudek, a Škoda Szakiskola vezetője.

  • Scala facelift
    Újdonság a Škodától 2023.08.02.

    Vázlatrajzokon az új Škoda Scala és Kamiq formai részletei

    A felfrissített Škoda Scala és Škoda Kamiq digitális világpremierje előtt a cseh autógyártó olyan dizájnrajzok sorát mutatta be, amelyeken e modellek megújult orrkialakítása és fényszórói láthatók. Négy évvel sorozatgyártásuk megkezdését követően a Škoda AUTO felfrissítette kompaktmodelljét és városi SUV-sorozatát, ami egyaránt kiterjed különböző műszaki fejlesztéseikre és megfiatalított megjelenésükre. A Scala átformált fényszórói már egészen a hűtőrácsig nyúlnak, nappali menetfényük csíkjai pedig alsó és felső peremükön futva a fényszórók közepén találkoznak, külső széleiken pedig az alsó csík felfelé ívelve alkot új és jellegzetes fénygrafikát.A Kamiq fényszóróit szintén felfrissítették. A karakteres osztott fényszórók felső eleme most karcsúbbá vált és még hangsúlyosabb formájú. Alattuk a főfényszórók nagyobbak lettek, és az egyéni stílusú, hatszögletű Matrix-modulokkal kidolgozott, extrafelszerelésként rendelhető TOP LED Matrix kivitelben is készülhetnek. E technika egyaránt első ízben bővíti a Kamiq és a Scala kínálatát.

  • Octavia
    Újdonság a Škodától 2023.06.04.

    A SKODA Octavia idén a legnépszerűbb modell Magyarországon

    Újra egyenesben a cseh márka, a koronavírus és a háború által okozott gazdasági és logisztikai nehézségek után visszatért a SKODA. Kiemelkedő első öt hónapot tudhat maga mögött a márka, ugyanis egy SKODA modell, a SKODA Octavia lett az év eddigi legnépszerűbb modellje a forgalomba helyezéseket tekintve.Összesen 2180 darabbal a SKODA Octavia lett a legkelendőbb modell hazánkban, ennyit helyeztek forgalomba eddig a népszerű cseh modellből, derült ki a Datahouse június elsején publikált adataiból. Németh János, a SKODA márkaigazgatója szerint ez az eredmény a gyártás normalizálódásának, az ügyfelek lojalitásának és az értékesítésben dolgozó szakemberek kiemelkedő teljesítményének köszönhető."Egyfelől azt látjuk, hogy megindult idén az iparág normalizálódása. Már nem állnak letárolt, félkész járművek alkatrészre várva a gyárudvarokon, folyamatosan érkeznek az autók, lényegesen javultak a szállítási határidők" - mondta Németh János. "Azonban hiába működik a gyártás, ha nem működik az értékesítés: ezért hatalmas köszönet illeti ügyfeleinket, akik a korábbi hosszú szállítási határidők mellett is kitartottak a márka mellett, valamint gratuláció illeti az értékesítési hálózatot, hiszen a kereskedéseinkben dolgozók kemény munkája is kellett ahhoz, hogy ilyen eredményt érhessünk el. Igazán jó hír, hogy az Octavia ráncfelvarrott változata is rendelhetővé vált."

  • Let's Explore
    Újdonság a Škodától 2023.04.30.

    Let’s Explore – A Škoda e-mobilitási offenzívája, 2026-ig hat új elektromos modellel

    Tovább fokozza elektromos mobilitási kampánya és átalakulása ütemét a Škoda AUTO. Négy teljes egészében új fejlesztésű e-modell és az Enyaq család két felfrissített tagjának bemutatásával a cseh autógyártó 2026-ra már hat járműcsaládra tervezi bővíteni BEV-kínálatát. A Škoda AUTO 2027-ig összesen 5,6 milliárd eurót invesztál az elektromos mobilitás területébe. A kisautó-SUV-szegmensben érkező "Small" BEV-modellel, a kompakt-SUV-szegmensbeli - hivatalos nevén Elroq - "Compact" újdonsággal, a tágas belterű "Combi" kombival és a hétüléses "Space" SUV-modellel a Škoda jelentősen bővíti, illetve sokrétűbbé fejleszti elektromos portfólióját. A korszerű és különösen gazdaságos belsőégésű motorral, valamint hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerrel szerelt modellek az elektromos mobilitásra zajló átállás során is a Škoda modellportfóliójának alappilléreit alkotják. A Superb és a Kodiaq új generációival, a felfrissített Octavia, Kamiq és Scala sorozatokkal, valamint az új BEV-modellekkel a Škoda rövidesen története legváltozatosabb portfólióját kínálhatja - e két világ legjavát ötvözi, s különböző piacain egyaránt minden ízlésre és igényre a legmegfelelőbb Škoda modellt kínálja vásárlóinak.Amint Klaus Zellmer, a Škoda AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: "2026-ig minden szegmensre kiterjedően megjelenő, összesen hat új tisztán elektromos modelljével a Škoda AUTO még gyorsabban haladhat a hosszú távon fenntartható, elektromos egyéni mobilitás felé. Új és különösen gazdaságos üzemű hagyományos, illetve hibrid hajtásrendszerű modelljeinkkel együtt mindkét világ legjobbját kínáljuk - az átalakulás ezen időszakában is szerte a világon kielégítve jelenlegi és új ügyfeleink igényeit.Martin Jahn, a Škoda AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja hozzátette: "2026-ra új, tisztán elektromos, akkumulátorhajtású modelljeink minden, az ügyfeleink számára meghatározó járműszegmenst lefednek majd. Olyan autókat kínálunk, amelyekkel stílusosan, azaz hosszú távon fenntarthatóan, biztonságosan és magabiztosan fedezhetik fel a világot - immár az új Modern Solid formatervezési nyelvezetünk jegyében született termékeinkkel."Gyorsuló e-kampány - egyértelmű útiterv az e-mobilitáshozA Škoda AUTO - 2026-ig összesen hat új BEV-modell piaci bevezetését tervezve - teljes mértékben elkötelezett az elektromos mobilitás felé zajló átalakulása mellett. 2020-ban, illetve 2022-ben sikeresen mutatkozott be az Enyaq iV és az Enyaq Coupé iV, a Škoda első két olyan modellje, amely már a Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának (Modular Electrification Platform; MEB) műszaki alapjaira épül. E két modell jelentős frissítésen esik át 2025-ben, ugyanazon új formai nyelvezettel, amely a Škoda minden BEV-modelljét jellemzi a jövőben. E járműveken túl, 2026-ra négy teljes egészében új fejlesztésű, akkumulátorhajtású elektromos modell is érkezik:•        a "Small" az A0 szegmensben, a jövő belépőszintű modelljeként,•        a "Compact", hivatalos nevén Elroq, a Karoq kompakt-SUV tisztán elektromos utódjaként,•        a "Combi", amely a Škoda nagysikerű kombi-hagyományainak folytatója, valamint•        a "Space", amely a 2022 augusztusban bemutatott, hétüléses koncepciómodell sorozatgyártású változataként zárja felülről a termékportfoliót.A Combi, azaz a márka első kombikarosszériás BEV-modellje, a kínálat nagyon fontos tagja, amely a márka alapvető értékeit megtestesítve hozza el e népszerű karosszériaváltozat erényeit az elektromos mobilitás korszakába. Mindegyik BEV-modell a jellegzetes Modern Solid dizájnnyelvezet jegyében készül, amely a márka génjeit meghatározó karakteres tulajdonságokat - robusztus konstrukció, funkcionalitás és hitelesség - emeli ki.Továbbra is alappillér a továbbfejlesztett ICE- és PHEV-modellek kínálataA fejlett és gazdaságos belsőégésű motorokkal (ICE), illetve a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerekkel (PHEV) szerelt járművek továbbra is a vállalat modellportfóliójának egyik alappillérét képezik a tisztán elektromos mobilitásra zajló átállás során. Mivel az egyes piacok más-más tempóban térnek át az elektromos mobilitásra, adott esetben e modellek elégíthetik ki az ügyfelek igényeit, a Škoda minden piacán a vásárlói igényekre összpontosít. A vállalat ezért széles körben megfizethető olyan modellek teljes palettáját kínálja az elkövetkező évek során, amelyekkel maradéktalanul megfelelhet ügyfelei egyéni mobilitási elvárásainak - elektromos, hagyományos vagy plug-in hibrid hajtásrendszerrel.

  • elektromos autó
    Újdonság a Škodától 2023.04.02.

    Minden, amit tudnia kell, mielőtt elektromos autóba ül át

    Következő Škodája már tisztán elektromos autó lesz? Minden bizonnyal számos kérdés jut eszébe az elektromos mobilitásra való átállással kapcsolatban.Mire számíthat elektromos autó vásárlásakor?Mindenekelőtt a vezetés újszerű élményére - és kezdetben talán arra is, hogy új szokások szerint, másként kell eljárnia. Ám bátran előre - valóban semmi ok az aggodalomra! Be kell indítani a Škoda elektromos autót?Nem, ez az egyik, amit már nem szükséges megtennie. Miután beült, egyszerűen nyomja le a fékpedált - és kész. Az autó aktiválódik, amint a Virtual Cockpit műszeregységen megjelenő üzenet is jelzi. Ezután már csak kapcsolni kell a megfelelő menetfokozatot és már indulhat is. Ugyanilyen egyszerű, amikor megérkezett úticéljához - csak szálljon ki, és az autó kikapcsol.Szükséges sebességet váltani Škoda elektromos autó vezetésekor?Nem. Az előre- vagy hátramenetet természetesen továbbra is ki kell választani - mint az automata sebességváltóval szerelt modellekben -, ám az elektromos motor fokozatváltás nélkül is kellően széles fordulatszám-tartományon üzemel, maximális forgatónyomatéka pedig már közvetlenül elinduláskor rendelkezésre áll.Mi a helyzet a hatótávval?Az egy-egy töltéssel elérhető hatótáv az elektromos autók minden új generációjával bővül. A Škoda Enyaq iV akár 547 kilométeres hatótávot is kínálhat, ami bőségesen elegendő az utak túlnyomó többségéhez. Ideális esetben egyaránt rendszeresen töltheti éjszaka otthon, vagy napközben a munkahelyén, hosszabb utak esetén pedig célszerű előre tájékozódni a töltőállomásokról, ahol megállhat útközben az akkumulátor részleges vagy teljes feltöltésére. Egy-egy autó hatótávját számos tényező befolyásolja, köztük a vezetési stílussal, a sebességgel, illetve a külső és a beltér-hőmérséklettel.Hogyan működik a töltés és mennyi időt igényel?Kétféle töltési mód kínálkozik: váltakozóáramú (AC) és egyenáramú (DC). A váltakozóáramú töltés nem olyan gyors, mint az egyenáramú, ami a hálózat teljesítményével függ össze. Emellett a háztartási elektromos hálózat 230 vagy 400 voltos aljzatai váltakozóáramot szolgáltatnak, amit az elektromos járműnek kell egyenárammá alakítania. A nagyobb energiaáramlás miatt gyorsabb a töltés háromfázisú csatlakozóról, de a váltakozóáramot ez esetben is egyenárammá kell alakítani. A leggyorsabb megoldás a kifejezetten elektromos járművekhez készült töltőberendezéssel végzett egyenáramú töltés. A töltés nem lineáris folyamat: a nagyfeszültségű akkumulátor a gyorstöltő állomásokon mindössze 36 perc alatt tölthető fel 10-ről kapacitása 80 százalékára, ám a fennmaradó 20 százalék is nagyjából ugyanennyi időt vehet igénybe.Mi a falitöltő (wallbox)?A falitöltő (wallbox) elektromos járművek számára készült, falra szerelt, váltakozóáramú töltőkészülék. A Škoda iV Charger, azaz a cseh autógyártó hivatalos falitöltője, háromféle változatban kapható, amelyek mindegyike más-más funkciószintet képvisel.Bármilyen töltőt használhatok a városban?Töltőállomások széles hálózata áll rendelkezésre Európa-szerte az elektromos autók töltéséhez - amennyiben az adott töltő rendelkezik a Škoda járműveihez megfelelő csatlakozóval. Többféle csatlakozó létezik, de a Škoda elektromos autók vezetőinek elvileg nem kell attól tartaniuk, hogy nem tudják csatlakoztatni autójukat a töltőállomásra, amit találnak. Európában a CCS (Combined Charging System) csatlakozó vált az egyenáramú (DC) gyorstöltés, míg a széles körben elterjedt Mennekes-csatlakozó a váltakozóáramú (AC) töltés szabványává. Utóbbi szerepel mind az otthoni falitöltők (wallbox), mind pedig az autókhoz mellékelt kábel csatlakozójaként, amely 230 voltos, kétfázisú és 400 voltos háromfázisú aljzatokhoz is csatlakoztatható.Kínál a Škoda nyilvános töltési lehetőséget az elektromos járművek számára?Igen, a neve Powerpass. A Powerpass-kártyával Ön gyakorlatilag bárhol tölthet, a töltési és fizetési adatok pedig egy alkalmazásban tekinthetők át egyszerűen. Ez az első Enyaq iV megjelenése óta elérhető, jól bevált rendszer az IONITY gyorstöltő hálózatához is hozzáférést biztosít. A jelenlegi ME3 szoftverrel rendelkező Enyaq iV sorozatú modelleken az új Plug & Charge funkciónak köszönhetően a kompatibilis töltőállomásokon igen kényelmesen, egyszerűen a töltőkábel csatlakoztatásával indítható a töltés. A jármű azonosítása ilyenkor teljesen automatikusan zajlik a töltőállomáson. A jövőben a Moduláris elektromos platformra (MEB) épülő új Škoda-modellek is kínálják majd ezt a funkciót.Hogyan töltődik az autó menet közben?Az elektromos autók egyik figyelemreméltó jellemzője az energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszere, ami lényegében az akkumulátort töltő motorfék-megoldás. A Škoda Enyaq iV a kormánykerék kapcsolóbillentyűi révén a rekuperáció három intenzitási fokozatát kínálja, de a legerősebb fokozat a B menetüzemmód kapcsolásával is választható. Egy teljesen automatikus üzemmód is rendelkezésre áll, amelyben az autó önműködően gondoskodik e funkcióról. A rekuperáció alapvetően változtatja meg a vezetés élményét, legerősebb fokozata például olyan hatékonyan fékez, hogy az autó a gázpedál felengedésekor azonnal lassulni kezd, így Ön kényelmesen, szinte csak egy pedál használatával közlekedhet. A rekuperáció az autó hatótávjának növelésében is segít.Mekkora az elektromos autó élettartama?Ebben számos tényező szerepet játszik, különösen a vezetési stílus, az autó gondozása és az előírt karbantartási ütemterv betartása. Mindezek ellenére a Škoda nyolc év vagy 160 ezer kilométer garanciát vállal az akkumulátor élettartamára. Az Enyaq iV és az Enyaq Coupé iV esetében a garanciafeltétel szerint az akkumulátor kapacitása ez idő alatt nem csökkenhet az eredeti szint 70 százaléka alá.

  • Enyaq
    Újdonság a ŠKODA-ról 2021.07.03.

    ÁRAM ALATT – MINDENKOR BIZTONSÁGBAN AZ ELEKTROMOS AUTÓKBAN IS

    Biztonságuk tekintetében sem maradnak el semmiben a hagyományos hajtásrendszerű autóktól az olyan tisztán elektromos járművek, mint például az új ŠKODA ENYAQ iV - erre az eredményre vezettek a balesetkutatók és biztosítótársaságok tanulmányai és tesztjei. A számos védelmi intézkedésnek köszönhetően e járművek elektromos alkatrészei még nedves körülmények között sem fenyegetnek áramütés veszélyével - sem álló helyzetben, sem menet közben, sem a töltőállomáson "tankolva", sem pedig baleset esetén. A tűzveszély sem nagyobb az elektromos autóknál, mint a hagyományos belsőégésű motorral szerelt modelleknél, már csak azért sem, mert nem hordoznak fedélzetükön tűzveszélyes üzemanyagot. Mindemellett az egészségügyi és műszaki mentők, illetve a szervizszolgáltatók célzott képzésben is részesülnek a korszerű elektromos autókkal követendő eljárásról.Nem kell aggódniuk biztonsági kockázatok vagy áramütés-veszély miatt az olyan elektromos járművek vezetőinek, mint az új ŠKODA ENYAQ iV. Balesetkutatók és biztosítótársaságok tanulmányai mutatják, hogy az elektromos járművek biztonsága semmiben sem marad el a hagyományos belsőégésű motorral hajtott modellekétől.Éppoly biztonságosak az elektromos autók, mint a dízel- és a benzinüzeműekEllentétben az olykor hallható feltételezésekkel, az elektromos autók nagyfeszültségű rendszere sem menet közben, sem a töltés során nem jelent semmiféle áramütés-veszélyt. Erről védőmegszakítókkal és széleskörű érzékelőrendszerrel ellátott, kifinomult biztonságtechnika gondoskodik, s minden elektromos alkatrész olyan védelemmel rendelkezik, hogy autómosóban, esőben vagy árvízben sem léphet fel áramütés veszélye. A töltési folyamat például csakis azután indulhat el, hogy az automatikus rendszerellenőrzés biztonságos csatlakozást érzékel a jármű és a töltőállomás között. Hiba esetén azonnal megszakad az akkumulátor felé folyó áram. Mindemellett számos tanulmány mutatta ki, hogy az elektromos járművek esetében éppoly alacsony a tűzveszély, mint a belsőégésű motorral szerelt modellekben. Az elektromos autók fedélzetén konstrukciójukból adódóan nincs gyúlékony üzemanyag, egy ép lítiumion-akkumulátor spontán begyulladását vagy egy égő elektromos jármű berobbanását pedig műszaki szempontból csaknem lehetetlennek tartják a szakértők.Ütközésbiztos módon beépített hajtásrendszer-akkumulátorA ŠKODA ENYAQ iV hajtásrendszer-akkumulátora ütközésbiztos módon az autó aljában kapott helyet, ahol hatékonyan védett a deformációktól. Töréstesztek igazolják, hogy a korszerű elektromos járművek ugyanolyan jól teljesítenek baleset során, mint a belsőégésű motorral szerelt autók. Az ENYAQ iV például éppúgy a legmagasabb, ötcsillagos minősítést szerezte meg az Euro NCAP ütközésbiztonsági referenciatesztjén, mint számos más ŠKODA modell. A fedélzeti nagyfeszültségű rendszer nem jelent megnövekedett kockázatot baleset során, ugyanis ütközéskor az elektromos alkatrészek ezredmásodpercek alatt automatikusan lekapcsolódnak az akkumulátorról, így már nincsenek feszültség alatt. A vezetőt, az utasokat, a baleset további részeseit és a mentőket így nem fenyegeti áramütés veszélye. Az ütközési teszt során a jármű padlózatában jól védetten elhelyezett akkumulátorblokk a deformálódó karosszéria ellenére is sértetlen maradt.A ŠKODA AUTO támogatja a mentők továbbképzésétHa minden meghozott biztonsági óvintézkedés ellenére mégis tűz ütne ki, az elektromos jármű oltása másként zajlik, mint a belsőégésű motorral hajtott autóké. A tűzoltók ezért speciális oktatásban és továbbképzésben részesülnek, tovább bővítve a helyszíni teendőkre vonatkozó ismereteiket. A ŠKODA AUTO támogatja ezeket a képzéseket és a sérült elektromos autókat érintő lehető leghatékonyabb és legbiztonságosabb eljárás szolgálatában specifikus információkat és mentési adatlapokat bocsát a sürgősségi mentőszolgálatok rendelkezésére. A tűzoltók például hőkamerával is vizsgálhatják a nagyfeszültségű akkumulátor állapotát és szükség esetén lehűthetik, hogy megakadályozzák a hajtásrendszer-akkumulátorának kigyulladását. Mivel az akkumulátorok néha késleltetve vagy ismételten is kigyulladhatnak, az elektromos járműveket balesetet követően biztonsági okokból elkülönítve vagy vízmedencében helyezik el, amíg nem zárható ki a sérült akkumulátor öngyulladásának vagy újbóli meggyulladásának veszélye.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.