Auto-Trade Hírek

Aktuális híreink

  • Kodi Maci
    Újdonság a Škodától 2023.02.01.

    Kodi Maci Kalandjai

    Vadiúj hangos mese sorozat, folyamatosan frissülő részekkel.Kövessétek a családdal Kodi izgalmas történeteit,és éljétek át együtt a kalandokat!Hallgassátok YouTube-on!És Spotify-on is!A Kocsis család új utakra visz benneteket, amelyek mindig másfelé kanyarodnak és számtalan élményt rejtenek.Vajon melyik lesz a kedvencetek?    IZGALMAS UTAZÁSOK VÁRNAK RÁTOK, KALANDRA FEL!

  • optimalizált akkumulátor
    Újdonság a Škodától 2023.01.16.

    OPTIMALIZÁLT AKKUMULÁTORMENEDZSMENT ÉS INFOTAINMENT – ME3 SZOFTVERFRISSÍTÉS A ŠKODA ENYAQ 𝗶V SZÁMÁRA

    Máris telepíthető a már kiszállított ŠKODA ENYAQ iV modellekre a ŠKODA AUTO új ME3 szoftververziója. A frissítés az akkumulátormenedzsment optimalizálásával nagyobb hatótávot tesz lehetővé valós menetkörülmények között, emellett az új szoftver számos fejlesztést kínál a Digital Cockpit műszeregység, a Head-up kijelző, az infotainment-rendszer és a ŠKODA Connect online-szolgáltatások számára. Az ügyfelekkel a helyi ŠKODA partner veszi fel a kapcsolatot időpontegyeztetésre az új szoftver díjmentes telepítéséhez, amely mintegy öt órát vesz igénybe a műhelyben. Ettől kezdve a jövőbeni frissítések többsége távoli (Over-the-Air) update formájában érkezik majd. A ŠKODA ENYAQ iV és a ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV új példányai már gyárilag rendelkeznek az új szoftverrel.Díjmentes szervizakció keretében frissíti a ŠKODA AUTO már kiszállított ENYAQ iV modelljeit legújabb szoftverével. Az ME3 verzió - amellyel az ENYAQ iV család mostantól kiszállított példányai természetesen már eleve rendelkeznek - számos optimalizációt tartalmaz. A fejlettebb akkumulátormenedzsment nagyobb hatótávot tesz lehetővé valós menetkörülmények között, amit új funkciók egészítenek ki, egyebek mellett a kijelzők, az infotainment-rendszer és a ŠKODA Connect online-szolgáltatásai számára.Az ENYAQ iV modellek tulajdonosaival a helyi ŠKODA partnerek veszik fel a kapcsolatot, hogy szervizidőpontot egyeztessenek az ME3 szoftververzió díjmentes telepítéséhez, amely mintegy öt órát vesz igénybe a műhelyben. Ezt követően a ŠKODA ENYAQ iV konfigurációjának köszönhetően a legtöbb jövőbeli frissítés már távoli (Over-the-Air) update formájában, vagyis a ŠKODA márkaszerviz ismételt felkeresése nélkül válik telepíthetővé.Az akkumulátor és a töltés területén az új szoftver többek között akkumulátorkímélő üzemmódot is kínál. Ennek aktiválásával a következő töltési folyamat során már legfeljebb 80 százalékig töltődik csak fel az akkumulátor, ami egyszerre kíméli, illetve növeli élettartamát. Igény szerint természetesen az akkumulátor teljes tárolókapacitása és maximális töltési sebessége is bármikor rendelkezésre áll. A maximális töltőteljesítmény a 62 kWh energiatároló képességű akkumulátor esetében akár 120 kilowattra, míg a nagyobb, 82 kilowattórás akkumulátorral szerelt modelleknél akár 135 kilowattra nő. Továbbfejlesztett hőmenedzsmentjének köszönhetően az akkumulátor tovább növeli a ŠKODA ENYAQ iV család tagjainak valós menetkörülmények között kínált hatótávját. Az infotainment-rendszer töltési és hatótáv-grafikája mostantól az úticélt és a szükséges töltési helyszíneket is megjeleníti.Ugyancsak fejlesztések állnak rendelkezésre a Digital Cockpit műszeregység és a Head-up kijelző számára, amelyekről egyebek mellett már az akkumulátor pillanatnyi töltöttségi szintje is leolvasható. A tolatókamera megnövelt kontrasztaránnyal működik, így képén még jobban kivehető a jármű környezete. A vezető a multifunkciós kormánykerékről gyorsan és egyszerűen, gombnyomásra válthat oda-vissza az Adaptív sebességszabályzás (Adaptive Distance Assist; ACC) és a Menetasszisztens (Travel Assist) között, emellett a ŠKODA Connect számos online-szolgáltatásának funkciói is bővültek, így most még intuitívebben használhatók.A ŠKODA eddig több mint 70 ezer példányt adott át az ügyfeleknek ENYAQ iV modellcsaládja tagjaiból, az SUV-modell így 3,5 százalékos piaci részesedést ért el a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművek között Európában. Az Európai Unióban legnagyobb darabszáman értékesített BEV-modellek rangsorában a hetedik helyen áll a cseh autógyártó zászlóshajója. Az ENYAQ iV sorozat sikere az egyes európai piacokat tekintve is egyértelmű: hazai piacán, Csehországban, az ENYAQ iV család éppúgy "bestseller" a BEV-modellek mezőnyében, mint Szlovákiában, Finnországban, Dániában és Hollandiában, míg Ausztriában, Svájcban, Lengyelországban és Észtországban egyaránt a harmadik helyen áll.

  • Vision 7S
    Újdonság a Škodától 2022.10.31.

    A ŠKODA BEMUTATTA A VISION 7S ELSŐ DIZÁJNRAJZAIT

    VISION 7S tanulmánya első vázlatrajzaival - amelyek a koncepciómodell karosszériájáról szolgálnak előzetes benyomásokkal - a ŠKODA AUTO további részleteket mutat be új formai nyelvezetéből. A képek erőteljes SUV-modellt ábrázolnak, markáns orrkialakítással és T-alakzatban elrendezett fénygrafikával.A tisztán elektromos, akkumulátorhajtású ŠKODA VISION 7S koncepciótanulmány külső vázlatrajzain újszerű, markáns orrkialakítása is látható, amelyen sötét kontrasztárnyalatban tűnik fel a zárt és immár jóval szélesebb, illetve alacsonyabb ŠKODA-hűtőrács. Az egészen a karosszéria széléig oldalra kihelyezett fényszórók két sorban helyezkednek el, a nappali menetfény felettük húzódó, éles rajzolatú sávja pedig az erőteljesen domborodó sárvédőkig nyúlik - karakteres T-alakzattá bővítve a fénygrafikát.A határozott kontúrokkal kiformált motorházfedél a jól ismert ŠKODA-vonalat idézi. A markáns, teljes egészében új kialakítású lökhárítót hét függőleges állású légbeömlő nyílás határozza meg, amelyek közül a középső feltűnő narancssárga betétet kapott. A lökhárító alsó traktusa alumínium védőlemezzel egészül ki. Nagyméretű, aerodinamikailag optimalizált kerekek hangsúlyozzák a VISION 7S erőteljes fellépését, miközben letisztult felületek és hátrafelé enyhén ereszkedő tetővonal jellemzik oldalnézetét.A ŠKODA új formai nyelvezete a márka olyan jól ismert értékeit fogalmazza meg, mint a masszivitás, a funkcionalitás és a hitelesség, emellett tágas térérzet, tartós és hosszú távon fenntartható előállítású anyagok, illetve aerodinamikus és gazdaságos formavilág jellemzik.

  • fenntartható energia
    Újdonság a Škodától 2022.10.02.

    A ŠKODA BEMUTATTA A FENNTARTHATÓ MOBILITÁS FELÉ VEZETŐ ÚTITERVÉT

    Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit "NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030" koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható előállítása és üzemeltetése áll a középpontban, a kapcsolódó beszállítói láncolatokat is beleértve. Ennek megvalósítása érdekében a ŠKODA továbbra is elkötelezett például az újrahasznosítható anyagok alkalmazása, illetve az elektromos járművek nagyfeszültségű akkumulátorainak következetes újrahasznosítása mellett.A fenntarthatóság áll a "NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030" középpontjábanA cseh autógyártó "NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030" koncepciója kulcsfontosságú területeként határozta meg a hosszú távú fenntarthatóság témakörét, ambiciózus célokat tűzve ki maga elé tevékenysége szén-dioxid-lábnyomának a teljes értékteremtési láncolat mentén megvalósítandó, hatékony csökkentése érdekében. A ŠKODA AUTO az elmúlt év során e területen eszközölt beruházásai - a környezetvédelem, a szociális ügyek, a vállalatirányítás és a pénzügy témaköreiben folytatott átfogó, átlátható kommunikációval együtt - nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a Volkswagen Csoport a világ első autóipari vállalataként felelhessen meg az Európai Unió Fenntartható Finanszírozási Akcióterve (European Union's Sustainable Finance Action Plan) és az EU Taxonómiarendelet (EU Taxonomy) jelentési követelményeinek.Az elektromos mobilitás további bővítéseA ŠKODA AUTO már 2026-ig három új, tisztán elektromos modellel jelenik meg a piacon, amelyeket továbbiak követnek majd, s tervei szerint 2030-ra 70 százalék fölé kívánja emelni tisztán elektromos modelljeinek arányát európai járműértékesítésében. A ŠKODA AUTO célja, hogy az elektromos mobilitás folyamatos bővítése révén 2030-ra több mint 50 százalékkal csökkentse flotta-szén-dioxid-kibocsátását a 2020-as szinthez viszonyítva.Karbonsemleges termelésA ŠKODA AUTO egyre inkább a megújuló forrásokból származó energiák felé fordul járművei gyártása során, jelentősen csökkentve termelése szén-dioxid-kibocsátását. Ez nem kevesebbet jelent, mint hogy 2030-ra mindhárom csehországi üzeme nulla nettó karbonemisszió mentén működik majd, míg az indiai gyárak 2025-re teljes mértékben szén-dioxid-semlegessé válnak. Vrchlabí főegységgyára már 2020 végére teljesítette e célkitűzést. A megújuló forrásokból származó energiák használata mellett szintén az átfogó intézkedések közé tartozik a hulladékok újrahasznosítása, erőforrás-hatékony anyagok, illetve folyamatok alkalmazása és a túlnyomórészt zöld logisztika. A ŠKODA AUTO a ŠKO-ENERGO vállalattal együttműködésben a kelet-csehországi Moravice-Melčben létesülő szélerőműpark építését is támogatja.Fenntartható anyagkörforgás és második akkumulátor-életciklusA ŠKODA AUTO mind gyakrabban választ olyan természetes, újrahasznosított és újrahasznosítható anyagokat, mint amilyeneket például ŠKODA VISION 7S koncepciómodelljéhez használt. A fémek és az üveg mellett már az újrahasznosított műanyagok is megjelentek a márka új modelljeiben, a ŠKODA ENYAQ iV számára például természetes gyapjúból és újrahasznosított PET-palackokból készült üléskárpit is rendelhető. A következő lépést a műanyagból és a cukorrépa vagy virágosnád (Miscanthus) rostjaiból készült kompozit anyagok jelentik, de a rizshéj, a kender, a parafa és a kókuszrostok felhasználására is folynak kutatások. Újrahasznosításukat megelőzően a ŠKODA telepített (stacioner) energiatároló rendszerekben alkalmazza az elektromos járművekből származó, használt nagyfeszültségű akkumulátorokat, ami második életciklusukként hatékonyan csökkenti az akkumulátorok szén-dioxid-lábnyomát.Az e-modellek klímasemleges üzemeA ŠKODA AUTO hosszú távú fenntarthatóság iránti holisztikus megközelítése nemcsak a szén-dioxid-semleges termelésre, hanem az elektromos autók gyakorlatilag nulla károsanyag-kibocsátású üzemére is kiterjed. A ŠKODA ENYAQ iV modelleket már szén-dioxid-semleges mérleggel szállíthatják ki az ügyfeleknek, a gyártás jelenleg még nem megelőzhető szén-dioxid-kibocsátását pedig tanúsított karbonkreditek vásárlásával egyenlíti ki a ŠKODA AUTO. A vállalat emellett a megújuló energiaforrások európai bővülését is támogatja, s például egy új szélerőmű-park építésében is részt vesz Finnországban. A számítások szerinti 570 GWh éves kapacitásával az erőmű mintegy 150 ezer háztartás elektromosáram-ellátásához elegendő - vagy éppen helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélkül üzemelő ŠKODA elektromos járművek töltésére használható - zöldenergiát termelhet a jövőben.Újonnan alapított Külső Fenntarthatósági Tanács nemzetközi szakértőkkelA ŠKODA AUTO 2021 novemberében létrehozta saját Külső Fenntarthatósági Tanácsát (External Sustainability Council). A külső, független testület öt nemzetközileg elismert szakértőből áll, akik a tervezett fenntarthatósági intézkedések végrehajtására vonatkozóan adnak tanácsot az igazgatótanácsnak, valamint új perspektívákkal, impulzusokkal és megközelítésekkel szolgálnak. Ezzel az autógyártó az egyik első olyan vállalat Csehországban, amely immár saját bizottságának szakértelmét veszi igénybe e szakterületen.Széleskörű képzés a ŠKODA márkakereskedők számára és további fenntarthatósági tevékenységekA fokozott hosszú távú fenntarthatóság felé vezető útján a ŠKODA világszerte 3200 márkakereskedőjét is szisztematikusan be kívánja vonni ezirányú erőfeszítéseibe. Egyértelmű ugyanis, hogy a mégoly apró intézkedések is hatékonyan csökkenthetik a szénlábnyomot, mint például kerékpár felajánlása cserejárműként az ügyfelek számára a szervizlátogatások alkalmával. A kiskereskedelmi szektorban alkalmazott GreenRetail koncepció mellett a GreenProduct a lehető legkörnyezetkímélőbb járművekre, míg a GreenFactory a hosszú távon fenntartható termelésre összpontosít.A vállalat hosszú távú fenntarthatósági intézkedései a Volkswagen Csoport "goTOzero" környezetvédelmi küldetésnyilatkozatára épülnek, s egyaránt felölelik az éghajlatváltozás, a természeti erőforrások, a levegőminőség és a környezetvédelmi megfelelőség témaköreit.Ennek részeként a #Project1Hour kezdeményezés arra hívja fel a Volkswagen Csoport mintegy 660 ezer munkatársát, hogy a hosszú távú fenntarthatósághoz és a klímavédelemhez nyújtott személyes hozzájárulásukat áttekintve ünnepeljék minden év április 22-én a Föld Napját. 2022-ben a ŠKODA AUTO, valamint SAVWIPL India, ŠKODA AUTO Németország és ŠKODA AUTO Szlovákia leányvállalatainak dolgozói vettek részt a kampányban.

  • MÁRKAARCULAT
    Újdonság a Škodától 2022.09.10.

    A ŠKODA AUTO BEMUTATJA ÚJ MÁRKAARCULATÁT ÉS GYORSÍTJA ELEKTROMOS OFFENZÍVÁJÁT

    "NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030" vállalati stratégiája keretében a ŠKODA AUTO bemutatja új márkaarculatát, amelynek középpontjában megújult formai nyelvezete, új márkaemblémája és átfogóan felfrissített vállalati arculata (Corporate Identity; CI) áll. A cseh autógyártó emellett gyorsítani és bővíteni kívánja elektromos offenzíváját, amely során a ŠKODA AUTO már 2026-ig három új, tisztán elektromos modellel jelenik meg a piacon, amelyeket továbbiak követnek majd. A VISION 7S koncepciótanulmány e modellek egyikének előfutára. A tervek szerint 2030-ra már 70 százalék fölé emelkedik a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművek aránya a ŠKODA európai értékesítésében, ezért a vállalat az elektromos mobilitásba további 5,6 milliárd, a digitalizációba pedig 700 millió eurót invesztál az elkövetkező öt év folyamán.Amint Klaus Zellmer, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: "Különleges nap a mai a ŠKODA AUTO történetében: bemutatjuk új márkaemblémánkra és felfrissített vállalati arculatunkra is kiterjedő, megújult márkamegjelenésünket. VISION 7S koncepciótanulmányunkkal egy teljes egészében új fejlesztésű ŠKODA-modellre kínálunk konkrét kitekintést, amellyel felfelé kívánjuk bővíteni termékportfóliónkat és ügyfélkörünket. Emellett jelentősen felgyorsítjuk elektromos offenzívánkat, és már 2026-ig három további, tisztán elektromos modellel jelenünk meg a piacon, amelyeket újabbak követnek majd. Ezzel tovább erősíthetjük pozícióinkat az átalakulás évtizedére, miközben az elektromos mobilitásra összesen 5,6 milliárd, a digitalizációra pedig további 700 millió eurót fordítunk az elkövetkező öt év során -a vállalat és a munkahelyek jövőjének biztonságába is invesztálva ezzel."Martin Jahn, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja hozzátette: "Az új márkaarculattal már az elektromos jövőre készítjük fel vállalatunkat, egyértelműen pozicionálva a márkát a külső versenytársak körében, ugyanakkor még egyértelműbben megkülönböztetve magunkat a Volkswagen Csoport további márkáitól. A VISION 7S show-modell új formai nyelvezetünk úttörője, amelyet az elkövetkező években teljes termékportfóliónkra kiterjesztünk, még karakteresebben szólítva meg ügyfeleinket. Mindezzel új szintre emeljük márkánkat, hogy a felhasználói élmény (User Experience), a hálózatba kapcsolás (Connectivity) és a teljes ügyfélfolyamat (Customer Journey) tekintetében egyaránt alkalmazkodhassunk ügyfeleink új igényeihez és elvárásaihoz."Gyorsuló e-offenzíva: már 2026-ig három új modell, amelyeket továbbiak követnekA cseh autógyártó jelentősen felgyorsítja elektromos offenzíváját, és már 2026-ig további három, tisztán elektromos modellt - egy kisautó mellett egy kompakt SUV-modellt és egy hétüléses családi autót - tervez bemutatni a piacon. A hétüléses, tisztán elektromos SUV-modellre kínál konkrét kitekintést a VISION 7S tanulmány, mégpedig több mint 600 kilométer hatótávval és akár 200 kW csúcs-töltőteljesítménnyel. 2030-ra a ŠKODA AUTO már 70 százalék fölé kívánja növelni tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművei arányát európai értékesítésében. Az elektromos mobilitás felé vezető átállás szakaszában különösen gazdaságos belsőégésű motorjai termékportfólióját kívánja erősíteni a márka, a jövő év második felében pedig bemutatja a SUPERB és a KODIAQ új generációját. A felfrissített OCTAVIA 2024-ben érkezik.ŠKODA VISION 7S - hétüléses SUV-modell MEB-alapokon, 600 kilométer feletti hatótávvalA VISION 7S koncepciótanulmány elsőként kínál konkrét kitekintést egy teljes egészében új fejlesztésű ŠKODA modellre, miközben a márka új formai nyelvezetét is bemutatja. A tisztán elektromos SUV akár hét személy számára is bőséges helyet kínál, s természetesen számos Simply Clever megoldás jellemzi. Az autógyártó ezzel felfelé bővíti termékportfólióját és ügyfélkörét. A koncepciómodell a Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épül, 89 kWh energiatároló képességű akkumulátora pedig a WLTP-ciklus szerint több mint 600 kilométer maximális hatótávot is lehetővé tesz.Új formai nyelvezet, új márkaembléma, felfrissített vállalati arculatA ŠKODA AUTO új formai nyelvezetet dolgozott ki az elektromos és digitális korszakra, amelyet a jövő évtől fokozatosan vezet be. Olyan letisztult és visszafogott vonalvezetést, amely az új ŠKODA modellek egyszerűségét és igényességét emeli ki. Meghatározó elemei közé tartozik az úgynevezett Tech-Deck Face megoldással kiformált, új orrkialakítás, valamint a beltér hosszú távon fenntartható előállítású anyagai.Az új márkaembléma immár a plasztikus hatású, háromdimenziós grafika nélkül jelenik meg, amivel a ŠKODA a marketing- és a kommunikációs tevékenységek a nyomtatottról mindinkább az online felé változó formáihoz kíván alkalmazkodni. Ugyancsak jelentősen átdolgozták a vállalati arculatot (Corporate Identity; CI): a ŠKODA AUTO immár a zöld két árnyalatát - a Smaragd- és az Elektromos zöldet - használja, amelyek a környezetvédelemre, a hosszú távú fenntarthatóságra és az elektromos mobilitásra utalnak.Ambiciózus fenntarthatósági célok a teljes értéklánc menténA gyártás során a ŠKODA AUTO teljes értékteremtési láncolata mentén határozottan a hosszú távú fenntarthatóságra törekszik, ennek megfelelően megújuló forrásokból származó villamosenergiát kíván alkalmazni. Mladá Boleslavban az akkumulátorok közvetlenül a gyárban zajló előállítása rövid szállítási utakat biztosít, erre két elektromos teherautót használ a vállalat. 2030-tól a tervek szerint a csehországi és az indiai üzemek egyaránt nulla nettó szén-dioxid-kibocsátás mentén gyártják majd járműveiket. Az irányt Vrchlabí üzeme mutatja, e termelési helyszín ugyanis már 2020 óta szén-dioxid-semlegesen működik.A ŠKODA termékei tekintetében is következetesen a hosszú távú fenntarthatóságra helyezi a hangsúlyt: az ENYAQ iV egy-egy példányának előállításához több mint 13 kilogramm újrahasznosított műanyagot használ fel, amelyet régi akkumulátorházakból és lökhárítókból nyernek. A karosszériában felhasznált acél újrahasznosítási aránya 40 százalék, az alumínium esetében pedig akár a 60 százalékot is elérheti. Az oldalablakok 20 százalékban újrahasznosított üvegből készülnek, míg belterében az ENYAQ iV 40 százalékban természetes gyapjúból és 60 százalékban újrahasznosított PET-palackból készült üléskárpitokat is kínál.A ŠKODA AUTO mindemellett egy Fenntarthatósági Tanácsadó Testület (Sustainability Advisory Council) támogatását is igénybe veszi ambiciózus fenntarthatósági céljainak megvalósítása érdekében. Ennek öt nemzetközi tapasztalattal is rendelkező tagja új impulzusokkal és javaslatokkal szolgál a hosszú távú fenntarthatóság jelenlegi és a jövőbeni intézkedéseire vonatkozóan, így segítve a fenntarthatósági kérdésekről szóló, még sokrétűbb párbeszédet az autógyártó és a különböző érdekelt felek (stakeholder) között.

  • Vision 7S
    Újdonság a ŠKODA-ról 2022.08.02.

    BEMUTATTA VISION 7S KONCEPCIÓMODELLJE ELSŐ BELTÉR-DIZÁJNRAJZÁT A ŠKODA

    Újabb betekintést kínál megújult formai nyelvezetébe a ŠKODA AUTO, VISION 7S tanulmánymodellje első beltér-dizájnrajzán mutatja be, ahogy merőben újszerű, széleskörűen variálható utastér-architektúrájával e tágas jármű akár hét személy számára is elegendő helyet kínál. A minimalista stílusú belteret hosszú távon fenntartható módon előállított anyagok jellemzik. Az új dizájnnyelv autentikus módon kínál magasfokú funkcionalitást és intuitív kezelést a digitális világban.Tisztán elektromos hajtásrendszerű VISION 7S tanulmánya a ŠKODA első koncepciómodellje, amely immár a márka megújult formai nyelvezete jegyében született. Most a jármű utasteréről jelent meg az első dizájnrajz, amelyen a minimalista stílusú beltér - hosszú távon fenntartható előállítású anyagai mellett - három üléssorában akár hét személy számára is bőséges helyet, valamint a ŠKODA modelljeire oly jellemző Simply Clever megoldásokat kínál.Amint Oliver Stefani, a ŠKODA Design vezetője kiemelte: "Új formai nyelvezetünk minimalista stílusú, funkcionális és autentikus, amellyel továbbra is következetesen a ŠKODA olyan hagyományos erényeire összpontosítunk, mint a bőséges térkínálat, a könnyű kezelhetőség és a kiemelkedő funkcionalitás. Új dizájnnyelvünk újabb lépés előre, még jobban az ügyfélélményre (Customer Experience) összpontosítva. Formatervezőink és mérnökeink nagyfokú kreativitását variálhatóan mozgatható beltér-elemek és olyan új fejlesztésű Simply Clever megoldások jelzik, mint például az integrált gyerekülés. A tudatosan minimalista vonalvezetés révén a külső formavilág a beltérben is harmonikusan folytatódik."Új részletmegoldásokAz új VISION 7S tanulmány belső kialakítását a belteret szimmetrikusan körülölelő (wrap-around) formák határozzák meg, amit egészen az ajtókig nyúló, így még tágasabb térérzetet keltő, széles és vízszintes műszerfal egészít ki. Az érintőképernyővel és a gyorselérési funkciók haptikus gombjaival kialakított mindenkor kényelmes kapcsolatot optimálisan pozícionált kéztámasz teszi lehetővé. Ugyancsak haptikus kezelőelemek sorakoznak az új tervezésű kormánykeréken is. A hangulatvilágítás kellemes fénybe burkolja az utastér különböző részeit, de a be- és kiszálláshoz is kellő fényt biztosít és egyebek mellett az akkumulátor töltöttségi szintjéről is tájékoztat. Az ajtókárpitokon szintén interaktív haptikus és vizuális kezelőelemek tűnnek fel. Az integrált gyerekülés a középen végigfutó konzol végén, vagyis az autó legbiztonságosabb részén kapott helyet. Az első ülések integrált zsákokkal kialakított háttámláin multimédiás eszközök számára készült tartók állnak a második és harmadik üléssor utasainak rendelkezésére.Innovatív, mozgatható kezelőelemek a különböző üzemmódokhozA tágas beltér kétféle konfigurációt - "Vezetés" ("Driving") és "Pihenés" ("Relaxing") - kínál, amelyek különböző helyzetekre szolgálnak a tér újszerű élményével. A vezetési üzemmódban minden kezelőelem ideális helyzetben, a központi érintőképernyő pedig függőlegesen áll, optimálisan jelenítve meg menet közben a vonatkozó információkat. A pihenő üzemmód töltéskor vagy más megállások alkalmával aktiválható, a kormánykerék és a műszerfal ekkor előre, míg az első és a második sor ülései hátrafelé mozdulva biztosítanak még pihentetőbb üléspozíciót, maximális helyet és kényelmet az utasoknak.A ŠKODA AUTO márciusban, idei éves sajtókonferenciája alkalmával jelentette be új formai nyelvezetét, amely a márka olyan értékein alapul, mint a masszivitás, a funkcionalitás és a hitelesség - miközben tágas térérzet, tartós és hosszú távon fenntartható előállítású anyagok, illetve aerodinamikus, gazdaságos formavilág jellemzik.

  • Logo
    Újdonság a ŠKODA-ról 2022.07.01.

    KLAUS ZELLMER A ŠKODA AUTO ÚJ VEZÉRIGAZGATÓJA 2022. JÚLIUS 1-JÉTŐL

    2022. július 1-jétől a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának új elnöke Klaus Zellmer lesz, aki jelenleg a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának az értékesítés, marketing és értékesítés utáni szolgáltatásokért felelős tagjaként dolgozik. A ŠKODA AUTO jelenlegi vezérigazgatója Thomas Schäfer 2022. július 1-jétől a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának elnöke lesz, ezzel párhuzamosan pedig csatlakozik a konszern igazgatótanácsához és a tömegmárkákat egyesítő csoport vezetőjeként dolgozik tovább.Klaus Zellmert nevezték ki 2022. július 1-jétől a ŠKODA AUTO igazgatótanácsa új tagjának, akit ezt követően - a cseh törvényi előírásoknak megfelelően - az igazgatótanács új elnökévé választanak. Zellmer azt a Thomas Schäfert követi ebben a pozícióban, aki június végén távozik a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöki posztjáról. Vezérigazgatóként Schäfer 2022. április 1-je óta felel a Volkswagen márka operatív működéséért is és 2022. július 1-jétől annak elnökeként vezeti majd azt. Ezzel egyidejűleg a márka elnökeként csatlakozik a Csoport igazgatótanácsához és ő vezeti majd a tömegmárkákat egyesítő csoportot.Murat Aksel, a ŠKODA AUTO felügyelőbizottságának elnöke így nyilatkozott a témában: "Thomas Schäfer biztonsággal vezette keresztül a márkát két elképesztő nehézségekkel teli éven és ezzel párhuzamosan egyértelmű célokat fogalmazott meg a jövőre nézve a "NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030" néven futó vállalati stratégiával. Jelenleg a ŠKODA AUTO minden eddiginél jobban elektromos, digitális és nemzetközi. Thomas Schäfer egy igazán ígéretes jövő alapjait fektette le a ŠKODA márka számára az elektromos ENYAQ iV sikeres bevezetésével és a további, tervezett e-modellekkel. Sikerrel vállalt felelősséget a Volkswagen-csoport egyes régióinak és platformjainak koordinálásáért és eredményesen valósította meg az INDIA 2.0 projektet. A teljes felügyelőbizottság nevében szeretnék mindezért köszönetet mondani neki." Murat Aksel hozzátette: "Ugyanakkor büszkeséggel tölt el, hogy sikerült megnyernünk az egyik legkiemelkedőbb vezetőnket a ŠKODA AUTO számára. Klaus Zellmer több, mint 20 évnyi autóipari tapasztalattal rendelkezik. Ez idő alatt nem csupán, mint vezető autóipari szakember bizonyított, de emellett nagyszerű stratégiai és vállalkozói előrelátásról is tanúbizonyságot tett. Meggyőződésem, hogy az igazgatótanács csapatával karöltve minden tőle telhetőt megtesz, hogy következetesen segítse a ŠKODA AUTO további sikeres fejlődését."Az üzemgazdász végzettségű Klaus Zellmer szakmai karrierjét 1997-ben a Porsche AG vállalatánál kezdte az igazgatótanács egy tagjának asszisztenseként. 1999-ben a Porsche France kötelékébe lépett és a kereskedői hálózat fejlesztésén dolgozott, majd ezt követően régiós menedzserként tevékenykedett Észak-Amerikában. 2000-ben projektmenedzserként követte végig a lipcsei új Porsche üzem értékesítési és marketing területeinek fejlesztését. A Porsche gyár ügyfélközpontjának vezetése után Zellmer a Porsche Germany marketingvezetője lett 2007-ben. Ezt követően feljebb lépett és 2010-ben ő lett az igazgatótanács elnöke. 2015-ben Zellmer elnök vezérigazgatóként csatlakozott a Porsche Cars North America csapatához az egyesült államokbeli Atlantában. 2020. szeptember 15-e óta Klaus Zellmer a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának az értékesítés, marketing és értékesítés utáni szolgáltatások területéért felelős tagjaként dolgozik. Ez idő alatt kulcsfontosságú szerepet játszott abban, hogy a Volkswagen következetesen igazodjon az ügyféligényekhez a szervezeti, digitalizációs és fenntarthatósági kérdésekben.

  • MEB-akumulátor
    Újdonság a ŠKODA-ról 2022.06.14.

    MEB-AKKUMULÁTORRENDSZEREK GYÁRTÁSÁT KEZDI MEG MLADÁ BOLESLAV-I SZÉKHELYÉN A ŠKODA AUTO

    Mladá Boleslavban a ŠKODA AUTO megkezdi a Volkswagen-csoport Moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épülő, tisztán elektromos modellek akkumulátorrendszereinek gyártását, ezzel a cseh gyártó főüzeme a MEB-akkumulátorrendszerek egyetlen Németországon kívüli termelési helyszíne Európában. Az újonnan létesített gyártósoron mintegy 250 munkatárs évente több mint 250 ezer MEB-akkumulátorrendszert szerelhet össze a jövőben, amelyeket a ŠKODA járművein kívül a Volkswagen, az Audi és a SEAT márkák MEB-modelljeibe építik majd.Amint Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelés és logisztika területeiért felelős tagja kiemelte: "A mai egészen különleges nap a ŠKODA AUTO számára, a MEB-akkumulátorrendszerek gyártásának beindításával alapvető fontosságú komponenst állíthatunk elő a vállalat szívében. Ezzel újabb fontos mérföldkövet sikerült elérnünk vállalatunk elektromos mobilitás felé zajló átalakulása során. Köszönetet szeretnék mondani az egész csapatnak, akik az elmúlt hetekben és hónapokban intenzíven dolgoztak az új gyártósor felépítésén, amibe mintegy 130 millió eurót invesztáltunk. Jelenleg akár évi 250 ezer MEB-akkumulátorrendszert is gyárthatunk, amelyek a ŠKODA és a vállalatcsoport további márkáinak elektromos modelljeibe kerülnek. Célunk egyértelmű: 2030-ra mindhárom csehországi üzemünkben szeretnénk e-alkatrészeket vagy e-járműveket gyártani."Christian Bleiel, a ŠKODA AUTO főegységgyártási vezetője hozzátette: "Új MEB-akkumulátorrendszereket összeszerelő sorunk mércéül szolgálhat a gazdaságosság, az automatizálás, a precizitás, a tisztaság és a digitalizáció területén. A komplex rendszertechnika üzembe helyezése során évtizedek alatt szerzett szakértelmünkre és tapasztalatainkra, valamint motivált és képzett munkatársainkra alapozhattunk. A VW Group Components, partnercégeink és beszállítóink szakembereivel együttműködve az akkumulátorrendszerek gyártásával fontos lépést tettünk a belsőégésű motortól az elektromos mobilitás felé vezető átalakulás útján. A következő lépés 2023 végén várható, amikor a második bővítési szakaszt követően már összesen több mint 380 ezer akkumulátorrendszert állíthatunk elő évente."A cseh autógyártó székhelye az egyetlen olyan Németországon kívüli termelési helyszín Európában, ahol MEB-akkumulátorrendszerek készülnek. A legkisebb, nyolc modulból álló változat energiatároló képessége 55 kWh, míg a közepes méretű, kilencmodulos kivitelé több mint 62 kWh, a legnagyobb, 12 modulos akkumulátor kapacitása pedig 82 kWh. Az egyenként 24 cellát tartalmazó modulokon kívül az integrált hűtőrendszerrel ellátott akkumulátorház, az akkumulátormenedzsment-rendszer és a szükséges elektromos csatlakozások is a MEB-akkumulátorrendszer elemei közé tartozik. A ŠKODA AUTO további e-komponenseket is gyárt Mladá Boleslavban, ugyanis már 2019 ősze óta készülnek itt nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok, amelyeket a SUPERB iV, az OCTAVIA iV változatokba, illetve a vállalatcsoport más márkáinak hálózatról tölthető hibridmodelljeibe (Plug-in Hybrid) építenek.Az új gyártósorral újabb lendületet kap a vállalat átalakulása. NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030 stratégiája egyik alappilléreként az autógyártó az évtized végéig mindhárom csehországi termelési helyszínén tervezi e-járművek vagy e-komponensek gyártását. A cél a meglévő munkahelyek hosszú távú biztosítása, egyben újak teremtése. A vállalat addigra a piaci helyzet alakulásának függvényében már 50-70 százalékra kívánja emelni a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású autók arányát európai kiszállításaiban. Ennek érdekében a ŠKODA AUTO az elkövetkező évek során is folytatja modellportfoliójának elektromossá alakítását: 2030-ra legalább három további tisztán elektromos, akkumulátorhajtású modell bővíti majd a kínálatot, amelyek mind árban, mind méretben az ENYAQ iV alá pozicionálhatók.

  • Tour
    Újdonság a ŠKODA-ról 2022.05.16.

    A ŠKODA AKTÍV RÉSZESE A HAZAI KERÉKPÁROS ÉLETNEK: A MÁRKA TOVÁBBRA IS A TOUR DE HONGRIE ÉS A WE LOVE CYCLING TÁMOGATÓJA

    A ŠKODA AKTÍV RÉSZESE A HAZAI KERÉKPÁROS ÉLETNEK: A MÁRKA TOVÁBBRA IS A TOUR DE HONGRIE ÉS A WE LOVE CYCLING TÁMOGATÓJAA ŠKODA a világ egyik legrégebbi autógyártója, az autózás mellett azonban a kétkerekű élet aktív szereplője is. Ezért vannak tele modelljei bringabarát megoldásokkal és ezért építette fel biciklis közösségét, a We Love Cycling-ot világszerte. A ŠKODA emellett a rangos magyar verseny, a Tour de Hongrie támogatója is, melynek köszönhetően májusban újra a világ legjobb kerékpárosai uralják majd a hazai utakat. A mezőny felvezetőautója idén egy teljesen elektromos meghajtású ŠKODA ENYAQ iV modell lesz, mely büszkén hirdeti: a cseh márka számára nem a kerekek száma, hanem a lendület az, ami igazán fontos.A ŠKODA és a versenyszellem: a hazai "Tour"-ok megbízható partnereHosszú út áll a márka mögött azóta, hogy elromlott egyik alapítójának, Vaclav Klementnek a biciklije és nekiállt megjavítani, odáig, hogy a legrangosabb kerékpárversenyeken vezeti a világmezőnyt első teljesen elektromos modellje, az ENYAQ iV. A neves kerékpárversenyek támogatása a márka vállalati tradíciójának része, így a ŠKODA nem maradhatott ki a hazai rendezésű, nívós futam, a május 11-én induló Tour de Hongrie szervezéséből sem.A nemzetközi szinten évről évre egyre népszerűbb Tour de Hongrie-n a ŠKODA felvezető autót és kísérőautókat biztosít, melyekben orvosok, szerelők, felszerelések, ételek és italok kapnak helyet. Mindemellett a márka magyar zöld trikó szponzora is, mellyel szintén azt fejezi ki, hogy komolyan elkötelezett a kerékpársport mellett. A Tour de Hongrie mellett a másik nagy hazai verseny, a Tour de Zalakaros támogatója is: az esemény egyik fő szponzoraként a ŠKODA felel a szervezők autóinak biztosításáért, a ŠKODA országúti maraton résztvevői pedig a verseny legnagyobb kihívásai közepette találkozhatnak a márkával.ŠKODA autók kerékpárosoknakA ŠKODA modellek minden elemükben, legyen az dizájn, okos megoldás, praktikus apróság vagy műszaki részlet, arra törekednek, hogy a lehető legjobban megkönnyítsék a kerékpárosok életét. Gondoljunk csak a tágas csomagterekre, ahova többnapos bringatúrára való felszerelés is befér, az összkerék-meghajtási opciókra, melyek segítségével biztosan eléred a túra kiindulópontját, bármilyen út is vezessen oda, vagy az olyan bringás tartozékokra, mint a kerékpártartók és a sárvédelem. Többek között ezért használ Valter Attila, a 2020-as Tour de Hongrie győztese is egy ŠKODA OCTAVIA Combi iV modellt: ezzel az autóval jár edzeni és versenyezni is. Az ő példája is azt hirdeti, nem számít, hol, mit és miért tekersz, egy ŠKODA modellel sosem akad meg a lendületed.A ŠKODA és a We Love Cycling közös története2018-ban hazánkba is megérkezett a We Love Cycling, itthon is létrejött egy olyan bringás csapat, mely tagjai azért dolgoznak, hogy minél több emberhez eljusson a kerékpározás, mint életfelfogás, mint életmód. A ŠKODA Magyarország számára azért kiemelten fontos ez a nemzetközi kezdeményezés, mert a márka történetéből adódóan pontosan tudja, mit jelent szeretni a kerékpárt. A We Love Cycling csapata igazán sokszínű: vannak köztük olyanok, akik életmód tanácsok segítségével igyekeznek egészségesek maradni, mások a sportolás közben felmerülő problémákra keresnek megoldást, de akit az élsport, a kerékpáros kultúra, a kalória-dús receptek érdekelnek, vagy inspirációt, izgalmas útvonalakat, hétköznapi hősöket keresnek, azok is megtalálják számításukat.

  • Octavia e-tec
    Újdonság a ŠKODA-ról 2022.04.05.

    MAGYAR ÉV AUTÓJA 2022: A ŠKODA OCTAVIA E-TEC AZ ÉV ÜZLETI AUTÓJA

    Az idén harmadjára megrendezésre került Év Magyar Autója verseny kiírásában a ŠKODA egyik legnépszerűbb modellje, az Octavia komoly eredményt ért el: a modell e-TEC, azaz mild hibrid verziója lett a Magyar Év Autója 2022 díj üzleti autók kategóriájának nyertese. Az Autós Nagykoalíció (ANK) és a Járműipar.hu által szervezett versenyben a szakmai zsűri értékelése alapján lett első az Octavia e-TEC, megelőzve ezzel a kategóriájában induló másik négy modellt.Az e-TEC modellek mild hibrid technológiájának lényege a plug-in hajtáslánccal ellentétben nem abban áll, hogy tisztán elektromos meghajtást tesz lehetővé. A mild hibrid Octavia hajtásláncának belsőégésű része szabványos autómotorokra épül, azonban a hagyományos generátort egy generátor üzemmódban is működő elektromos motor és egy 48 Voltos Li-ion akkumulátor váltja fel. Az elektromos motort egy hajtószíj köti össze a belsőégésű motorral, amelyen keresztül növelheti a belsőégésű motor teljesítményét, vagy visszanyerheti az energiát, melyet az akkumulátorban tárolnak.Az elektromos motor itt több kilowattal növeli az általános teljesítményt, főként alacsonyabb fordulatszámon, például amikor álló helyzetből indulunk útnak. Az e-TEC (enyhe / mild hibrid) modellek nem tudnak teljesen elektromos meghajtással haladni, de az iV modellekhez hasonlóan nagyobb sebességgel is tudnak kikapcsolt belsőégésű motorral "vitorlázni" az utakon. Ennek eredményeként csökken az üzemanyag-fogyasztás és ezáltal a CO2 -kibocsátás is, a maximális teljesítmény csökkenése nélkül.

  • Skoda
    Újdonság a ŠKODA-ról 2022.03.03.

    OPTIMÁLIS GYALOGOSVÉDELEM: NEM MINDENNAPI FEJLESZTÉSEK A ŠKODA AUTO-NÁL

    A gyalogosoknak, kerékpárosoknak és motorkerékpárosoknak fokozott védelemre van szükségük az utakon, éppen ezért a ŠKODA a fejlesztések valamennyi szakaszában a gyalogosok védelmére helyezi a hangsúlyt.Radek Urbiš, a ŠKODA járműbiztonságért felelős részlegének vezetője kiemelte: "A gyalogosok és a két keréken közlekedők biztonsága mindig is elsőbbséget élvezett az új ŠKODA modellek tervezésekor. Ez elsőként a jármű kialakításában mutatkozik meg, itt átfogó biztonsági teszteket végzünk és olyan korszerű vezetői asszisztensrendszereket fejlesztünk ki, amelyek inkább arra szolgálnak, hogy időben megelőzzék a baleseteket."A jelenlegi ŠKODA modellek magas színvonalú gyalogosvédelmi rendszereinek hatékonyságát az Euro NCAP (Európai Új Autó Értékelési Program) töréstesztjeinek eredményei is alátámasztják. Az új FABIA és az elektromos ENYAQ iV is a kategóriája legjobbja lett a 2021-es tesztévben.Egy új ŠKODA modell fejlesztési szakaszában több mint 200 gyalogosvédelmi tesztet végeznek. Az Aurel CZ laboratóriumban végzett fizikai tesztek az emberi test azon részeire helyezik a hangsúlyt, amelyek baleset esetén a legsebezhetőbbek. A tesztbábukkal végzett tesztek során többek között olyan baleseteket szimulálnak, amelyekben egy felnőtt vagy gyermek feje a motorháztetőnek vagy a szélvédőnek koppan, illetve a tesztbábu combja a motorháztetőnek, az alsó lábszára pedig az első lökhárítónak ütközik.Minden új ŠKODA modellt a maximális gyalogosvédelem szem előtt tartásával terveztek. Ez például azt jelenti, hogy bizonyos részelemek között, mint a motor, a lengéscsillapítók, a motorháztető zsanérja és zárja, valamint az ablaktörlők tengelyei között elegendő helynek kell lennie ahhoz, hogy a motorháztető deformációja révén tompítani lehessen egy esetleges ütközést. A motorháztető első peremét is úgy alakították ki, hogy az a gyalogosok biztonságát szolgálja. Nincsenek rajta éles vagy nem feltétlenül szükséges kemény felületek. A gyalogosok védelmét a lökhárító acélmerevítése elé szerelt energiaelnyelő anyag is fokozza.Emellett a ŠKODA modellek asszisztensrendszerei aktívan támogatják a vezetőt a gyalogosokkal vagy kerékpárosokkal való ütközések megelőzésében. Ezek közé tartozik a gyalogos és kerékpáros megelőző védelmét szolgáló Front Assist vészfékasszisztens, valamint a Collision Avoidance Assist ütközéselkerülő asszisztens, amely lehetővé teszi az irányított kikerülést. Emellett az Exit Warning rendszer ajtónyitáskor figyelmezteti a vezetőt és az utasokat a hátulról közeledő járművekre, kerékpárosokra vagy motorkerékpárosokra.

  • Pet palack
    Újdonság a ŠKODA-ról 2022.03.01.

    A ŠKODA AUTO ÚJRAHASZNOSÍTOTT PET PALACKOKBÓL KÉSZÜLT ÜLÉSKÁRPITOT HASZNÁL

    A ŠKODA AUTO a tisztán elektromos ŠKODA ENYAQ iV belső terénél a hagyományos felszereltségi változatokat egy Design Selection kínálattal váltotta fel. A cseh autógyártó gyapjúszálak és eldobható PET palackokból készült újrahasznosított poliészter kombinációjából alkotta meg a Design Selection LODGE összeállításának üléskárpitját. A beszállítókkal illetve a tudományos közösség képviselőivel együttműködve a vállalat olyan, a sorozatgyártásban is alkalmazható anyagokon dolgozik, amelyek előállítása fenntartható módon történik, újrahasznosíthatók és tartósak. A jövőben a ŠKODA AUTO beszerzési folyamatai során még nagyobb hangsúlyt fektetnek a fenntarthatóságra és a körkörös gazdaságra a teljes értéklánc mentén.Markéta Truhelková, a ŠKODA AUTO belső térrel kapcsolatos beszerzési koordinátora hangsúlyozza: "A fenntartható módon előállított anyagok következetes használata autóinkban a beszerzési részleg elvárásaira, ezzel együtt pedig a beszállítókkal szembeni igényekre is hatással van. Éppen ezért - a Simply Clever filozófiához hűen - közösen dolgozunk azon, hogy olyan innovatív, fenntartható anyagokat fejlesszünk, amelyek kiállják a hétköznapok próbáját, könnyű velük dolgozni és vonzó megjelenést kölcsönöznek modelljeinknek."Csehország legnagyobb magánvállalataként a ŠKODA AUTO az anyag- illetve alkatrészbeszerzés területén még kiemeltebb, kulcsfontosságú szerepet biztosít a fenntarthatóságnak. Ebbe az autógyártó bevonja minden, a teljes folyamatlánc során vele együttműködő beszállítói partnerét. A ŠKODA AUTO már évtizedek óta dolgozik együtt cseh beszállító partnerével, a strakonicei Sage Automotive Interiors csapatával. Ők olyan innovatív anyagok kifejlesztésén dolgoznak, amelyeket utána sorozatgyártásban alkalmazhat a cseh autógyártó. Ilyen például a Design Selection LODGE összeállításánál használt, újrahasznosított műanyag palackokból készült kárpit alkalmazása, amely a tisztán elektromos ŠKODA ENYAQ iV kínálatában szerepel. A Sage Automotive Interiors ezen kívül olyan speciális szálak kifejlesztésén is dolgozik, amelyek ülésfűtésként is funkcionálnak, tovább emelve ezzel a jármű komfortját, de különleges, fényvisszaverő fonalakat is készít a vállalat. A cég szoros együttműködésben végzi tevékenységét a Libereci Műszaki Egyetemmel.Az AUNDE vállalat szintén újrahasznosított PET palackokból és gyapjúból készít kárpitot a ŠKODA ENYAQ iV számára. A palackokat ledarálják, megolvasztják és granulátumot készítenek belőle. Ezt használják fel strapabíró fonalak készítésére. A szövőgépen 6 000 ilyen szálból áll össze a ŠKODA belső tér tervezői által megálmodott, ellenálló anyag. Ezt utána mossák és szárítják, ezzel biztosítva a kívánt stabilitást.A gyártási folyamatról készült videó bemutatja, hogyan kerül felhasználásra az így nyert innovatív anyag.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.