Újdonság a ŠKODA-ról
2022.05.16.

A ŠKODA AKTÍV RÉSZESE A HAZAI KERÉKPÁROS ÉLETNEK: A MÁRKA TOVÁBBRA IS A TOUR DE HONGRIE ÉS A WE LOVE CYCLING TÁMOGATÓJA

A ŠKODA AKTÍV RÉSZESE A HAZAI KERÉKPÁROS ÉLETNEK: A MÁRKA TOVÁBBRA IS A TOUR DE HONGRIE ÉS A WE LOVE CYCLING TÁMOGATÓJAA ŠKODA a világ egyik legrégebbi autógyártója, az autózás mellett azonban a kétkerekű élet aktív szereplője is. Ezért vannak tele modelljei bringabarát megoldásokkal és ezért építette fel biciklis közösségét, a We Love Cycling-ot világszerte. A ŠKODA emellett a rangos magyar verseny, a Tour de Hongrie támogatója is, melynek köszönhetően májusban újra a világ legjobb kerékpárosai uralják majd a hazai utakat. A mezőny felvezetőautója idén egy teljesen elektromos meghajtású ŠKODA ENYAQ iV modell lesz, mely büszkén hirdeti: a cseh márka számára nem a kerekek száma, hanem a lendület az, ami igazán fontos.A ŠKODA és a versenyszellem: a hazai "Tour"-ok megbízható partnereHosszú út áll a márka mögött azóta, hogy elromlott egyik alapítójának, Vaclav Klementnek a biciklije és nekiállt megjavítani, odáig, hogy a legrangosabb kerékpárversenyeken vezeti a világmezőnyt első teljesen elektromos modellje, az ENYAQ iV. A neves kerékpárversenyek támogatása a márka vállalati tradíciójának része, így a ŠKODA nem maradhatott ki a hazai rendezésű, nívós futam, a május 11-én induló Tour de Hongrie szervezéséből sem.A nemzetközi szinten évről évre egyre népszerűbb Tour de Hongrie-n a ŠKODA felvezető autót és kísérőautókat biztosít, melyekben orvosok, szerelők, felszerelések, ételek és italok kapnak helyet. Mindemellett a márka magyar zöld trikó szponzora is, mellyel szintén azt fejezi ki, hogy komolyan elkötelezett a kerékpársport mellett. A Tour de Hongrie mellett a másik nagy hazai verseny, a Tour de Zalakaros támogatója is: az esemény egyik fő szponzoraként a ŠKODA felel a szervezők autóinak biztosításáért, a ŠKODA országúti maraton résztvevői pedig a verseny legnagyobb kihívásai közepette találkozhatnak a márkával.ŠKODA autók kerékpárosoknakA ŠKODA modellek minden elemükben, legyen az dizájn, okos megoldás, praktikus apróság vagy műszaki részlet, arra törekednek, hogy a lehető legjobban megkönnyítsék a kerékpárosok életét. Gondoljunk csak a tágas csomagterekre, ahova többnapos bringatúrára való felszerelés is befér, az összkerék-meghajtási opciókra, melyek segítségével biztosan eléred a túra kiindulópontját, bármilyen út is vezessen oda, vagy az olyan bringás tartozékokra, mint a kerékpártartók és a sárvédelem. Többek között ezért használ Valter Attila, a 2020-as Tour de Hongrie győztese is egy ŠKODA OCTAVIA Combi iV modellt: ezzel az autóval jár edzeni és versenyezni is. Az ő példája is azt hirdeti, nem számít, hol, mit és miért tekersz, egy ŠKODA modellel sosem akad meg a lendületed.A ŠKODA és a We Love Cycling közös története2018-ban hazánkba is megérkezett a We Love Cycling, itthon is létrejött egy olyan bringás csapat, mely tagjai azért dolgoznak, hogy minél több emberhez eljusson a kerékpározás, mint életfelfogás, mint életmód. A ŠKODA Magyarország számára azért kiemelten fontos ez a nemzetközi kezdeményezés, mert a márka történetéből adódóan pontosan tudja, mit jelent szeretni a kerékpárt. A We Love Cycling csapata igazán sokszínű: vannak köztük olyanok, akik életmód tanácsok segítségével igyekeznek egészségesek maradni, mások a sportolás közben felmerülő problémákra keresnek megoldást, de akit az élsport, a kerékpáros kultúra, a kalória-dús receptek érdekelnek, vagy inspirációt, izgalmas útvonalakat, hétköznapi hősöket keresnek, azok is megtalálják számításukat.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2022.04.05.

MAGYAR ÉV AUTÓJA 2022: A ŠKODA OCTAVIA E-TEC AZ ÉV ÜZLETI AUTÓJA

Az idén harmadjára megrendezésre került Év Magyar Autója verseny kiírásában a ŠKODA egyik legnépszerűbb modellje, az Octavia komoly eredményt ért el: a modell e-TEC, azaz mild hibrid verziója lett a Magyar Év Autója 2022 díj üzleti autók kategóriájának nyertese. Az Autós Nagykoalíció (ANK) és a Járműipar.hu által szervezett versenyben a szakmai zsűri értékelése alapján lett első az Octavia e-TEC, megelőzve ezzel a kategóriájában induló másik négy modellt.Az e-TEC modellek mild hibrid technológiájának lényege a plug-in hajtáslánccal ellentétben nem abban áll, hogy tisztán elektromos meghajtást tesz lehetővé. A mild hibrid Octavia hajtásláncának belsőégésű része szabványos autómotorokra épül, azonban a hagyományos generátort egy generátor üzemmódban is működő elektromos motor és egy 48 Voltos Li-ion akkumulátor váltja fel. Az elektromos motort egy hajtószíj köti össze a belsőégésű motorral, amelyen keresztül növelheti a belsőégésű motor teljesítményét, vagy visszanyerheti az energiát, melyet az akkumulátorban tárolnak.Az elektromos motor itt több kilowattal növeli az általános teljesítményt, főként alacsonyabb fordulatszámon, például amikor álló helyzetből indulunk útnak. Az e-TEC (enyhe / mild hibrid) modellek nem tudnak teljesen elektromos meghajtással haladni, de az iV modellekhez hasonlóan nagyobb sebességgel is tudnak kikapcsolt belsőégésű motorral "vitorlázni" az utakon. Ennek eredményeként csökken az üzemanyag-fogyasztás és ezáltal a CO2 -kibocsátás is, a maximális teljesítmény csökkenése nélkül.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2022.03.03.

OPTIMÁLIS GYALOGOSVÉDELEM: NEM MINDENNAPI FEJLESZTÉSEK A ŠKODA AUTO-NÁL

A gyalogosoknak, kerékpárosoknak és motorkerékpárosoknak fokozott védelemre van szükségük az utakon, éppen ezért a ŠKODA a fejlesztések valamennyi szakaszában a gyalogosok védelmére helyezi a hangsúlyt.Radek Urbiš, a ŠKODA járműbiztonságért felelős részlegének vezetője kiemelte: "A gyalogosok és a két keréken közlekedők biztonsága mindig is elsőbbséget élvezett az új ŠKODA modellek tervezésekor. Ez elsőként a jármű kialakításában mutatkozik meg, itt átfogó biztonsági teszteket végzünk és olyan korszerű vezetői asszisztensrendszereket fejlesztünk ki, amelyek inkább arra szolgálnak, hogy időben megelőzzék a baleseteket."A jelenlegi ŠKODA modellek magas színvonalú gyalogosvédelmi rendszereinek hatékonyságát az Euro NCAP (Európai Új Autó Értékelési Program) töréstesztjeinek eredményei is alátámasztják. Az új FABIA és az elektromos ENYAQ iV is a kategóriája legjobbja lett a 2021-es tesztévben.Egy új ŠKODA modell fejlesztési szakaszában több mint 200 gyalogosvédelmi tesztet végeznek. Az Aurel CZ laboratóriumban végzett fizikai tesztek az emberi test azon részeire helyezik a hangsúlyt, amelyek baleset esetén a legsebezhetőbbek. A tesztbábukkal végzett tesztek során többek között olyan baleseteket szimulálnak, amelyekben egy felnőtt vagy gyermek feje a motorháztetőnek vagy a szélvédőnek koppan, illetve a tesztbábu combja a motorháztetőnek, az alsó lábszára pedig az első lökhárítónak ütközik.Minden új ŠKODA modellt a maximális gyalogosvédelem szem előtt tartásával terveztek. Ez például azt jelenti, hogy bizonyos részelemek között, mint a motor, a lengéscsillapítók, a motorháztető zsanérja és zárja, valamint az ablaktörlők tengelyei között elegendő helynek kell lennie ahhoz, hogy a motorháztető deformációja révén tompítani lehessen egy esetleges ütközést. A motorháztető első peremét is úgy alakították ki, hogy az a gyalogosok biztonságát szolgálja. Nincsenek rajta éles vagy nem feltétlenül szükséges kemény felületek. A gyalogosok védelmét a lökhárító acélmerevítése elé szerelt energiaelnyelő anyag is fokozza.Emellett a ŠKODA modellek asszisztensrendszerei aktívan támogatják a vezetőt a gyalogosokkal vagy kerékpárosokkal való ütközések megelőzésében. Ezek közé tartozik a gyalogos és kerékpáros megelőző védelmét szolgáló Front Assist vészfékasszisztens, valamint a Collision Avoidance Assist ütközéselkerülő asszisztens, amely lehetővé teszi az irányított kikerülést. Emellett az Exit Warning rendszer ajtónyitáskor figyelmezteti a vezetőt és az utasokat a hátulról közeledő járművekre, kerékpárosokra vagy motorkerékpárosokra.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2022.03.01.

A ŠKODA AUTO ÚJRAHASZNOSÍTOTT PET PALACKOKBÓL KÉSZÜLT ÜLÉSKÁRPITOT HASZNÁL

A ŠKODA AUTO a tisztán elektromos ŠKODA ENYAQ iV belső terénél a hagyományos felszereltségi változatokat egy Design Selection kínálattal váltotta fel. A cseh autógyártó gyapjúszálak és eldobható PET palackokból készült újrahasznosított poliészter kombinációjából alkotta meg a Design Selection LODGE összeállításának üléskárpitját. A beszállítókkal illetve a tudományos közösség képviselőivel együttműködve a vállalat olyan, a sorozatgyártásban is alkalmazható anyagokon dolgozik, amelyek előállítása fenntartható módon történik, újrahasznosíthatók és tartósak. A jövőben a ŠKODA AUTO beszerzési folyamatai során még nagyobb hangsúlyt fektetnek a fenntarthatóságra és a körkörös gazdaságra a teljes értéklánc mentén.Markéta Truhelková, a ŠKODA AUTO belső térrel kapcsolatos beszerzési koordinátora hangsúlyozza: "A fenntartható módon előállított anyagok következetes használata autóinkban a beszerzési részleg elvárásaira, ezzel együtt pedig a beszállítókkal szembeni igényekre is hatással van. Éppen ezért - a Simply Clever filozófiához hűen - közösen dolgozunk azon, hogy olyan innovatív, fenntartható anyagokat fejlesszünk, amelyek kiállják a hétköznapok próbáját, könnyű velük dolgozni és vonzó megjelenést kölcsönöznek modelljeinknek."Csehország legnagyobb magánvállalataként a ŠKODA AUTO az anyag- illetve alkatrészbeszerzés területén még kiemeltebb, kulcsfontosságú szerepet biztosít a fenntarthatóságnak. Ebbe az autógyártó bevonja minden, a teljes folyamatlánc során vele együttműködő beszállítói partnerét. A ŠKODA AUTO már évtizedek óta dolgozik együtt cseh beszállító partnerével, a strakonicei Sage Automotive Interiors csapatával. Ők olyan innovatív anyagok kifejlesztésén dolgoznak, amelyeket utána sorozatgyártásban alkalmazhat a cseh autógyártó. Ilyen például a Design Selection LODGE összeállításánál használt, újrahasznosított műanyag palackokból készült kárpit alkalmazása, amely a tisztán elektromos ŠKODA ENYAQ iV kínálatában szerepel. A Sage Automotive Interiors ezen kívül olyan speciális szálak kifejlesztésén is dolgozik, amelyek ülésfűtésként is funkcionálnak, tovább emelve ezzel a jármű komfortját, de különleges, fényvisszaverő fonalakat is készít a vállalat. A cég szoros együttműködésben végzi tevékenységét a Libereci Műszaki Egyetemmel.Az AUNDE vállalat szintén újrahasznosított PET palackokból és gyapjúból készít kárpitot a ŠKODA ENYAQ iV számára. A palackokat ledarálják, megolvasztják és granulátumot készítenek belőle. Ezt használják fel strapabíró fonalak készítésére. A szövőgépen 6 000 ilyen szálból áll össze a ŠKODA belső tér tervezői által megálmodott, ellenálló anyag. Ezt utána mossák és szárítják, ezzel biztosítva a kívánt stabilitást.A gyártási folyamatról készült videó bemutatja, hogyan kerül felhasználásra az így nyert innovatív anyag.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2022.02.01.

SZÁMOS ŠKODA MODELLBEN GONDOSKODIK TISZTA LEVEGŐRŐL A CLIMATRONIC AIR CARE SYSTEM

Az Air Care System technikájával kiegészített ŠKODA Climatronic légkondicionáló berendezések hatékonyan csökkentik a jármű belterében a levegő - például por vagy a virágpor okozta - részecsketerhelését. Amint a szennyezőanyag-érzékelő a levegő minőségének romlását méri, a rendszer automatikusan belső keringtetési üzemmódjára vált, így akadályozva meg a külső levegő beszívását az utastérbe. Az automatikus belsőkeringtetés-szabályzással működő, integrált Air Quality System (AQS) hatékonyan járulhat hozzá az utasok egészségéhez és egyaránt kellemesebb közérzetet biztosít városi forgalomban és a hosszú utazások során. Az Air Care és a szennyezőanyag-érzékelővel rendelkező AQS funkció az ENYAQ iV, KAROQ, KODIAQ, OCTAVIA és SUPERB modellekhez áll rendelkezésre.A ŠKODA-modellek Climatronic rendszerei egyszerre növelik az utasok kényelmét és biztonságát. Az Air Quality System (AQS) technikájával kiegészített ŠKODA Climatronic légkondicionáló berendezés automatikusan belső keringtetési üzemmódjára vált, amint az érzékelők a külső levegő szennyezettségét észlelik. Az Air Care rendszer nagyteljesítményű szűrői ilyenkor folyamatosan tisztítják a beltér levegőjét, hatékonyan kötve meg a különböző részecskéket, a polleneket és kellemetlen szagokat.A ŠKODA AUTO teljes mértékben automatikus Climatronic légkondicionáló rendszerei modelltől és a felszereltségi szinttől függően két- vagy háromzónás kivitelben kaphatók. A levegő hőmérséklete külön-külön szabályozható a vezető és az első utas számára, míg a harmadik zóna a hátsó utasok számára is lehetővé teszi, hogy az e célra kialakított, önálló kezelőelemekkel beállítsák a kívánt hőmérsékletet. A Climatronic külön aktiválható Air Care System technikája többrétegű utastér-légszűrők segítségével tisztítja meg alaposan a beltér levegőjét - nem csupán az allergiások számára téve még kellemesebbé az utazást.Az Air Care funkció megtisztítja a beltér levegőjétA Climatronic Air Care System különböző érzékelőket és egy korszerű kombinált aktívszénszűrőt használ a levegő minőségének és páratartalmának optimalizálására az autó belterében. Ennek érdekében a belső és külső hőmérséklet mellett a szélvédő hőmérsékletét és a levegő páratartalmát is felügyeli. A szélvédő bepárásodásának megelőzése érdekében szükség esetén működésbe lép a klímakompresszor, mindaddig, amíg a külső hőmérséklet fagypont alá nem esik. Akkor a rendszer jégmentesítő üzemmódjába kapcsol át, a szélvédőre és az oldalablakokra áramoltatva a levegőt, a ventilátor pedig fokozott intenzitással dolgozik a belső tér páramentesítésén. A beltér keringtetett levegőjét az Air Care System újra és újra nagyhatékonyságú szűrőrendszeren vezeti át és alaposan megtisztítja. A részecske-, aktívszén- és allergénszűrő egyaránt megköti a finomport, kormot és pollent, illetve elnyeli a kellemetlen szagokat és a különféle allergéneket is eltávolítja a levegőből. Az Air Care funkcióval ellátott Climatronic légkondicionáló berendezés alap- vagy extrafelszerelésként minden új ŠKODA modellhez rendelkezésre áll.Szenzor érzékeli a gázhalmazállapotú szennyeződéseket és aktiválja a belső keringtetéstSzámos ŠKODA modellben egy további szennyezőanyag-érzékelővel kiegészülve az AQS belsőkeringtetés-szabályzás technikája működik, amely a gáznemű szennyeződéseket, például a szénhidrogéneket, a nitrogén-oxidokat vagy a kén-dioxidot érzékeli. Amint a jármű belterében megemelkedik e gázok koncentrációja, automatikusan megszakad a frisslevegő-ellátás és a rendszer átmenetileg belső keringtetésre kapcsol át, majd automatikusan visszatér frisslevegő-üzemmódjába. Az Air Care rendszer és a szennyezőanyag-érzékelővel ellátott AQS funkció az ENYAQ iV, KAROQ, KODIAQ, OCTAVIA és SUPERB modellekhez áll rendelkezésre.Az Air Care System technikájával kiegészített ŠKODA Climatronic légkondicionáló berendezések hatékonyan csökkentik a jármű belterében a levegő - például por vagy a virágpor okozta - részecsketerhelését. Amint a szennyezőanyag-érzékelő a levegő minőségének romlását méri, a rendszer automatikusan belső keringtetési üzemmódjára vált, így akadályozva meg a külső levegő beszívását az utastérbe. Az automatikus belsőkeringtetés-szabályzással működő, integrált Air Quality System (AQS) hatékonyan járulhat hozzá az utasok egészségéhez és egyaránt kellemesebb közérzetet biztosít városi forgalomban és a hosszú utazások során. Az Air Care és a szennyezőanyag-érzékelővel rendelkező AQS funkció az ENYAQ iV, KAROQ, KODIAQ, OCTAVIA és SUPERB modellekhez áll rendelkezésre.A ŠKODA-modellek Climatronic rendszerei egyszerre növelik az utasok kényelmét és biztonságát. Az Air Quality System (AQS) technikájával kiegészített ŠKODA Climatronic légkondicionáló berendezés automatikusan belső keringtetési üzemmódjára vált, amint az érzékelők a külső levegő szennyezettségét észlelik. Az Air Care rendszer nagyteljesítményű szűrői ilyenkor folyamatosan tisztítják a beltér levegőjét, hatékonyan kötve meg a különböző részecskéket, a polleneket és kellemetlen szagokat.A ŠKODA AUTO teljes mértékben automatikus Climatronic légkondicionáló rendszerei modelltől és a felszereltségi szinttől függően két- vagy háromzónás kivitelben kaphatók. A levegő hőmérséklete külön-külön szabályozható a vezető és az első utas számára, míg a harmadik zóna a hátsó utasok számára is lehetővé teszi, hogy az e célra kialakított, önálló kezelőelemekkel beállítsák a kívánt hőmérsékletet. A Climatronic külön aktiválható Air Care System technikája többrétegű utastér-légszűrők segítségével tisztítja meg alaposan a beltér levegőjét - nem csupán az allergiások számára téve még kellemesebbé az utazást.Az Air Care funkció megtisztítja a beltér levegőjétA Climatronic Air Care System különböző érzékelőket és egy korszerű kombinált aktívszénszűrőt használ a levegő minőségének és páratartalmának optimalizálására az autó belterében. Ennek érdekében a belső és külső hőmérséklet mellett a szélvédő hőmérsékletét és a levegő páratartalmát is felügyeli. A szélvédő bepárásodásának megelőzése érdekében szükség esetén működésbe lép a klímakompresszor, mindaddig, amíg a külső hőmérséklet fagypont alá nem esik. Akkor a rendszer jégmentesítő üzemmódjába kapcsol át, a szélvédőre és az oldalablakokra áramoltatva a levegőt, a ventilátor pedig fokozott intenzitással dolgozik a belső tér páramentesítésén. A beltér keringtetett levegőjét az Air Care System újra és újra nagyhatékonyságú szűrőrendszeren vezeti át és alaposan megtisztítja. A részecske-, aktívszén- és allergénszűrő egyaránt megköti a finomport, kormot és pollent, illetve elnyeli a kellemetlen szagokat és a különféle allergéneket is eltávolítja a levegőből. Az Air Care funkcióval ellátott Climatronic légkondicionáló berendezés alap- vagy extrafelszerelésként minden új ŠKODA modellhez rendelkezésre áll.Szenzor érzékeli a gázhalmazállapotú szennyeződéseket és aktiválja a belső keringtetéstSzámos ŠKODA modellben egy további szennyezőanyag-érzékelővel kiegészülve az AQS belsőkeringtetés-szabályzás technikája működik, amely a gáznemű szennyeződéseket, például a szénhidrogéneket, a nitrogén-oxidokat vagy a kén-dioxidot érzékeli. Amint a jármű belterében megemelkedik e gázok koncentrációja, automatikusan megszakad a frisslevegő-ellátás és a rendszer átmenetileg belső keringtetésre kapcsol át, majd automatikusan visszatér frisslevegő-üzemmódjába. Az Air Care rendszer és a szennyezőanyag-érzékelővel ellátott AQS funkció az ENYAQ iV, KAROQ, KODIAQ, OCTAVIA és SUPERB modellekhez áll rendelkezésre.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2021.11.09.

SZÉN-DIOXID-SEMLEGES GYÁRTÁS A ŠKODA AUTO VRCHLABÍBAN MŰKÖDŐ ÜZEMÉBEN

Vrchlabí főegységgyára 2020 vége óta a ŠKODA AUTO világszerte első termelési helyszíneként működik szén-dioxid-semlegesen. E célkitűzése megvalósítása érdekében az autógyártó következetesen csökkentette energiafelhasználását, illetve állt át megújuló forrásokból származó energia alkalmazására. Ennek keretében a vállalat 45 ezerről 3000 tonnára csökkentette éves szén-dioxid-kibocsátását, a fennmaradó emissziót pedig kompenzációs intézkedésekkel és megfelelő tanúsítványok beszerzésével egyenlíti ki. A ŠKODA AUTO 2012 óta Vrchlabíban gyártja a hétfokozatú DQ200 kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltót (DSG), amelyből naponta 2300 darab készül itt, 2019-ben pedig már a hárommilliomodik DQ200 váltómű kerülhetett le a szerelősorról.Miroslav Kroupa, a ŠKODA AUTO márkamenedzsment-vezetője hangsúlyozta: "Autógyártóként különleges felelősséggel tartozunk a környezet- és klímavédelemért. Vrchlabí, mint high-tech termelési helyszínünk szén-dioxid-semlegessége iránymutató, egyben jelzi, merre tartunk a környezetkímélő üzem és az energiahatékonyság területein."Vrchlabí sebességváltógyára 2020 vége óta a ŠKODA AUTO világszerte első termelési helyszíneként működik szén-dioxid-semlegesen, a későbbiekben pedig Mladá Boleslav és Kvasiny is követi. Tavaly Vrchlabí gyárának teljes, 47 ezer MWh energiaigényéből már 41 500 MWh származott megújuló forrásokból, ami nagyjából 90 százalékos részesedésnek felel meg. Az éves szén-dioxid-kibocsátás ezzel 45 ezerről 3000 tonnára csökkent.A fennmaradó szén-dioxid-kibocsátást szén-dioxid-kompenzációs tanúsítványok vásárlásával ellensúlyozzák, amelyek finanszírozásával a ŠKODA AUTO olyan klímavédelmi projekteket támogat, mint például megújuló forrásokból származó energia előállítása Indiában, illetve az esőerdők megóvása.Vrchlabí termelési helyszínén egyedül a tavalyi év során több mint 2000 MWh hőenergiát és csaknem 1500 MWh elektromos energiát sikerült megtakarítani a hatékony energiagazdálkodás eredményeképpen. Ennek részeként lezártak használaton kívüli fűtőköröket, a helyiségekben intelligens és energiatakarékos hőmérsékletszabályzást vezettek be, a levegőellátást különleges szabályzás mentén optimalizálták, számos helyiség világítását pedig az ott zajló tevékenységhez igazították.Vrchlabíban már 2019 eleje óta - anyagában vagy termikusan - újrahasznosítják a gyártási folyamat során keletkező összes hulladékot, ami 2020 eleje óta már az autógyártó minden termelési helyszínére érvényes. Az idei évtől a ŠKODA AUTO biogázüzemekből származó szén-dioxid-semleges metánt használ Vrchlabíban földgáz helyett.A ŠKODA AUTO további termelési helyszínein is következetesen invesztál a klímavédelembe. Egyebek mellett 2019 végén helyezte üzembe punei gyárában India egyik legnagyobb tető-napelemrendszerét, a Mladá Boleslav-i főüzemében pedig Csehország legnagyobb ilyen berendezése épül. Utóbbi termelési helyszín kombinált hő-/villamoserőművében már ma is 30 százalékban megújuló nyersanyagokból származik a villamosenergia előállításához szükséges tüzelőanyag, az évtized végére pedig a tervek szerint kizárólag szén-dioxid-semleges biomasszát és biogázt használnak majd. További intézkedésként a ŠKODA AUTO 2030-ig tovább tervezi mérsékelni a hűtőközegekből, valamint a vállalati járműflottától származó kibocsátásokat.A ŠKODA AUTO további célkitűzése, hogy 2030-ra több mint 50 százalékkal csökkentse járműkínálata emisszióját 2020-hoz viszonyítva, és a piaci fejleményektől függően tisztán elektromos modelljei 50-70 százalékos arányát tervezi elérni Európában. A vállalat 2030-ig legalább három újabb tisztán elektromos hajtásrendszerű modellel kívánja bővíteni termékportfólióját.Mindemellett a ŠKODA AUTO az erdősítés mellett is intenzíven elkötelezett. Az autógyártó immár 2007 óta ültet egy-egy fát minden Csehországban értékesített járműve után, ami az idei év végére összesen már több mint egymillió facsemetét jelent. Három csehországi telephelyén összesen több mint 1400 fa, valamint bő 27 ezer négyzetméternyi sövényes és bokros terület járul hozzá a klímavédelemhez, illetve biztosít élőhelyet rovarok és más állatok számára.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2021.10.09.

25 ÉVES JUBILEUMÁT ÜNNEPLI A ŠKODA LEGENDA

Új korszakba lépett 1996. szeptember 3-án a ŠKODA AUTO: Mladá Boleslavban megkezdte működését Európa egyik legmodernebb autógyára. Ezzel egyidejűleg ott kezdődött a márka legjelentősebb új modellje, a ŠKODA OCTAVIA sorozatgyártása. Azóta mintegy hétmillió példányban szállították ki az új OCTAVIA négy generációjának tagjait.A ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA AUTO sikeres fejlődésének egyik legfőbb garanciája. Sorozatgyártása 25 évvel ezelőtti kezdete óta mintegy hétmillió alkalommal döntöttek a vásárlók a Mladá Boleslav-i "bestseller" mellett. Már kezdettől fogva kiemelkedő térkínálatával, korszerű technikájával, magas biztonsági színvonalával és vonzó ár/érték-arányával bizonyult meggyőzőnek, emellett mindegyik nemzedékét modern technika jellemezte, jelenleg például az OCTAVIA iV hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszere formájában. E tulajdonságaival fejlődött negyedszázaddal ezelőtt az OCTAVIA a "márka szívévé".1996-ban mutatta be a ŠKODA AUTO a Volkswagen Csoporthoz csatlakozását követő első kompaktmodelljét, amelyet a nagyhagyományú OCTAVIA névre kereszteltek. 1959 és 1971 között több mint 280 ezer példány gördült le a szerelőszalagról e legendás modellsorozat tagjaiból, köztük az OCTAVIA COMBI változattal. A latin "octavia" szó jelentése "nyolcadik", az újdonság ugyanis a márka második világháború utáni nyolcadik modelljeként érkezett, emellett a ŠKODA nyolcadik sorozataként készült minden kerekén független felfüggesztéssel, amióta a ŠKODA 1933-ban bevezette e megoldást. Az ős OCTAVIA az akkori Csehszlovákia határain túl is nagy keresletnek örvendett, és jelentős versenysport-sikereket is elért a ŠKODA Motorsport időközben már 120 éves története során.A modern OCTAVIA története 1992-ben vette kezdetét, s a ŠKODA AUTO lépésről-lépésre fejlesztette ki kompaktmodelljét, miután a Volkswagen Csoport tagjává vált. A vállalatcsoport egyik új padlóvázára számítógépes tervezési eljárással (Computer Aided Design; CAD) született meg a semmi mással össze nem téveszthető, időtálló formájú karosszéria, mégpedig Dirk van Braeckel formatervező és csapata munkájának gyümölcseként.Ezzel egyidejűleg már egy új gyártóüzem felépítését készítették elő Mladá Boleslavban, amely a hatékony, modulrendszerű gyártást, valamint a Just-in-Time rendszerben beszállított alkatrészek és főegységek összeszerelését lehetővé tette. A karosszériavázak állítható magasságú szerelőlapokon haladtak végig a szerelőszalagon, így nem kellett már függesztett továbbítóberendezéseket alkalmazni. A 37 500 négyzetméteres, nagyrészt üvegezett csarnokban új fényezőműhellyel is kiegészítették a szerelőszalagot. A gyárcsarnok 1996. szeptember 3-i ünnepélyes megnyitásával 90 ezer darabbal már évi 350 ezer járműre nőtt a gyártókapacitás.A praktikus ferdehátú modell többek között magas színvonalú aktív és passzív biztonságával tűnt ki, amely első és oldallégzsákokra is kiterjedt. A tágas csomagtér könnyen hozzáférhetően tárult fel a nagyméretű csomagtérajtó mögött, 528 és 1328 liter közötti térfogatot kínálva.1996-ban, vagyis az értékesítés első évében, két négyhengeres benzinmotor (1.6 MPI/55 kW (75 LE) és 1.8 20 V/92 kW (125 LE)) és egy turbófeltöltésű dízel erőforrás közül választhattak a vásárlók. Utóbbi, azaz a gazdaságos 1.9 TDI, 66 kW (90 LE) teljesítménye mellett 100 kilométerenként 5,1 literes szabvány szerinti üzemanyag-fogyasztást produkált. A fokozatosan bővített motorpaletta csúcsán a 110 kilowattos (150 LE) 1.8 20 V Turbo aggregát állt. 1998 márciusában mutatkozott be az OCTAVIA COMBI, 1999-től pedig összkerékhajtású változat egészítette ki a kínálatot. 2010 novemberéig több mint 973 ezer ferdehátú és több mint 472 ezer kombi készült az OCTAVIA első generációjából.Még ezt a sikert is felülmúlták a modern ŠKODA OCTAVIA második generációjának tagjai, amelyeket 2004 és 2013 között szállítottak ki az ügyfeleknek. Tovább növelt használati értékük mellett számos műszaki újdonságot is felsorakoztattak, például közvetlen befecskendezésű benzinmotorokat vagy épp az automatizált, kettős tengelykapcsolós sebességváltót (DSG). Az OCTAVIA harmadik generációjának modelljei 2012 és 2020 között gördültek le a gyártósorról, 2019. november 11-én pedig a Mladá Boleslav-i autógyártó bemutatta "bestsellere" legújabb, azaz negyedik nemzedékét. Napjainkban a ŠKODA AUTO az OCTAVIA történetének legszélesebb motorválasztékával kínálja e modellsorozatát, Limousine és COMBI változatban, valamint első- vagy összkerékhajtással. A gazdaságos benzin- és dízelüzemű erőforrások mellett immár alternatív hajtásrendszerek széles választéka is megtalálható a palettán, a földgázüzemet (CNG), illetve a hálózatról tölthető (Plug-in Hybrid) és mild-hibrid megoldásokat is beleértve. A térkínálat szintén tovább bővült az előző generációkhoz viszonyítva, emellett az új OCTAVIA biztonságosabb és széleskörűbben hálózatba kapcsolt, mint valaha. Időközben az OCTAVIA nemzetközi szakmai magazinok számos díját is elnyerte és piaci szegmense meghatározó tagjaként világszerte nagy keresletnek örvend.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2021.08.30.

A ŠKODA LEGYÁRTOTTA A SZÁZEZREDIK 𝗶V-MODELLT

A ŠKODA AUTO anyagyárában legördült a gyártósorról a százezredik iV-modell - egy ENYAQ iV. A cseh gépjárműgyártó az "iV" plakettel azokat a modelleket jelöli, amelyek részben vagy teljesen elektromos hajtásrendszerrel működnek. Jelenleg a ŠKODA AUTO három iV-sorozatot gyárt: a plug-in hibrid meghajtású ŠKODA SUPERB iV és a ŠKODA OCTAVIA iV, valamint a teljesen elektromos ŠKODA ENYAQ iV modelleket. A ŠKODA AUTO 2030-ig még legalább három új, teljesen elektromos modellt vezet be a piacra.Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO gyártási és logisztikai vezetője hangsúlyozta: "100 000 legyártott iV-modell csaknem két éven belül - ez lendületes kezdet az emobilitás felé vezető úton. Hatalmas köszönet a gyártásban dolgozó teljes csapatnak, akik iV-modelljeinket ilyen kiváló tempóban és magas minőségben készítik. Nagy lépésekkel haladunk tovább - az ENYAQ iV és a két plug-in hibrid modellünk csupán a kezdet."A termékportfólió 2030-ig legalább három további, teljesen elektromos modellel bővül, amelyek az árat és a méretet tekintve az ENYAQ iV alatt helyezkednek el. A piac alakulásától függően a ŠKODA AUTO a teljesen elektromos modellek tekintetében 50-70%-os részesedést tűz ki célul Európában.Az elektromobilitás korszakát a ŠKODA AUTO már 2019 szeptemberében, a plug-in hibrid meghajtású SUPERB iV és a teljesen elektromos CITIGOe iV modellek gyártásával beharangozta. 2020 szeptemberében a cseh gépjárműgyártó az ENYAQ iV modellel folytatta - ez a márka első, teljesen elektromos sorozatgyártott modellje, amely a Volkswagen vállalatcsoport MEB platformjára épül - és ezzel máig a legnagyobb lépést tette az elektromobilitási stratégia megvalósítása felé.Az ENYAQ iV hátsó és összkerékhajtással is rendelkezik, továbbá öt teljesítményfokozatban és három különböző méretű akkumulátorral kapható. Az akkumulátor kapacitásának megfelelően a WLTP-ciklus alapján mért hatótávolsága több mint 520 km. Az SUV a mindennapok során is bizonyított a márkára jellemző, tágas helyeloszlásával. A ŠKODA új, elektromos zászlóshajójával a belső kialakítás szempontjából is új utakat jár be: innovatív dizájn veszi át a hagyományos felszereltségi szintek helyét - összességében ügyfeleinket új, átlátható kialakítású ajánlati struktúra várja.Jelenleg már zajlik a nagyfeszültségű hajtóakkumulátorok gyártása a SUPERB iV és az OCTAVIA iV plug-in hibrid modellekhez, valamint más csoportmárkák modelljeihez. A jövő év elején Mladá Boleslavban megkezdődik az ENYAQ iV MEB akkumulátor-rendszereinek gyártása is. Ezenkívül a cseh gépjárműgyártó a partnerekkel együttműködve stabil beszállítói struktúrát fejleszt ki az elektromobilitás terén.NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030 néven a vállalat ambiciózus célokat tűzött ki a fenntartható növekedés, az új értékesítési régiók kialakítása és a villamosítás területén. A vállalat célja, hogy 2030-ra egyike legyen az öt leggyakrabban értékesített autómárkának Európában. Ezt többek között kifejezetten kedvező áron kapható bevezető modellekkel és erőteljes elektromos modellportfólióval kívánja elérni. A piac alakulásától függően a vállalat a teljesen elektromos modellpaletta tekintetében 50-70%-os részesedést tűz ki célul Európában. Ennek köszönhetően a legyártott járműflotta CO2-kibocsátása 2030-ig több mint 50%-kal csökkenhet.Ugyanakkor a vállalat a csoporttal, valamint politikai és üzleti partnerekkel együttműködve azon dolgozik, hogy csehországi hazáját elektromobilitási központtá fejlessze. A fenntarthatóság és a diverzitás konkrét céljai szintén a stratégia alapját képezik.
Bővebben
Régebbi hírek betöltése
Hiba történt. Kérjük, töltse be újra az oldalt.