Auto-Trade Hírek

Aktuális híreink

  • MÁRKAARCULAT
    Újdonság a Škodától 2022.09.10.

    A ŠKODA AUTO BEMUTATJA ÚJ MÁRKAARCULATÁT ÉS GYORSÍTJA ELEKTROMOS OFFENZÍVÁJÁT

    "NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030" vállalati stratégiája keretében a ŠKODA AUTO bemutatja új márkaarculatát, amelynek középpontjában megújult formai nyelvezete, új márkaemblémája és átfogóan felfrissített vállalati arculata (Corporate Identity; CI) áll. A cseh autógyártó emellett gyorsítani és bővíteni kívánja elektromos offenzíváját, amely során a ŠKODA AUTO már 2026-ig három új, tisztán elektromos modellel jelenik meg a piacon, amelyeket továbbiak követnek majd. A VISION 7S koncepciótanulmány e modellek egyikének előfutára. A tervek szerint 2030-ra már 70 százalék fölé emelkedik a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművek aránya a ŠKODA európai értékesítésében, ezért a vállalat az elektromos mobilitásba további 5,6 milliárd, a digitalizációba pedig 700 millió eurót invesztál az elkövetkező öt év folyamán.Amint Klaus Zellmer, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: "Különleges nap a mai a ŠKODA AUTO történetében: bemutatjuk új márkaemblémánkra és felfrissített vállalati arculatunkra is kiterjedő, megújult márkamegjelenésünket. VISION 7S koncepciótanulmányunkkal egy teljes egészében új fejlesztésű ŠKODA-modellre kínálunk konkrét kitekintést, amellyel felfelé kívánjuk bővíteni termékportfóliónkat és ügyfélkörünket. Emellett jelentősen felgyorsítjuk elektromos offenzívánkat, és már 2026-ig három további, tisztán elektromos modellel jelenünk meg a piacon, amelyeket újabbak követnek majd. Ezzel tovább erősíthetjük pozícióinkat az átalakulás évtizedére, miközben az elektromos mobilitásra összesen 5,6 milliárd, a digitalizációra pedig további 700 millió eurót fordítunk az elkövetkező öt év során -a vállalat és a munkahelyek jövőjének biztonságába is invesztálva ezzel."Martin Jahn, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja hozzátette: "Az új márkaarculattal már az elektromos jövőre készítjük fel vállalatunkat, egyértelműen pozicionálva a márkát a külső versenytársak körében, ugyanakkor még egyértelműbben megkülönböztetve magunkat a Volkswagen Csoport további márkáitól. A VISION 7S show-modell új formai nyelvezetünk úttörője, amelyet az elkövetkező években teljes termékportfóliónkra kiterjesztünk, még karakteresebben szólítva meg ügyfeleinket. Mindezzel új szintre emeljük márkánkat, hogy a felhasználói élmény (User Experience), a hálózatba kapcsolás (Connectivity) és a teljes ügyfélfolyamat (Customer Journey) tekintetében egyaránt alkalmazkodhassunk ügyfeleink új igényeihez és elvárásaihoz."Gyorsuló e-offenzíva: már 2026-ig három új modell, amelyeket továbbiak követnekA cseh autógyártó jelentősen felgyorsítja elektromos offenzíváját, és már 2026-ig további három, tisztán elektromos modellt - egy kisautó mellett egy kompakt SUV-modellt és egy hétüléses családi autót - tervez bemutatni a piacon. A hétüléses, tisztán elektromos SUV-modellre kínál konkrét kitekintést a VISION 7S tanulmány, mégpedig több mint 600 kilométer hatótávval és akár 200 kW csúcs-töltőteljesítménnyel. 2030-ra a ŠKODA AUTO már 70 százalék fölé kívánja növelni tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművei arányát európai értékesítésében. Az elektromos mobilitás felé vezető átállás szakaszában különösen gazdaságos belsőégésű motorjai termékportfólióját kívánja erősíteni a márka, a jövő év második felében pedig bemutatja a SUPERB és a KODIAQ új generációját. A felfrissített OCTAVIA 2024-ben érkezik.ŠKODA VISION 7S - hétüléses SUV-modell MEB-alapokon, 600 kilométer feletti hatótávvalA VISION 7S koncepciótanulmány elsőként kínál konkrét kitekintést egy teljes egészében új fejlesztésű ŠKODA modellre, miközben a márka új formai nyelvezetét is bemutatja. A tisztán elektromos SUV akár hét személy számára is bőséges helyet kínál, s természetesen számos Simply Clever megoldás jellemzi. Az autógyártó ezzel felfelé bővíti termékportfólióját és ügyfélkörét. A koncepciómodell a Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épül, 89 kWh energiatároló képességű akkumulátora pedig a WLTP-ciklus szerint több mint 600 kilométer maximális hatótávot is lehetővé tesz.Új formai nyelvezet, új márkaembléma, felfrissített vállalati arculatA ŠKODA AUTO új formai nyelvezetet dolgozott ki az elektromos és digitális korszakra, amelyet a jövő évtől fokozatosan vezet be. Olyan letisztult és visszafogott vonalvezetést, amely az új ŠKODA modellek egyszerűségét és igényességét emeli ki. Meghatározó elemei közé tartozik az úgynevezett Tech-Deck Face megoldással kiformált, új orrkialakítás, valamint a beltér hosszú távon fenntartható előállítású anyagai.Az új márkaembléma immár a plasztikus hatású, háromdimenziós grafika nélkül jelenik meg, amivel a ŠKODA a marketing- és a kommunikációs tevékenységek a nyomtatottról mindinkább az online felé változó formáihoz kíván alkalmazkodni. Ugyancsak jelentősen átdolgozták a vállalati arculatot (Corporate Identity; CI): a ŠKODA AUTO immár a zöld két árnyalatát - a Smaragd- és az Elektromos zöldet - használja, amelyek a környezetvédelemre, a hosszú távú fenntarthatóságra és az elektromos mobilitásra utalnak.Ambiciózus fenntarthatósági célok a teljes értéklánc menténA gyártás során a ŠKODA AUTO teljes értékteremtési láncolata mentén határozottan a hosszú távú fenntarthatóságra törekszik, ennek megfelelően megújuló forrásokból származó villamosenergiát kíván alkalmazni. Mladá Boleslavban az akkumulátorok közvetlenül a gyárban zajló előállítása rövid szállítási utakat biztosít, erre két elektromos teherautót használ a vállalat. 2030-tól a tervek szerint a csehországi és az indiai üzemek egyaránt nulla nettó szén-dioxid-kibocsátás mentén gyártják majd járműveiket. Az irányt Vrchlabí üzeme mutatja, e termelési helyszín ugyanis már 2020 óta szén-dioxid-semlegesen működik.A ŠKODA termékei tekintetében is következetesen a hosszú távú fenntarthatóságra helyezi a hangsúlyt: az ENYAQ iV egy-egy példányának előállításához több mint 13 kilogramm újrahasznosított műanyagot használ fel, amelyet régi akkumulátorházakból és lökhárítókból nyernek. A karosszériában felhasznált acél újrahasznosítási aránya 40 százalék, az alumínium esetében pedig akár a 60 százalékot is elérheti. Az oldalablakok 20 százalékban újrahasznosított üvegből készülnek, míg belterében az ENYAQ iV 40 százalékban természetes gyapjúból és 60 százalékban újrahasznosított PET-palackból készült üléskárpitokat is kínál.A ŠKODA AUTO mindemellett egy Fenntarthatósági Tanácsadó Testület (Sustainability Advisory Council) támogatását is igénybe veszi ambiciózus fenntarthatósági céljainak megvalósítása érdekében. Ennek öt nemzetközi tapasztalattal is rendelkező tagja új impulzusokkal és javaslatokkal szolgál a hosszú távú fenntarthatóság jelenlegi és a jövőbeni intézkedéseire vonatkozóan, így segítve a fenntarthatósági kérdésekről szóló, még sokrétűbb párbeszédet az autógyártó és a különböző érdekelt felek (stakeholder) között.

  • Vision 7S
    Újdonság a ŠKODA-ról 2022.08.02.

    BEMUTATTA VISION 7S KONCEPCIÓMODELLJE ELSŐ BELTÉR-DIZÁJNRAJZÁT A ŠKODA

    Újabb betekintést kínál megújult formai nyelvezetébe a ŠKODA AUTO, VISION 7S tanulmánymodellje első beltér-dizájnrajzán mutatja be, ahogy merőben újszerű, széleskörűen variálható utastér-architektúrájával e tágas jármű akár hét személy számára is elegendő helyet kínál. A minimalista stílusú belteret hosszú távon fenntartható módon előállított anyagok jellemzik. Az új dizájnnyelv autentikus módon kínál magasfokú funkcionalitást és intuitív kezelést a digitális világban.Tisztán elektromos hajtásrendszerű VISION 7S tanulmánya a ŠKODA első koncepciómodellje, amely immár a márka megújult formai nyelvezete jegyében született. Most a jármű utasteréről jelent meg az első dizájnrajz, amelyen a minimalista stílusú beltér - hosszú távon fenntartható előállítású anyagai mellett - három üléssorában akár hét személy számára is bőséges helyet, valamint a ŠKODA modelljeire oly jellemző Simply Clever megoldásokat kínál.Amint Oliver Stefani, a ŠKODA Design vezetője kiemelte: "Új formai nyelvezetünk minimalista stílusú, funkcionális és autentikus, amellyel továbbra is következetesen a ŠKODA olyan hagyományos erényeire összpontosítunk, mint a bőséges térkínálat, a könnyű kezelhetőség és a kiemelkedő funkcionalitás. Új dizájnnyelvünk újabb lépés előre, még jobban az ügyfélélményre (Customer Experience) összpontosítva. Formatervezőink és mérnökeink nagyfokú kreativitását variálhatóan mozgatható beltér-elemek és olyan új fejlesztésű Simply Clever megoldások jelzik, mint például az integrált gyerekülés. A tudatosan minimalista vonalvezetés révén a külső formavilág a beltérben is harmonikusan folytatódik."Új részletmegoldásokAz új VISION 7S tanulmány belső kialakítását a belteret szimmetrikusan körülölelő (wrap-around) formák határozzák meg, amit egészen az ajtókig nyúló, így még tágasabb térérzetet keltő, széles és vízszintes műszerfal egészít ki. Az érintőképernyővel és a gyorselérési funkciók haptikus gombjaival kialakított mindenkor kényelmes kapcsolatot optimálisan pozícionált kéztámasz teszi lehetővé. Ugyancsak haptikus kezelőelemek sorakoznak az új tervezésű kormánykeréken is. A hangulatvilágítás kellemes fénybe burkolja az utastér különböző részeit, de a be- és kiszálláshoz is kellő fényt biztosít és egyebek mellett az akkumulátor töltöttségi szintjéről is tájékoztat. Az ajtókárpitokon szintén interaktív haptikus és vizuális kezelőelemek tűnnek fel. Az integrált gyerekülés a középen végigfutó konzol végén, vagyis az autó legbiztonságosabb részén kapott helyet. Az első ülések integrált zsákokkal kialakított háttámláin multimédiás eszközök számára készült tartók állnak a második és harmadik üléssor utasainak rendelkezésére.Innovatív, mozgatható kezelőelemek a különböző üzemmódokhozA tágas beltér kétféle konfigurációt - "Vezetés" ("Driving") és "Pihenés" ("Relaxing") - kínál, amelyek különböző helyzetekre szolgálnak a tér újszerű élményével. A vezetési üzemmódban minden kezelőelem ideális helyzetben, a központi érintőképernyő pedig függőlegesen áll, optimálisan jelenítve meg menet közben a vonatkozó információkat. A pihenő üzemmód töltéskor vagy más megállások alkalmával aktiválható, a kormánykerék és a műszerfal ekkor előre, míg az első és a második sor ülései hátrafelé mozdulva biztosítanak még pihentetőbb üléspozíciót, maximális helyet és kényelmet az utasoknak.A ŠKODA AUTO márciusban, idei éves sajtókonferenciája alkalmával jelentette be új formai nyelvezetét, amely a márka olyan értékein alapul, mint a masszivitás, a funkcionalitás és a hitelesség - miközben tágas térérzet, tartós és hosszú távon fenntartható előállítású anyagok, illetve aerodinamikus, gazdaságos formavilág jellemzik.

  • Logo
    Újdonság a ŠKODA-ról 2022.07.01.

    KLAUS ZELLMER A ŠKODA AUTO ÚJ VEZÉRIGAZGATÓJA 2022. JÚLIUS 1-JÉTŐL

    2022. július 1-jétől a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának új elnöke Klaus Zellmer lesz, aki jelenleg a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának az értékesítés, marketing és értékesítés utáni szolgáltatásokért felelős tagjaként dolgozik. A ŠKODA AUTO jelenlegi vezérigazgatója Thomas Schäfer 2022. július 1-jétől a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának elnöke lesz, ezzel párhuzamosan pedig csatlakozik a konszern igazgatótanácsához és a tömegmárkákat egyesítő csoport vezetőjeként dolgozik tovább.Klaus Zellmert nevezték ki 2022. július 1-jétől a ŠKODA AUTO igazgatótanácsa új tagjának, akit ezt követően - a cseh törvényi előírásoknak megfelelően - az igazgatótanács új elnökévé választanak. Zellmer azt a Thomas Schäfert követi ebben a pozícióban, aki június végén távozik a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöki posztjáról. Vezérigazgatóként Schäfer 2022. április 1-je óta felel a Volkswagen márka operatív működéséért is és 2022. július 1-jétől annak elnökeként vezeti majd azt. Ezzel egyidejűleg a márka elnökeként csatlakozik a Csoport igazgatótanácsához és ő vezeti majd a tömegmárkákat egyesítő csoportot.Murat Aksel, a ŠKODA AUTO felügyelőbizottságának elnöke így nyilatkozott a témában: "Thomas Schäfer biztonsággal vezette keresztül a márkát két elképesztő nehézségekkel teli éven és ezzel párhuzamosan egyértelmű célokat fogalmazott meg a jövőre nézve a "NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030" néven futó vállalati stratégiával. Jelenleg a ŠKODA AUTO minden eddiginél jobban elektromos, digitális és nemzetközi. Thomas Schäfer egy igazán ígéretes jövő alapjait fektette le a ŠKODA márka számára az elektromos ENYAQ iV sikeres bevezetésével és a további, tervezett e-modellekkel. Sikerrel vállalt felelősséget a Volkswagen-csoport egyes régióinak és platformjainak koordinálásáért és eredményesen valósította meg az INDIA 2.0 projektet. A teljes felügyelőbizottság nevében szeretnék mindezért köszönetet mondani neki." Murat Aksel hozzátette: "Ugyanakkor büszkeséggel tölt el, hogy sikerült megnyernünk az egyik legkiemelkedőbb vezetőnket a ŠKODA AUTO számára. Klaus Zellmer több, mint 20 évnyi autóipari tapasztalattal rendelkezik. Ez idő alatt nem csupán, mint vezető autóipari szakember bizonyított, de emellett nagyszerű stratégiai és vállalkozói előrelátásról is tanúbizonyságot tett. Meggyőződésem, hogy az igazgatótanács csapatával karöltve minden tőle telhetőt megtesz, hogy következetesen segítse a ŠKODA AUTO további sikeres fejlődését."Az üzemgazdász végzettségű Klaus Zellmer szakmai karrierjét 1997-ben a Porsche AG vállalatánál kezdte az igazgatótanács egy tagjának asszisztenseként. 1999-ben a Porsche France kötelékébe lépett és a kereskedői hálózat fejlesztésén dolgozott, majd ezt követően régiós menedzserként tevékenykedett Észak-Amerikában. 2000-ben projektmenedzserként követte végig a lipcsei új Porsche üzem értékesítési és marketing területeinek fejlesztését. A Porsche gyár ügyfélközpontjának vezetése után Zellmer a Porsche Germany marketingvezetője lett 2007-ben. Ezt követően feljebb lépett és 2010-ben ő lett az igazgatótanács elnöke. 2015-ben Zellmer elnök vezérigazgatóként csatlakozott a Porsche Cars North America csapatához az egyesült államokbeli Atlantában. 2020. szeptember 15-e óta Klaus Zellmer a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának az értékesítés, marketing és értékesítés utáni szolgáltatások területéért felelős tagjaként dolgozik. Ez idő alatt kulcsfontosságú szerepet játszott abban, hogy a Volkswagen következetesen igazodjon az ügyféligényekhez a szervezeti, digitalizációs és fenntarthatósági kérdésekben.

  • MEB-akumulátor
    Újdonság a ŠKODA-ról 2022.06.14.

    MEB-AKKUMULÁTORRENDSZEREK GYÁRTÁSÁT KEZDI MEG MLADÁ BOLESLAV-I SZÉKHELYÉN A ŠKODA AUTO

    Mladá Boleslavban a ŠKODA AUTO megkezdi a Volkswagen-csoport Moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épülő, tisztán elektromos modellek akkumulátorrendszereinek gyártását, ezzel a cseh gyártó főüzeme a MEB-akkumulátorrendszerek egyetlen Németországon kívüli termelési helyszíne Európában. Az újonnan létesített gyártósoron mintegy 250 munkatárs évente több mint 250 ezer MEB-akkumulátorrendszert szerelhet össze a jövőben, amelyeket a ŠKODA járművein kívül a Volkswagen, az Audi és a SEAT márkák MEB-modelljeibe építik majd.Amint Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelés és logisztika területeiért felelős tagja kiemelte: "A mai egészen különleges nap a ŠKODA AUTO számára, a MEB-akkumulátorrendszerek gyártásának beindításával alapvető fontosságú komponenst állíthatunk elő a vállalat szívében. Ezzel újabb fontos mérföldkövet sikerült elérnünk vállalatunk elektromos mobilitás felé zajló átalakulása során. Köszönetet szeretnék mondani az egész csapatnak, akik az elmúlt hetekben és hónapokban intenzíven dolgoztak az új gyártósor felépítésén, amibe mintegy 130 millió eurót invesztáltunk. Jelenleg akár évi 250 ezer MEB-akkumulátorrendszert is gyárthatunk, amelyek a ŠKODA és a vállalatcsoport további márkáinak elektromos modelljeibe kerülnek. Célunk egyértelmű: 2030-ra mindhárom csehországi üzemünkben szeretnénk e-alkatrészeket vagy e-járműveket gyártani."Christian Bleiel, a ŠKODA AUTO főegységgyártási vezetője hozzátette: "Új MEB-akkumulátorrendszereket összeszerelő sorunk mércéül szolgálhat a gazdaságosság, az automatizálás, a precizitás, a tisztaság és a digitalizáció területén. A komplex rendszertechnika üzembe helyezése során évtizedek alatt szerzett szakértelmünkre és tapasztalatainkra, valamint motivált és képzett munkatársainkra alapozhattunk. A VW Group Components, partnercégeink és beszállítóink szakembereivel együttműködve az akkumulátorrendszerek gyártásával fontos lépést tettünk a belsőégésű motortól az elektromos mobilitás felé vezető átalakulás útján. A következő lépés 2023 végén várható, amikor a második bővítési szakaszt követően már összesen több mint 380 ezer akkumulátorrendszert állíthatunk elő évente."A cseh autógyártó székhelye az egyetlen olyan Németországon kívüli termelési helyszín Európában, ahol MEB-akkumulátorrendszerek készülnek. A legkisebb, nyolc modulból álló változat energiatároló képessége 55 kWh, míg a közepes méretű, kilencmodulos kivitelé több mint 62 kWh, a legnagyobb, 12 modulos akkumulátor kapacitása pedig 82 kWh. Az egyenként 24 cellát tartalmazó modulokon kívül az integrált hűtőrendszerrel ellátott akkumulátorház, az akkumulátormenedzsment-rendszer és a szükséges elektromos csatlakozások is a MEB-akkumulátorrendszer elemei közé tartozik. A ŠKODA AUTO további e-komponenseket is gyárt Mladá Boleslavban, ugyanis már 2019 ősze óta készülnek itt nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok, amelyeket a SUPERB iV, az OCTAVIA iV változatokba, illetve a vállalatcsoport más márkáinak hálózatról tölthető hibridmodelljeibe (Plug-in Hybrid) építenek.Az új gyártósorral újabb lendületet kap a vállalat átalakulása. NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030 stratégiája egyik alappilléreként az autógyártó az évtized végéig mindhárom csehországi termelési helyszínén tervezi e-járművek vagy e-komponensek gyártását. A cél a meglévő munkahelyek hosszú távú biztosítása, egyben újak teremtése. A vállalat addigra a piaci helyzet alakulásának függvényében már 50-70 százalékra kívánja emelni a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású autók arányát európai kiszállításaiban. Ennek érdekében a ŠKODA AUTO az elkövetkező évek során is folytatja modellportfoliójának elektromossá alakítását: 2030-ra legalább három további tisztán elektromos, akkumulátorhajtású modell bővíti majd a kínálatot, amelyek mind árban, mind méretben az ENYAQ iV alá pozicionálhatók.

  • Tour
    Újdonság a ŠKODA-ról 2022.05.16.

    A ŠKODA AKTÍV RÉSZESE A HAZAI KERÉKPÁROS ÉLETNEK: A MÁRKA TOVÁBBRA IS A TOUR DE HONGRIE ÉS A WE LOVE CYCLING TÁMOGATÓJA

    A ŠKODA AKTÍV RÉSZESE A HAZAI KERÉKPÁROS ÉLETNEK: A MÁRKA TOVÁBBRA IS A TOUR DE HONGRIE ÉS A WE LOVE CYCLING TÁMOGATÓJAA ŠKODA a világ egyik legrégebbi autógyártója, az autózás mellett azonban a kétkerekű élet aktív szereplője is. Ezért vannak tele modelljei bringabarát megoldásokkal és ezért építette fel biciklis közösségét, a We Love Cycling-ot világszerte. A ŠKODA emellett a rangos magyar verseny, a Tour de Hongrie támogatója is, melynek köszönhetően májusban újra a világ legjobb kerékpárosai uralják majd a hazai utakat. A mezőny felvezetőautója idén egy teljesen elektromos meghajtású ŠKODA ENYAQ iV modell lesz, mely büszkén hirdeti: a cseh márka számára nem a kerekek száma, hanem a lendület az, ami igazán fontos.A ŠKODA és a versenyszellem: a hazai "Tour"-ok megbízható partnereHosszú út áll a márka mögött azóta, hogy elromlott egyik alapítójának, Vaclav Klementnek a biciklije és nekiállt megjavítani, odáig, hogy a legrangosabb kerékpárversenyeken vezeti a világmezőnyt első teljesen elektromos modellje, az ENYAQ iV. A neves kerékpárversenyek támogatása a márka vállalati tradíciójának része, így a ŠKODA nem maradhatott ki a hazai rendezésű, nívós futam, a május 11-én induló Tour de Hongrie szervezéséből sem.A nemzetközi szinten évről évre egyre népszerűbb Tour de Hongrie-n a ŠKODA felvezető autót és kísérőautókat biztosít, melyekben orvosok, szerelők, felszerelések, ételek és italok kapnak helyet. Mindemellett a márka magyar zöld trikó szponzora is, mellyel szintén azt fejezi ki, hogy komolyan elkötelezett a kerékpársport mellett. A Tour de Hongrie mellett a másik nagy hazai verseny, a Tour de Zalakaros támogatója is: az esemény egyik fő szponzoraként a ŠKODA felel a szervezők autóinak biztosításáért, a ŠKODA országúti maraton résztvevői pedig a verseny legnagyobb kihívásai közepette találkozhatnak a márkával.ŠKODA autók kerékpárosoknakA ŠKODA modellek minden elemükben, legyen az dizájn, okos megoldás, praktikus apróság vagy műszaki részlet, arra törekednek, hogy a lehető legjobban megkönnyítsék a kerékpárosok életét. Gondoljunk csak a tágas csomagterekre, ahova többnapos bringatúrára való felszerelés is befér, az összkerék-meghajtási opciókra, melyek segítségével biztosan eléred a túra kiindulópontját, bármilyen út is vezessen oda, vagy az olyan bringás tartozékokra, mint a kerékpártartók és a sárvédelem. Többek között ezért használ Valter Attila, a 2020-as Tour de Hongrie győztese is egy ŠKODA OCTAVIA Combi iV modellt: ezzel az autóval jár edzeni és versenyezni is. Az ő példája is azt hirdeti, nem számít, hol, mit és miért tekersz, egy ŠKODA modellel sosem akad meg a lendületed.A ŠKODA és a We Love Cycling közös története2018-ban hazánkba is megérkezett a We Love Cycling, itthon is létrejött egy olyan bringás csapat, mely tagjai azért dolgoznak, hogy minél több emberhez eljusson a kerékpározás, mint életfelfogás, mint életmód. A ŠKODA Magyarország számára azért kiemelten fontos ez a nemzetközi kezdeményezés, mert a márka történetéből adódóan pontosan tudja, mit jelent szeretni a kerékpárt. A We Love Cycling csapata igazán sokszínű: vannak köztük olyanok, akik életmód tanácsok segítségével igyekeznek egészségesek maradni, mások a sportolás közben felmerülő problémákra keresnek megoldást, de akit az élsport, a kerékpáros kultúra, a kalória-dús receptek érdekelnek, vagy inspirációt, izgalmas útvonalakat, hétköznapi hősöket keresnek, azok is megtalálják számításukat.

  • Octavia e-tec
    Újdonság a ŠKODA-ról 2022.04.05.

    MAGYAR ÉV AUTÓJA 2022: A ŠKODA OCTAVIA E-TEC AZ ÉV ÜZLETI AUTÓJA

    Az idén harmadjára megrendezésre került Év Magyar Autója verseny kiírásában a ŠKODA egyik legnépszerűbb modellje, az Octavia komoly eredményt ért el: a modell e-TEC, azaz mild hibrid verziója lett a Magyar Év Autója 2022 díj üzleti autók kategóriájának nyertese. Az Autós Nagykoalíció (ANK) és a Járműipar.hu által szervezett versenyben a szakmai zsűri értékelése alapján lett első az Octavia e-TEC, megelőzve ezzel a kategóriájában induló másik négy modellt.Az e-TEC modellek mild hibrid technológiájának lényege a plug-in hajtáslánccal ellentétben nem abban áll, hogy tisztán elektromos meghajtást tesz lehetővé. A mild hibrid Octavia hajtásláncának belsőégésű része szabványos autómotorokra épül, azonban a hagyományos generátort egy generátor üzemmódban is működő elektromos motor és egy 48 Voltos Li-ion akkumulátor váltja fel. Az elektromos motort egy hajtószíj köti össze a belsőégésű motorral, amelyen keresztül növelheti a belsőégésű motor teljesítményét, vagy visszanyerheti az energiát, melyet az akkumulátorban tárolnak.Az elektromos motor itt több kilowattal növeli az általános teljesítményt, főként alacsonyabb fordulatszámon, például amikor álló helyzetből indulunk útnak. Az e-TEC (enyhe / mild hibrid) modellek nem tudnak teljesen elektromos meghajtással haladni, de az iV modellekhez hasonlóan nagyobb sebességgel is tudnak kikapcsolt belsőégésű motorral "vitorlázni" az utakon. Ennek eredményeként csökken az üzemanyag-fogyasztás és ezáltal a CO2 -kibocsátás is, a maximális teljesítmény csökkenése nélkül.

  • Skoda
    Újdonság a ŠKODA-ról 2022.03.03.

    OPTIMÁLIS GYALOGOSVÉDELEM: NEM MINDENNAPI FEJLESZTÉSEK A ŠKODA AUTO-NÁL

    A gyalogosoknak, kerékpárosoknak és motorkerékpárosoknak fokozott védelemre van szükségük az utakon, éppen ezért a ŠKODA a fejlesztések valamennyi szakaszában a gyalogosok védelmére helyezi a hangsúlyt.Radek Urbiš, a ŠKODA járműbiztonságért felelős részlegének vezetője kiemelte: "A gyalogosok és a két keréken közlekedők biztonsága mindig is elsőbbséget élvezett az új ŠKODA modellek tervezésekor. Ez elsőként a jármű kialakításában mutatkozik meg, itt átfogó biztonsági teszteket végzünk és olyan korszerű vezetői asszisztensrendszereket fejlesztünk ki, amelyek inkább arra szolgálnak, hogy időben megelőzzék a baleseteket."A jelenlegi ŠKODA modellek magas színvonalú gyalogosvédelmi rendszereinek hatékonyságát az Euro NCAP (Európai Új Autó Értékelési Program) töréstesztjeinek eredményei is alátámasztják. Az új FABIA és az elektromos ENYAQ iV is a kategóriája legjobbja lett a 2021-es tesztévben.Egy új ŠKODA modell fejlesztési szakaszában több mint 200 gyalogosvédelmi tesztet végeznek. Az Aurel CZ laboratóriumban végzett fizikai tesztek az emberi test azon részeire helyezik a hangsúlyt, amelyek baleset esetén a legsebezhetőbbek. A tesztbábukkal végzett tesztek során többek között olyan baleseteket szimulálnak, amelyekben egy felnőtt vagy gyermek feje a motorháztetőnek vagy a szélvédőnek koppan, illetve a tesztbábu combja a motorháztetőnek, az alsó lábszára pedig az első lökhárítónak ütközik.Minden új ŠKODA modellt a maximális gyalogosvédelem szem előtt tartásával terveztek. Ez például azt jelenti, hogy bizonyos részelemek között, mint a motor, a lengéscsillapítók, a motorháztető zsanérja és zárja, valamint az ablaktörlők tengelyei között elegendő helynek kell lennie ahhoz, hogy a motorháztető deformációja révén tompítani lehessen egy esetleges ütközést. A motorháztető első peremét is úgy alakították ki, hogy az a gyalogosok biztonságát szolgálja. Nincsenek rajta éles vagy nem feltétlenül szükséges kemény felületek. A gyalogosok védelmét a lökhárító acélmerevítése elé szerelt energiaelnyelő anyag is fokozza.Emellett a ŠKODA modellek asszisztensrendszerei aktívan támogatják a vezetőt a gyalogosokkal vagy kerékpárosokkal való ütközések megelőzésében. Ezek közé tartozik a gyalogos és kerékpáros megelőző védelmét szolgáló Front Assist vészfékasszisztens, valamint a Collision Avoidance Assist ütközéselkerülő asszisztens, amely lehetővé teszi az irányított kikerülést. Emellett az Exit Warning rendszer ajtónyitáskor figyelmezteti a vezetőt és az utasokat a hátulról közeledő járművekre, kerékpárosokra vagy motorkerékpárosokra.

  • Pet palack
    Újdonság a ŠKODA-ról 2022.03.01.

    A ŠKODA AUTO ÚJRAHASZNOSÍTOTT PET PALACKOKBÓL KÉSZÜLT ÜLÉSKÁRPITOT HASZNÁL

    A ŠKODA AUTO a tisztán elektromos ŠKODA ENYAQ iV belső terénél a hagyományos felszereltségi változatokat egy Design Selection kínálattal váltotta fel. A cseh autógyártó gyapjúszálak és eldobható PET palackokból készült újrahasznosított poliészter kombinációjából alkotta meg a Design Selection LODGE összeállításának üléskárpitját. A beszállítókkal illetve a tudományos közösség képviselőivel együttműködve a vállalat olyan, a sorozatgyártásban is alkalmazható anyagokon dolgozik, amelyek előállítása fenntartható módon történik, újrahasznosíthatók és tartósak. A jövőben a ŠKODA AUTO beszerzési folyamatai során még nagyobb hangsúlyt fektetnek a fenntarthatóságra és a körkörös gazdaságra a teljes értéklánc mentén.Markéta Truhelková, a ŠKODA AUTO belső térrel kapcsolatos beszerzési koordinátora hangsúlyozza: "A fenntartható módon előállított anyagok következetes használata autóinkban a beszerzési részleg elvárásaira, ezzel együtt pedig a beszállítókkal szembeni igényekre is hatással van. Éppen ezért - a Simply Clever filozófiához hűen - közösen dolgozunk azon, hogy olyan innovatív, fenntartható anyagokat fejlesszünk, amelyek kiállják a hétköznapok próbáját, könnyű velük dolgozni és vonzó megjelenést kölcsönöznek modelljeinknek."Csehország legnagyobb magánvállalataként a ŠKODA AUTO az anyag- illetve alkatrészbeszerzés területén még kiemeltebb, kulcsfontosságú szerepet biztosít a fenntarthatóságnak. Ebbe az autógyártó bevonja minden, a teljes folyamatlánc során vele együttműködő beszállítói partnerét. A ŠKODA AUTO már évtizedek óta dolgozik együtt cseh beszállító partnerével, a strakonicei Sage Automotive Interiors csapatával. Ők olyan innovatív anyagok kifejlesztésén dolgoznak, amelyeket utána sorozatgyártásban alkalmazhat a cseh autógyártó. Ilyen például a Design Selection LODGE összeállításánál használt, újrahasznosított műanyag palackokból készült kárpit alkalmazása, amely a tisztán elektromos ŠKODA ENYAQ iV kínálatában szerepel. A Sage Automotive Interiors ezen kívül olyan speciális szálak kifejlesztésén is dolgozik, amelyek ülésfűtésként is funkcionálnak, tovább emelve ezzel a jármű komfortját, de különleges, fényvisszaverő fonalakat is készít a vállalat. A cég szoros együttműködésben végzi tevékenységét a Libereci Műszaki Egyetemmel.Az AUNDE vállalat szintén újrahasznosított PET palackokból és gyapjúból készít kárpitot a ŠKODA ENYAQ iV számára. A palackokat ledarálják, megolvasztják és granulátumot készítenek belőle. Ezt használják fel strapabíró fonalak készítésére. A szövőgépen 6 000 ilyen szálból áll össze a ŠKODA belső tér tervezői által megálmodott, ellenálló anyag. Ezt utána mossák és szárítják, ezzel biztosítva a kívánt stabilitást.A gyártási folyamatról készült videó bemutatja, hogyan kerül felhasználásra az így nyert innovatív anyag.

  • Air Care
    Újdonság a ŠKODA-ról 2022.02.01.

    SZÁMOS ŠKODA MODELLBEN GONDOSKODIK TISZTA LEVEGŐRŐL A CLIMATRONIC AIR CARE SYSTEM

    Az Air Care System technikájával kiegészített ŠKODA Climatronic légkondicionáló berendezések hatékonyan csökkentik a jármű belterében a levegő - például por vagy a virágpor okozta - részecsketerhelését. Amint a szennyezőanyag-érzékelő a levegő minőségének romlását méri, a rendszer automatikusan belső keringtetési üzemmódjára vált, így akadályozva meg a külső levegő beszívását az utastérbe. Az automatikus belsőkeringtetés-szabályzással működő, integrált Air Quality System (AQS) hatékonyan járulhat hozzá az utasok egészségéhez és egyaránt kellemesebb közérzetet biztosít városi forgalomban és a hosszú utazások során. Az Air Care és a szennyezőanyag-érzékelővel rendelkező AQS funkció az ENYAQ iV, KAROQ, KODIAQ, OCTAVIA és SUPERB modellekhez áll rendelkezésre.A ŠKODA-modellek Climatronic rendszerei egyszerre növelik az utasok kényelmét és biztonságát. Az Air Quality System (AQS) technikájával kiegészített ŠKODA Climatronic légkondicionáló berendezés automatikusan belső keringtetési üzemmódjára vált, amint az érzékelők a külső levegő szennyezettségét észlelik. Az Air Care rendszer nagyteljesítményű szűrői ilyenkor folyamatosan tisztítják a beltér levegőjét, hatékonyan kötve meg a különböző részecskéket, a polleneket és kellemetlen szagokat.A ŠKODA AUTO teljes mértékben automatikus Climatronic légkondicionáló rendszerei modelltől és a felszereltségi szinttől függően két- vagy háromzónás kivitelben kaphatók. A levegő hőmérséklete külön-külön szabályozható a vezető és az első utas számára, míg a harmadik zóna a hátsó utasok számára is lehetővé teszi, hogy az e célra kialakított, önálló kezelőelemekkel beállítsák a kívánt hőmérsékletet. A Climatronic külön aktiválható Air Care System technikája többrétegű utastér-légszűrők segítségével tisztítja meg alaposan a beltér levegőjét - nem csupán az allergiások számára téve még kellemesebbé az utazást.Az Air Care funkció megtisztítja a beltér levegőjétA Climatronic Air Care System különböző érzékelőket és egy korszerű kombinált aktívszénszűrőt használ a levegő minőségének és páratartalmának optimalizálására az autó belterében. Ennek érdekében a belső és külső hőmérséklet mellett a szélvédő hőmérsékletét és a levegő páratartalmát is felügyeli. A szélvédő bepárásodásának megelőzése érdekében szükség esetén működésbe lép a klímakompresszor, mindaddig, amíg a külső hőmérséklet fagypont alá nem esik. Akkor a rendszer jégmentesítő üzemmódjába kapcsol át, a szélvédőre és az oldalablakokra áramoltatva a levegőt, a ventilátor pedig fokozott intenzitással dolgozik a belső tér páramentesítésén. A beltér keringtetett levegőjét az Air Care System újra és újra nagyhatékonyságú szűrőrendszeren vezeti át és alaposan megtisztítja. A részecske-, aktívszén- és allergénszűrő egyaránt megköti a finomport, kormot és pollent, illetve elnyeli a kellemetlen szagokat és a különféle allergéneket is eltávolítja a levegőből. Az Air Care funkcióval ellátott Climatronic légkondicionáló berendezés alap- vagy extrafelszerelésként minden új ŠKODA modellhez rendelkezésre áll.Szenzor érzékeli a gázhalmazállapotú szennyeződéseket és aktiválja a belső keringtetéstSzámos ŠKODA modellben egy további szennyezőanyag-érzékelővel kiegészülve az AQS belsőkeringtetés-szabályzás technikája működik, amely a gáznemű szennyeződéseket, például a szénhidrogéneket, a nitrogén-oxidokat vagy a kén-dioxidot érzékeli. Amint a jármű belterében megemelkedik e gázok koncentrációja, automatikusan megszakad a frisslevegő-ellátás és a rendszer átmenetileg belső keringtetésre kapcsol át, majd automatikusan visszatér frisslevegő-üzemmódjába. Az Air Care rendszer és a szennyezőanyag-érzékelővel ellátott AQS funkció az ENYAQ iV, KAROQ, KODIAQ, OCTAVIA és SUPERB modellekhez áll rendelkezésre.Az Air Care System technikájával kiegészített ŠKODA Climatronic légkondicionáló berendezések hatékonyan csökkentik a jármű belterében a levegő - például por vagy a virágpor okozta - részecsketerhelését. Amint a szennyezőanyag-érzékelő a levegő minőségének romlását méri, a rendszer automatikusan belső keringtetési üzemmódjára vált, így akadályozva meg a külső levegő beszívását az utastérbe. Az automatikus belsőkeringtetés-szabályzással működő, integrált Air Quality System (AQS) hatékonyan járulhat hozzá az utasok egészségéhez és egyaránt kellemesebb közérzetet biztosít városi forgalomban és a hosszú utazások során. Az Air Care és a szennyezőanyag-érzékelővel rendelkező AQS funkció az ENYAQ iV, KAROQ, KODIAQ, OCTAVIA és SUPERB modellekhez áll rendelkezésre.A ŠKODA-modellek Climatronic rendszerei egyszerre növelik az utasok kényelmét és biztonságát. Az Air Quality System (AQS) technikájával kiegészített ŠKODA Climatronic légkondicionáló berendezés automatikusan belső keringtetési üzemmódjára vált, amint az érzékelők a külső levegő szennyezettségét észlelik. Az Air Care rendszer nagyteljesítményű szűrői ilyenkor folyamatosan tisztítják a beltér levegőjét, hatékonyan kötve meg a különböző részecskéket, a polleneket és kellemetlen szagokat.A ŠKODA AUTO teljes mértékben automatikus Climatronic légkondicionáló rendszerei modelltől és a felszereltségi szinttől függően két- vagy háromzónás kivitelben kaphatók. A levegő hőmérséklete külön-külön szabályozható a vezető és az első utas számára, míg a harmadik zóna a hátsó utasok számára is lehetővé teszi, hogy az e célra kialakított, önálló kezelőelemekkel beállítsák a kívánt hőmérsékletet. A Climatronic külön aktiválható Air Care System technikája többrétegű utastér-légszűrők segítségével tisztítja meg alaposan a beltér levegőjét - nem csupán az allergiások számára téve még kellemesebbé az utazást.Az Air Care funkció megtisztítja a beltér levegőjétA Climatronic Air Care System különböző érzékelőket és egy korszerű kombinált aktívszénszűrőt használ a levegő minőségének és páratartalmának optimalizálására az autó belterében. Ennek érdekében a belső és külső hőmérséklet mellett a szélvédő hőmérsékletét és a levegő páratartalmát is felügyeli. A szélvédő bepárásodásának megelőzése érdekében szükség esetén működésbe lép a klímakompresszor, mindaddig, amíg a külső hőmérséklet fagypont alá nem esik. Akkor a rendszer jégmentesítő üzemmódjába kapcsol át, a szélvédőre és az oldalablakokra áramoltatva a levegőt, a ventilátor pedig fokozott intenzitással dolgozik a belső tér páramentesítésén. A beltér keringtetett levegőjét az Air Care System újra és újra nagyhatékonyságú szűrőrendszeren vezeti át és alaposan megtisztítja. A részecske-, aktívszén- és allergénszűrő egyaránt megköti a finomport, kormot és pollent, illetve elnyeli a kellemetlen szagokat és a különféle allergéneket is eltávolítja a levegőből. Az Air Care funkcióval ellátott Climatronic légkondicionáló berendezés alap- vagy extrafelszerelésként minden új ŠKODA modellhez rendelkezésre áll.Szenzor érzékeli a gázhalmazállapotú szennyeződéseket és aktiválja a belső keringtetéstSzámos ŠKODA modellben egy további szennyezőanyag-érzékelővel kiegészülve az AQS belsőkeringtetés-szabályzás technikája működik, amely a gáznemű szennyeződéseket, például a szénhidrogéneket, a nitrogén-oxidokat vagy a kén-dioxidot érzékeli. Amint a jármű belterében megemelkedik e gázok koncentrációja, automatikusan megszakad a frisslevegő-ellátás és a rendszer átmenetileg belső keringtetésre kapcsol át, majd automatikusan visszatér frisslevegő-üzemmódjába. Az Air Care rendszer és a szennyezőanyag-érzékelővel ellátott AQS funkció az ENYAQ iV, KAROQ, KODIAQ, OCTAVIA és SUPERB modellekhez áll rendelkezésre.

  • Skoda Gyár
    Újdonság a ŠKODA-ról 2021.11.09.

    SZÉN-DIOXID-SEMLEGES GYÁRTÁS A ŠKODA AUTO VRCHLABÍBAN MŰKÖDŐ ÜZEMÉBEN

    Vrchlabí főegységgyára 2020 vége óta a ŠKODA AUTO világszerte első termelési helyszíneként működik szén-dioxid-semlegesen. E célkitűzése megvalósítása érdekében az autógyártó következetesen csökkentette energiafelhasználását, illetve állt át megújuló forrásokból származó energia alkalmazására. Ennek keretében a vállalat 45 ezerről 3000 tonnára csökkentette éves szén-dioxid-kibocsátását, a fennmaradó emissziót pedig kompenzációs intézkedésekkel és megfelelő tanúsítványok beszerzésével egyenlíti ki. A ŠKODA AUTO 2012 óta Vrchlabíban gyártja a hétfokozatú DQ200 kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltót (DSG), amelyből naponta 2300 darab készül itt, 2019-ben pedig már a hárommilliomodik DQ200 váltómű kerülhetett le a szerelősorról.Miroslav Kroupa, a ŠKODA AUTO márkamenedzsment-vezetője hangsúlyozta: "Autógyártóként különleges felelősséggel tartozunk a környezet- és klímavédelemért. Vrchlabí, mint high-tech termelési helyszínünk szén-dioxid-semlegessége iránymutató, egyben jelzi, merre tartunk a környezetkímélő üzem és az energiahatékonyság területein."Vrchlabí sebességváltógyára 2020 vége óta a ŠKODA AUTO világszerte első termelési helyszíneként működik szén-dioxid-semlegesen, a későbbiekben pedig Mladá Boleslav és Kvasiny is követi. Tavaly Vrchlabí gyárának teljes, 47 ezer MWh energiaigényéből már 41 500 MWh származott megújuló forrásokból, ami nagyjából 90 százalékos részesedésnek felel meg. Az éves szén-dioxid-kibocsátás ezzel 45 ezerről 3000 tonnára csökkent.A fennmaradó szén-dioxid-kibocsátást szén-dioxid-kompenzációs tanúsítványok vásárlásával ellensúlyozzák, amelyek finanszírozásával a ŠKODA AUTO olyan klímavédelmi projekteket támogat, mint például megújuló forrásokból származó energia előállítása Indiában, illetve az esőerdők megóvása.Vrchlabí termelési helyszínén egyedül a tavalyi év során több mint 2000 MWh hőenergiát és csaknem 1500 MWh elektromos energiát sikerült megtakarítani a hatékony energiagazdálkodás eredményeképpen. Ennek részeként lezártak használaton kívüli fűtőköröket, a helyiségekben intelligens és energiatakarékos hőmérsékletszabályzást vezettek be, a levegőellátást különleges szabályzás mentén optimalizálták, számos helyiség világítását pedig az ott zajló tevékenységhez igazították.Vrchlabíban már 2019 eleje óta - anyagában vagy termikusan - újrahasznosítják a gyártási folyamat során keletkező összes hulladékot, ami 2020 eleje óta már az autógyártó minden termelési helyszínére érvényes. Az idei évtől a ŠKODA AUTO biogázüzemekből származó szén-dioxid-semleges metánt használ Vrchlabíban földgáz helyett.A ŠKODA AUTO további termelési helyszínein is következetesen invesztál a klímavédelembe. Egyebek mellett 2019 végén helyezte üzembe punei gyárában India egyik legnagyobb tető-napelemrendszerét, a Mladá Boleslav-i főüzemében pedig Csehország legnagyobb ilyen berendezése épül. Utóbbi termelési helyszín kombinált hő-/villamoserőművében már ma is 30 százalékban megújuló nyersanyagokból származik a villamosenergia előállításához szükséges tüzelőanyag, az évtized végére pedig a tervek szerint kizárólag szén-dioxid-semleges biomasszát és biogázt használnak majd. További intézkedésként a ŠKODA AUTO 2030-ig tovább tervezi mérsékelni a hűtőközegekből, valamint a vállalati járműflottától származó kibocsátásokat.A ŠKODA AUTO további célkitűzése, hogy 2030-ra több mint 50 százalékkal csökkentse járműkínálata emisszióját 2020-hoz viszonyítva, és a piaci fejleményektől függően tisztán elektromos modelljei 50-70 százalékos arányát tervezi elérni Európában. A vállalat 2030-ig legalább három újabb tisztán elektromos hajtásrendszerű modellel kívánja bővíteni termékportfólióját.Mindemellett a ŠKODA AUTO az erdősítés mellett is intenzíven elkötelezett. Az autógyártó immár 2007 óta ültet egy-egy fát minden Csehországban értékesített járműve után, ami az idei év végére összesen már több mint egymillió facsemetét jelent. Három csehországi telephelyén összesen több mint 1400 fa, valamint bő 27 ezer négyzetméternyi sövényes és bokros terület járul hozzá a klímavédelemhez, illetve biztosít élőhelyet rovarok és más állatok számára.

  • Octavia
    Újdonság a ŠKODA-ról 2021.10.09.

    25 ÉVES JUBILEUMÁT ÜNNEPLI A ŠKODA LEGENDA

    Új korszakba lépett 1996. szeptember 3-án a ŠKODA AUTO: Mladá Boleslavban megkezdte működését Európa egyik legmodernebb autógyára. Ezzel egyidejűleg ott kezdődött a márka legjelentősebb új modellje, a ŠKODA OCTAVIA sorozatgyártása. Azóta mintegy hétmillió példányban szállították ki az új OCTAVIA négy generációjának tagjait.A ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA AUTO sikeres fejlődésének egyik legfőbb garanciája. Sorozatgyártása 25 évvel ezelőtti kezdete óta mintegy hétmillió alkalommal döntöttek a vásárlók a Mladá Boleslav-i "bestseller" mellett. Már kezdettől fogva kiemelkedő térkínálatával, korszerű technikájával, magas biztonsági színvonalával és vonzó ár/érték-arányával bizonyult meggyőzőnek, emellett mindegyik nemzedékét modern technika jellemezte, jelenleg például az OCTAVIA iV hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszere formájában. E tulajdonságaival fejlődött negyedszázaddal ezelőtt az OCTAVIA a "márka szívévé".1996-ban mutatta be a ŠKODA AUTO a Volkswagen Csoporthoz csatlakozását követő első kompaktmodelljét, amelyet a nagyhagyományú OCTAVIA névre kereszteltek. 1959 és 1971 között több mint 280 ezer példány gördült le a szerelőszalagról e legendás modellsorozat tagjaiból, köztük az OCTAVIA COMBI változattal. A latin "octavia" szó jelentése "nyolcadik", az újdonság ugyanis a márka második világháború utáni nyolcadik modelljeként érkezett, emellett a ŠKODA nyolcadik sorozataként készült minden kerekén független felfüggesztéssel, amióta a ŠKODA 1933-ban bevezette e megoldást. Az ős OCTAVIA az akkori Csehszlovákia határain túl is nagy keresletnek örvendett, és jelentős versenysport-sikereket is elért a ŠKODA Motorsport időközben már 120 éves története során.A modern OCTAVIA története 1992-ben vette kezdetét, s a ŠKODA AUTO lépésről-lépésre fejlesztette ki kompaktmodelljét, miután a Volkswagen Csoport tagjává vált. A vállalatcsoport egyik új padlóvázára számítógépes tervezési eljárással (Computer Aided Design; CAD) született meg a semmi mással össze nem téveszthető, időtálló formájú karosszéria, mégpedig Dirk van Braeckel formatervező és csapata munkájának gyümölcseként.Ezzel egyidejűleg már egy új gyártóüzem felépítését készítették elő Mladá Boleslavban, amely a hatékony, modulrendszerű gyártást, valamint a Just-in-Time rendszerben beszállított alkatrészek és főegységek összeszerelését lehetővé tette. A karosszériavázak állítható magasságú szerelőlapokon haladtak végig a szerelőszalagon, így nem kellett már függesztett továbbítóberendezéseket alkalmazni. A 37 500 négyzetméteres, nagyrészt üvegezett csarnokban új fényezőműhellyel is kiegészítették a szerelőszalagot. A gyárcsarnok 1996. szeptember 3-i ünnepélyes megnyitásával 90 ezer darabbal már évi 350 ezer járműre nőtt a gyártókapacitás.A praktikus ferdehátú modell többek között magas színvonalú aktív és passzív biztonságával tűnt ki, amely első és oldallégzsákokra is kiterjedt. A tágas csomagtér könnyen hozzáférhetően tárult fel a nagyméretű csomagtérajtó mögött, 528 és 1328 liter közötti térfogatot kínálva.1996-ban, vagyis az értékesítés első évében, két négyhengeres benzinmotor (1.6 MPI/55 kW (75 LE) és 1.8 20 V/92 kW (125 LE)) és egy turbófeltöltésű dízel erőforrás közül választhattak a vásárlók. Utóbbi, azaz a gazdaságos 1.9 TDI, 66 kW (90 LE) teljesítménye mellett 100 kilométerenként 5,1 literes szabvány szerinti üzemanyag-fogyasztást produkált. A fokozatosan bővített motorpaletta csúcsán a 110 kilowattos (150 LE) 1.8 20 V Turbo aggregát állt. 1998 márciusában mutatkozott be az OCTAVIA COMBI, 1999-től pedig összkerékhajtású változat egészítette ki a kínálatot. 2010 novemberéig több mint 973 ezer ferdehátú és több mint 472 ezer kombi készült az OCTAVIA első generációjából.Még ezt a sikert is felülmúlták a modern ŠKODA OCTAVIA második generációjának tagjai, amelyeket 2004 és 2013 között szállítottak ki az ügyfeleknek. Tovább növelt használati értékük mellett számos műszaki újdonságot is felsorakoztattak, például közvetlen befecskendezésű benzinmotorokat vagy épp az automatizált, kettős tengelykapcsolós sebességváltót (DSG). Az OCTAVIA harmadik generációjának modelljei 2012 és 2020 között gördültek le a gyártósorról, 2019. november 11-én pedig a Mladá Boleslav-i autógyártó bemutatta "bestsellere" legújabb, azaz negyedik nemzedékét. Napjainkban a ŠKODA AUTO az OCTAVIA történetének legszélesebb motorválasztékával kínálja e modellsorozatát, Limousine és COMBI változatban, valamint első- vagy összkerékhajtással. A gazdaságos benzin- és dízelüzemű erőforrások mellett immár alternatív hajtásrendszerek széles választéka is megtalálható a palettán, a földgázüzemet (CNG), illetve a hálózatról tölthető (Plug-in Hybrid) és mild-hibrid megoldásokat is beleértve. A térkínálat szintén tovább bővült az előző generációkhoz viszonyítva, emellett az új OCTAVIA biztonságosabb és széleskörűbben hálózatba kapcsolt, mint valaha. Időközben az OCTAVIA nemzetközi szakmai magazinok számos díját is elnyerte és piaci szegmense meghatározó tagjaként világszerte nagy keresletnek örvend.

  • Enyaq
    Újdonság a ŠKODA-ról 2021.07.03.

    ÁRAM ALATT – MINDENKOR BIZTONSÁGBAN AZ ELEKTROMOS AUTÓKBAN IS

    Biztonságuk tekintetében sem maradnak el semmiben a hagyományos hajtásrendszerű autóktól az olyan tisztán elektromos járművek, mint például az új ŠKODA ENYAQ iV - erre az eredményre vezettek a balesetkutatók és biztosítótársaságok tanulmányai és tesztjei. A számos védelmi intézkedésnek köszönhetően e járművek elektromos alkatrészei még nedves körülmények között sem fenyegetnek áramütés veszélyével - sem álló helyzetben, sem menet közben, sem a töltőállomáson "tankolva", sem pedig baleset esetén. A tűzveszély sem nagyobb az elektromos autóknál, mint a hagyományos belsőégésű motorral szerelt modelleknél, már csak azért sem, mert nem hordoznak fedélzetükön tűzveszélyes üzemanyagot. Mindemellett az egészségügyi és műszaki mentők, illetve a szervizszolgáltatók célzott képzésben is részesülnek a korszerű elektromos autókkal követendő eljárásról.Nem kell aggódniuk biztonsági kockázatok vagy áramütés-veszély miatt az olyan elektromos járművek vezetőinek, mint az új ŠKODA ENYAQ iV. Balesetkutatók és biztosítótársaságok tanulmányai mutatják, hogy az elektromos járművek biztonsága semmiben sem marad el a hagyományos belsőégésű motorral hajtott modellekétől.Éppoly biztonságosak az elektromos autók, mint a dízel- és a benzinüzeműekEllentétben az olykor hallható feltételezésekkel, az elektromos autók nagyfeszültségű rendszere sem menet közben, sem a töltés során nem jelent semmiféle áramütés-veszélyt. Erről védőmegszakítókkal és széleskörű érzékelőrendszerrel ellátott, kifinomult biztonságtechnika gondoskodik, s minden elektromos alkatrész olyan védelemmel rendelkezik, hogy autómosóban, esőben vagy árvízben sem léphet fel áramütés veszélye. A töltési folyamat például csakis azután indulhat el, hogy az automatikus rendszerellenőrzés biztonságos csatlakozást érzékel a jármű és a töltőállomás között. Hiba esetén azonnal megszakad az akkumulátor felé folyó áram. Mindemellett számos tanulmány mutatta ki, hogy az elektromos járművek esetében éppoly alacsony a tűzveszély, mint a belsőégésű motorral szerelt modellekben. Az elektromos autók fedélzetén konstrukciójukból adódóan nincs gyúlékony üzemanyag, egy ép lítiumion-akkumulátor spontán begyulladását vagy egy égő elektromos jármű berobbanását pedig műszaki szempontból csaknem lehetetlennek tartják a szakértők.Ütközésbiztos módon beépített hajtásrendszer-akkumulátorA ŠKODA ENYAQ iV hajtásrendszer-akkumulátora ütközésbiztos módon az autó aljában kapott helyet, ahol hatékonyan védett a deformációktól. Töréstesztek igazolják, hogy a korszerű elektromos járművek ugyanolyan jól teljesítenek baleset során, mint a belsőégésű motorral szerelt autók. Az ENYAQ iV például éppúgy a legmagasabb, ötcsillagos minősítést szerezte meg az Euro NCAP ütközésbiztonsági referenciatesztjén, mint számos más ŠKODA modell. A fedélzeti nagyfeszültségű rendszer nem jelent megnövekedett kockázatot baleset során, ugyanis ütközéskor az elektromos alkatrészek ezredmásodpercek alatt automatikusan lekapcsolódnak az akkumulátorról, így már nincsenek feszültség alatt. A vezetőt, az utasokat, a baleset további részeseit és a mentőket így nem fenyegeti áramütés veszélye. Az ütközési teszt során a jármű padlózatában jól védetten elhelyezett akkumulátorblokk a deformálódó karosszéria ellenére is sértetlen maradt.A ŠKODA AUTO támogatja a mentők továbbképzésétHa minden meghozott biztonsági óvintézkedés ellenére mégis tűz ütne ki, az elektromos jármű oltása másként zajlik, mint a belsőégésű motorral hajtott autóké. A tűzoltók ezért speciális oktatásban és továbbképzésben részesülnek, tovább bővítve a helyszíni teendőkre vonatkozó ismereteiket. A ŠKODA AUTO támogatja ezeket a képzéseket és a sérült elektromos autókat érintő lehető leghatékonyabb és legbiztonságosabb eljárás szolgálatában specifikus információkat és mentési adatlapokat bocsát a sürgősségi mentőszolgálatok rendelkezésére. A tűzoltók például hőkamerával is vizsgálhatják a nagyfeszültségű akkumulátor állapotát és szükség esetén lehűthetik, hogy megakadályozzák a hajtásrendszer-akkumulátorának kigyulladását. Mivel az akkumulátorok néha késleltetve vagy ismételten is kigyulladhatnak, az elektromos járműveket balesetet követően biztonsági okokból elkülönítve vagy vízmedencében helyezik el, amíg nem zárható ki a sérült akkumulátor öngyulladásának vagy újbóli meggyulladásának veszélye.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.