Auto-Trade Hírek

Aktuális híreink

  • Skoda
    Újdonság a Škodától 2024.06.02.

    A Škoda Enyaq RS Race első vázlatai: a koncepciótanulmány egyesíti az autósportból jövő örökséget a fenntarthatósággal

    Az új Enyaq RS Race tanulmánnyal a Škoda Auto új fenntarthatósági lehetőségeket tár fel az autósport terén, miközben tovább erősíti a márka érzelmi vonzerejét. Az Enyaq RS Race új szintet képvisel a Škoda autósportból származó örökségében, és agresszív dizájnját egy hatalmas hátsó szárny teszi még látványosabbá. A tanulmány betekintést nyújt abba, hogyan segíthet felgyorsítani az autósport-technika a dinamikus és fenntartható autóipari jövő felé való elmozdulást. Emellett ideális platformként szolgál a jövő akkumulátoros-elektromos sorozatgyártású járművei számára a legmodernebb elektromos technológiák fejlesztéséhez és szigorú teszteléséhez.Michal Hrabánek, a Škoda Motorsport vezetője kifejtette: "A fenntarthatóság a Škoda Motorsport stratégiájának egyik sarokköve. Már 2021-ben belekóstoltunk az elektromos raliautók világába a Škoda Fabia RE-X1 modellel. Az itt szerzett felismeréseinket és tapasztalatainkat az egyedülálló, új Škoda Enyaq RS Race-ben is felhasználtuk. Ez a lenyűgöző jármű bizonyítja, hogy a Škoda DNS-ébe mélyen beágyazott autósport nemcsak a márka érzelmi hatását erősíti, hanem értékes tapasztalatokkal és technológiákkal járul hozzá a Škoda közeljövőben megjelenő közúti modelljeihez is."Erőteljes koncepcióautó az Enyaq Coupé RS alapjánAz Enyaq RS Race a Škoda Enyaq Coupé RS alapjaira épül. Az összkerékhajtással felszerelt, új Škoda Enyaq RS Race nagyszerűen demonstrálja, hogy a Volkswagen Csoport moduláris elektromos hajtáslánca milyen széleskörű lehetőségeket kínál a teljesítmény tekintetében. Agresszív formatervével az Enyaq RS Race egyúttal igazi figyelemhívó hatással is rendelkezik, jól kihangsúlyozva a márka versenyzéshez és autósporthoz való erős kötődését. Széles útfekvése még stabilabb kezelhetőséget biztosít, míg a látványos hátsó szárny a szükséges leszorítóerőről gondoskodik. A tanulmány célja, hogy a márka gyakorlati ismeretekhez jusson a nagy teljesítményű elektromos járművek konkrét műszaki és formatervezési módosításai révén. Az így nyert tapasztalatok potenciálisan alkalmazhatók a jövőbeli sorozatgyártású modelleken.Daniel Petr, a Škoda Auto vezető tervezője hozzátette: "A Škoda Enyaq RS Race nem egy olyan dizájntanulmány, amely csak papíron létezik; valódi gépkocsi készül majd belőle. Alacsonyabb, szélesebb, könnyebb és legfőképpen dinamikusabb lesz. Így már a kezdetektől fogva egyértelmű volt, hogy a formatervnek agresszívnek kell lennie, erős utalással a versenysportra. Az aerodinamikát tekintve valójában a jelenlegi Škoda Fabia RS Rally2-höz hasonlóra terveztük a formáját. Élesre formázott orr, drámaian kiszélesített sárvédők és egy hatalmas hátsó szárny jellemzi. Gyorsnak tűnik, már papíron is - ebből pedig rossz nem sülhet ki".A Škoda a játékoktól a ralipályákig támogatja a fenntarthatóságot az autósport terénAz Enyaq RS Race a Škoda Motorsport újabb innovatív, akkumulátoros-elektromos koncepciótanulmánya, a nemrég bemutatott Škoda Vision GT után. A 2021-ben bemutatott Škoda Fabia RE-X1 a Škoda Fabia Rally2 evo padlólemezére épült, és egy 860 voltos, 260 kW csúcsteljesítményt nyújtó villanymotorral szerelték fel. Az Osztrák Motorsport Szövetség (ÖAMTC) által elvégzett homologizáció lehetővé tette, hogy a Baumschlager Rallye&Racing csapat részt vehessen az osztrák ralibajnokságban. A nemrégiben bemutatott Vision GT-nél a Škoda teljesen más megközelítést alkalmazott: A látványos, teljesen elektromos egyterű kizárólag a Gran Turismo 7 PlayStation játékhoz készült. Az 1957-es 1100 OHC Spider által inspirált koncepciótanulmánnyal a Škoda a digitális autóversenyzés világában is letette névjegyét.Mindezek a koncepciójárművek alátámasztják a Škoda elkötelezettségét, hogy az autósport terén is előmozdítsa a fenntarthatóságot. A Fabia Rally2 már 100%-ban fenntartható, fosszilis üzemanyagtól mentes üzemanyaggal fut a WRC2-ben, ideális tesztalkalmat biztosítva ahhoz, hogy szélsőséges körülmények között értékeljék a mérnökök az új elektromobilitási innovációk műszaki megvalósíthatóságát, rugalmasságát és tartósságát.További információk az Enyaq RS Race-ről a Škoda Storyboardon találhatók. Ez a videó pedig érdekes betekintést nyújt a projekt fejlődésébe.

  • Škoda Vision Gran Turismo dizájnkoncepció
    Újdonság a Škodától 2024.05.08.

    A Gran Turismo mezőnyében a Škoda – A népszerű videojáték-sorozat szereplője az exkluzív Škoda Vision Gran Turismo dizájnkoncepció

    Immár a digitális versenyzés világára is kiterjesztve jelenlétét, a Škoda AUTO a Gran Turismo 7 PlayStation játékban bemutatja látványos és tisztán elektromos Škoda Vision Gran Turismo koncepciómodelljét. Az 1957-es Škoda 1100 OHC Spider versenyautóból is ihletet merítve, tervezői tekintélyes, 800 kW* összteljesítményt nyújtó négy elektromos motorral alkották meg a tisztán elektromos, összkerékhajtású Škoda Vision Gran Turismo tanulmányt.Klaus Zellmer, a Škoda AUTO vezérigazgatója hangsúlyozta: "A Škoda Motorsport gyökerei számtalan sikerrel több mint 120 évre nyúlnak vissza. A következő lépés? Lenyűgöző, új virtuális koncepciómodellünkkel a világ legsikeresebb autóversenyjátéka, a Gran Turismo mezőnyében most az e-versenyzés világához is csatlakozunk. A Škoda Vision Gran Turismo tanulmány egyfajta híd gazdag örökségünk és elektromos jövőnk, illetve új Modern Solid formai nyelvezetünk között. Ügyfeleink felfedezők, a tetszetős Škoda Vision Gran Turismo pedig nagyszerű módját kínálja, hogy tovább gazdagítsák élményeiket, miközben új rajongókat is megnyerhet márkánk számára."Az egyik legnépszerűbb PlayStation-játékban mutatkozik be a ŠkodaA Škoda márka és a Škoda Vision Gran Turismo első alkalommal jelenik meg a PlayStation 4 és 5 népszerű Gran Turismo 7 versenyszimulációs játékában. A kifejezetten erre a platformra kifejlesztett virtuális koncepciótanulmány a játék Vision kategóriájára készült, tisztán elektromos versenyautó. Az egyik leghíresebb szimulátor-versenyjátékhoz (Sim Racing) csatlakozva a Škoda az innováció iránti elkötelezettségét kívánja kifejezni, miközben új célcsoportokat és megjelenési formákat fedezhet fel. Az autógyártó ugyanakkor a játékosközösség azon igényének is megfelel, hogy e népszerű versenyszimulátorban is megtalálhassák a cseh márkát.Tisztelgés a Škoda 1100 OHC Spider előttA virtuális Škoda Vision Gran Turismo tervezői nagyon is valós ihletet merítettek az 1957-es Škoda 1100 OHC Spider versenyautóból, amelyet a Le Mans-i 24 órás versenyre fejlesztettek ki. Oliver Stefani vezetésével a Škoda Design csapata látványos, nyitott együléses autót alkotott, olyan újszerű megoldásokkal kombinálva a legendás 1100 OHC dizájnelemeit, mint például az osztott hátsó szárny. Mindemellett a Škoda Vision Gran Turismo a Škoda elkövetkező elektromos modelljei új, Modern Solid formatervezési nyelvezetének számos vonását is hordozza, köztük a T-alakú fényszórókkal és karosszériája matt Felfedező-zöld színével. A 800 kilowatt* együttes teljesítménnyel és 1020 newtonméter rendszer-forgatónyomatékkal, valamint összkerékhajtással szolgáló összesen négy elektromos motor, illetve az aktív aerodinamika mindenfajta pályakörülmények között kivételes menetteljesítményeket biztosít.Határozott vonalak, hangsúlyos élek, aktív aerodinamika és két színváltozatAlacsony, megnyújtott karosszériája különösen modern és futurisztikus megjelenést kölcsönöz a Škoda Vision Gran Turismo számára. A koncepciótanulmány lendületesen elegáns és dinamikus külsejét markánsan meghúzott vonalak és egyértelműen meghatározott élek jellemzik. Aktív aerodinamikai komponensei - például a Škoda alkotta, feltűnő és osztott kialakítású hátsó szárny - dinamikusan alkalmazkodnak a pillanatnyi menetkörülményekhez, kiemelkedő irányíthatósági tulajdonságokat, illetve a négy elektromos motorral közösen a teljesítmény és a hatékonyság ideális együttesét kínálva. A játékosok kétféle fényezéssel választhatják Škoda Vision Gran Turismo versenyautójukat. Az egyik a nagyhírű Škoda 130 RS versenygépet idézi, amellyel kettős győzelmet ünnepelhettek kategóriájában az 1977-es Monte Carlo Ralin, míg a másik azon emblematikus Škoda Vision 7S koncepciómodell matt Felfedező-zöld árnyalata, amellyel a márka új Modern Solid formai nyelvezete is bemutatkozott.Középpontban a pilótaA Škoda Vision Gran Turismo vezetője a minimalista stílusú, digitális cockpit közepén ül, akárcsak a nyitott formula-versenyautókban. Az ergonomikusan a vezető testéhez alakított, állítható verseny-kagylóülés tekinteteket vonzó, Narancsvörös árnyalatú hatpontos biztonsági övvel egészül ki. A futurisztikus stílusú szénszálerősítésű műanyag (karbon) kormánykerék karimája alul és felül is egyenesített kialakítású, s olyan szakértő játékosokkal együttműködve tervezték, akik már sok éve a Gran Turismo mezőnyében versenyeznek. A teljes Ember-gép interfész (HMI) és a három egyénileg konfigurálható gombbal kialakított gombalapú vezérlési koncepció egyaránt a professzionális gamer-kormánykerekeken alapul. A volán felett, közvetlenül a vezető látóterében kristálykő-alakzatban jelenik meg a teljesítménymérő műszer (Powermeter). A vezetőtér képernyője nemcsak a sebességet, az éppen választott menetüzemmódot és az akkumulátor töltöttségi szintjét jeleníti meg, hanem visszapillantó tükörként is szolgálva a jármű mögötti területet is folyamatosan mutatja. Mindemellett fedélzeti távolságérzékelők figyelmeztetik a vezetőt a többi jármű közelségére, hatékonyan csökkentve az oldalirányú ütközéseket.Meggyőző teljesítmény, hang és menetdinamikai képességekA hatékonyság és a kiemelkedő menetdinamikai képességek jegyében született jármű mindössze 1300 kilogrammot nyom, közel 1,95 méter széles, mindössze 94,9 centiméter magas és mintegy 4,41 méter hosszú. A 87 kWh energiatároló képességű lítiumion-akkumulátorral táplált összesen négy elektromos motor igazán meggyőző vonóerőt produkál. Az állandómágnes-gerjesztésű, szénkefe nélküli elektromos szinkronmotorok az első és a hátsó tengelyen elhelyezett egy-egy ikeregységként működnek. Mindegyik motort 200 kilowatt teljesítmény és percenként 25 ezres maximális fordulatszám jellemzi, így együttesen tekintélyes, 800 kilowatt* rendszerteljesítményt állíthatnak elő. Az 1020 newtonméter maximális rendszer-forgatónyomaték már egyfokozatú áthajtóművön keresztül is harmonikus gyorsítást tesz lehetővé. Az összkerékhajtás a kedvezőbb kanyarbeli menetteljesítmények jegyében aktívan optimalizálja a tengelyek közötti forgatónyomaték-eloszlást, így gondoskodik a vezetés érzékeny járműreakciók jellemezte élményéről. A kiemelkedő menetdinamikai képességek alapjául a Formula E sorozatban alkalmazott megoldásokhoz hasonló, nyomórudas független kerékfelfüggesztések szolgálnak, amelyek nagy sebességnél tovább javítják a stabilitást, emellett mérséklik a karosszéria oldalirányú dőléseit és a jármű tömegközéppontja is alacsonyabbra kerülhetett. A Škoda Vision Gran Turismo dinamikus hangja a Škoda fejlesztői és formatervezői csapatának egyedi alkotása.Versenyzés évtizedeken át: a Gran Turismo korszakokon és stílusokon átívelő, változatos járműflottájaA Gran Turismo versenyszimulációs videojáték-sorozatot a Polyphony Digital fejlesztette ki. A PlayStation rendszerekre készült Gran Turismo játékok valós autók licenc alatti reprodukcióiként megalkotott járművei széles skálán imitálják az egyes modellek megjelenését és menetteljesítményeit. A Gran Turismo 7 több mint 60 autógyártó bő 400 modelljét kínálja, a jól ismert sorozatgyártású modellektől egészen a különböző évtizedek, kategóriák és versenysorozatok legendás, ritka versenygépeinek palettájáig, valamint prototípusok széles választékáig. Minden autót aprólékos munkával alkottak újra a játék számára.

  • Skoda
    Újdonság a Škodától 2024.04.01.

    A Škoda AUTO világszerte 866 800 járművét szállította ki 2023-ban

    Jelentős növekedést ért el járműkiszállításaiban 2023 folyamán a Škoda AUTO, az összesen 866 800 darabos volumen tekintélyes, 18,5 százalékos bővülést jelent a megelőző évhez képest. 157 800 kiszállított járművel (+17,6 százalék) továbbra is Németország a márka legnagyobb piaca, emellett 87 800 kiszállítással (+23,4 százalék) a Škoda AUTO hazai piacán, Csehországban is kedvező eredményt ért el. A legintenzívebb növekedést Németországban, az Egyesült Királyságban és a Cseh Köztársaságban könyvelhették el. A számos európai piacon a legkelendőbb elektromos autók közé tartozó, tisztán elektromos Enyaq-család 81 700 eladott járművel (+52,1 százalék) új éves rekordot állított fel bemutatkozása óta. Mindezeken túl a márka 2023 második félévi vietnami és a kazahsztáni piaci megjelenésével a Škoda AUTO szisztematikusan folytatja nemzetközi terjeszkedési stratégiáját.Klaus Zellmer, a Škoda AUTO vezérigazgatója hangsúlyozta: "Ügyfeleink döntöttek, és igazán hálás vagyok a Škoda márkába vetett bizalmukért. Az autóinkat tervező, gyártó és értékesítő szakemberek kemény munkája és elhivatottsága az elmúlt év minden gazdasági és piaci kihívása ellenére is meggyőző eredményt hozott 2023-as kiszállításainkban. A modellkínálatunk iránti növekvő kereslet jól igazolja stratégiánkat, amely szerint a belsőégésű, tisztán elektromos és hibrid hajtásrendszerek közötti választás lehetőségét kínáljuk ügyfeleinknek az elektromos mobilitásra zajló átállás során. Az év folyamán érkező Elroq az első lesz hat új tisztán elektromos modellcsaládunk közül. Üzleti modellünk robusztus, mindeközben éberen figyelünk a kiszámíthatatlan globális piac új kihívásaira. Továbbra is ügyfeleink kívánságaira és igényeire, valamint kapacitásunk folyamatos növelésére összpontosítunk, hogy gyorsan reagálhassunk a piaci körülményekre. Mindemellett munkavállalóink állandó képzésébe is invesztálunk, ezzel is biztosítva a Škoda AUTO jövőjét."Martin Jahn, a Škoda AUTO igazgatótanácsának értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja hozzátette: "A Škoda AUTO tavaly jelentős, 18,5 százalékos növekedést ért el globális ügyfélkiszállításaiban, ami plusz 135 500  autót jelent a 2022-es évhez viszonyítva. Európa továbbra is egyik kulcsfontosságú piacunk, amelynek nyugati régióiban 27,4 százalékos növekedést könyvelhettünk el, bebiztosítva a vezető márkák között elért hetedik helyünket. Az élen figyelemreméltó, 23 600 darabos éves növekedéssel Németország áll, majd az Egyesült Királyság és Cseh Köztársaság következik, amelyek rendre 20 700, illetve 16 600 darabos bővüléssel szintén nagyban hozzájárultak sikereinkhez. Az Enyaq a Cseh Köztársaságban és Szlovákiában is vezette az elektromos autók eladásait, de más jelentős európai piacokon - köztük Németországban - szintén a legkeresettebb elektromos gépkocsik közé tartozott októberben és novemberben. Európán kívül pedig olyan mérföldkövekhez érkeztünk el, mint például az Indiában két év alatt túlszárnyalt 100 ezer darabos értékesítési volumen, illetve sikeres belépésünk a vietnami és a kazah piacra."Holger Peters, a Škoda AUTO igazgatótanácsának a pénzügy, az informatika és a jogi ügyek területeiért felelős tagja kiemelte: "A tavalyi évben világszerte több mint 866 800 jármű kiszállításával továbbra is komoly érdeklődés mutatkozik modellportfóliónk iránt, amely még e gazdaságilag igen nehéz időkben is kivételes ár-érték aránnyal rendelkezik. Elkötelezett törekvésünk, hogy az elkövetkező tizenkét hónap során is tartsuk ezt az irányt. Hatékonyságunk és termelékenységünk növelésével középtávon tovább kívánjuk emelni értékesítésünk jövedelmezőségét. Next Level Efficiency+ programunkkal, szigorú költségfegyelemmel, valamint mesterséges intelligencia alkalmazásával és robotizált folyamatautomatizálással aktívan teremtjük meg a szükséges mozgásteret jövőbeni beruházásainkhoz és portfóliónk további villamosításához."Úton az elektromos jövő feléA tisztán elektromos Škoda Enyaq család kiszállításai több mint 50 százalékkal bővültek 2023 folyamán, ugyancsak alátámasztva a Škoda villamosítási stratégiájának hatékonyságát. Tavaly a Škoda Enyaq volt a legnagyobb darabszámban értékesített elektromos modell a márka hazai, csehországi piacán, valamint Szlovákiában, de több európai országban, köztük Svájcban, Németországban, Finnországban, Norvégiában és Hollandiában is az öt legkeresettebb elektromos autó közé tartozott. A Škoda az új generációs Kodiaq és Superb egyaránt száz kilométer feletti tisztán elektromos hatótávot kínáló, hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) változatainak bemutatásával is gyorsítja elektromos átalakulását.Jelentős lépések a globális terjeszkedésbenSzeptemberben a Škoda AUTO stratégiai céllal a vietnami piacon is megjelent, hogy jobban kiaknázhassa az ASEAN-régióban rejlő lehetőségeket. Ennek élén 2030 után az előrejelzések szerint 40 ezer darabot is meghaladó éves értékesítési volumennel Vietnam áll majd, miközben a vállalat indiai tevékenységével is jelentős szinergialehetőségeket kínál. Az indiai gyártmányú Kushaq és Slavia modellek CKD (Completely Knocked Down) készleteit a közelmúltban átadott punei logisztikai központban készítik fel a vietnami végösszeszerelésre induló exportra. Két év alatt összesen több mint 100 ezer kiszállított autójával a Škoda Indiában is jelentős mérföldkőhöz érkezett, emellett egy a Kodiaq, a Kamiq, a Karoq és az Octavia helyi összeszerelését támogató stratégiai partneri együttműködés révén a márka újra megjelenik Kazahsztánban.

  • Enyaq
    Újdonság a Škodától 2024.03.13.

    A Škoda Enyaq termékcsalád gyártási darabszáma átlépte a 200 ezres szintet

    Jelentős mérföldkőhöz ért a Škoda AUTO az e-mobilitási stratégiájának megvalósításában, amit az Enyaq és az Enyaq Coupé 200 ezredik példányának legyártása fémjelez. A jubileumi autó egy fehér Enyaq Coupé Sportline, amely február 16-án gördült le a gyártósorról. Az idei modellévben az Enyaq fejlődése tovább folytatódik, többek között erősebb és hatékonyabb hajtásláncokkal, még nagyobb hatótávolsággal, gyorsabb töltéssel és egy továbbfejlesztett, logikusabb kezelői felületet kínáló új szoftverrel. A Škoda AUTO előre tekintve tovább erősíti elkötelezettségét az e-mobilitás iránt az új Elroq idei világpremierjével. Ezzel a teljesen elektromos hajtású kompakt szabadidő-autóval egy nagyszabású kampány veszi kezdetét, amelynek keretében az elkövetkező években összesen hat új elektromos típus mutatkozik be, kiteljesítve a Škoda teljesen elektromos járműveinek kínálatát.Andreas Dick, a Škoda AUTO igazgatótanácsának a gyártás és a logisztika területeiért felelős tagja hangsúlyozta: "Az Enyaq az e-mobilitási kampányunk éllovasa; a termékcsalád sikere igazolja, hogy jó úton járunk a stratégiánkkal. Tavaly ez volt a negyedik legnagyobb darabszámban értékesített elektromos típus Európában, új rekordot felállító 81 700 darabos globális értékesítési mennyiséggel - ez 52,1 százalékos növekedés 2022-höz képest. Ez az eredmény alátámasztja azt az elkötelezettségünket, hogy az elkövetkező években összesen hat új típussal bővítsük elektromos járműveink kínálatát. Nagyszabású céljaink elérhető közelségben vannak csapatunk szakértelmének és a Simply Clever filozófiánknak köszönhetően, amelyek gördülékeny átmenetet biztosítanak az e-mobilitás új korszakába."Az Enyaq: a Škoda elektromos jövőjének éllovasaAz Enyaq fémjelezte a Škoda AUTO e-mobilitási kampányának elindítását, ugyanis ez a Škoda első olyan típusa, amely a Volkswagen Csoport modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióján (Modular Electrification Toolkit - MEB) alapul. A Škoda 32 millió eurós beruházás keretében alakította át Mladá Boleslav-i központi üzemének gyártósorát, hogy egymással párhuzamosan gyárthassa az MEB és a belső égésű motort használó MQB platformon alapuló típusokat. A vállalat 2023-ban a teljesen elektromos szabadidő-autó 81 700 példányát szállította ki, ami 52,1 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez képest. Túl azon, hogy az Enyaq nulla károsanyag-kibocsátású üzemelést kínál, a gyártó szén-dioxid-semleges mérleggel szállítja ki az ügyfeleknek.Az Enyaq termékcsalád újdonságai a 2024-es modellévreA Cseh Köztársaságban az Enyaq és az Enyaq Coupé az elektromos járművek piacának negyedét megszerezte, ezáltal a legnépszerűbb elektromos autók a márka hazai piacán. Szlovákiában több mint 17 százalékos részesedéssel szintén vezetik a piacot, míg a második legnagyobb darabszámban értékesített akkumulátoros elektromos autóknak számítanak Észtországban, Finnországban, Ausztriában és Svájcban.A 2024-es modellév jelentős továbbfejlesztéseket hoz: az Enyaq 85, 85x és RS modellek erősebb és hatékonyabb villanymotorokat kapnak a hátsó tengelyre, új szoftverük pedig logikusabban használható kezelői felületet eredményez. Ezek a módosítások a további műszaki újításokkal együtt növelik a hatótávolságot, optimalizálják a töltés hatékonyságát és lehetővé teszik az akkumulátor előmelegítését egyenáramú töltők esetén, hogy a jármű jobban teljesíthessen. Az Enyaq termékcsalád legnagyobb hatótávja több mint 560 kilométer a szabadidő-autó és több mint 570 kilométer a Coupé változat esetében, miközben a töltési idő 10-ről 80 százalékra kevesebb mint 30 percre csökkent mindkét kivitelnél.A Škoda AUTO elkötelezettsége az e-mobilitás irántA Škoda AUTO elkötelezett az e-mobilitási stratégiájának teljes megvalósítása iránt, ezért 5,6 milliárd eurót fordít ennek elérésére 2027-re. Továbbá a vállalat 2023 decemberében egy új gyártósor üzembe állításával napi 1500 darabra növelte MEB akkumulátorgyártási kapacitását. Idén a teljesen elektromos Elroq bevezetése bővíti majd a Škoda akkumulátoros elektromos járműveinek kínálatát, ugyanis a cseh autógyártó belép az akkumulátoros elektromos kompakt szabaidő-autók alapvető fontosságú kategóriájába.

  • Octavia2024
    Újdonság a Škodától 2024.02.17.

    Megérkezett a megújult Octavia

    Megérkezett a megújult OctaviaAz immár negyedik generációs Octavia a gyártás megkezdése után négy évvel kapja meg az arculatváltást.A modell továbbra is elérhető lesz limuzin és combi verzióban. A megújult Octavia idővel elérhető lesz Sportline és RS változatban is.A jármű fejlesztései közé tartoznak a továbbfejlesztett, második generációs LED Matrix fényszórók is új világítási jelzéssel, amelyek az út kiváló megvilágítását szolgálják. Ezenkívül mostantól Crystalliniumot is tartalmaznak, egy egyedülálló kristályos elemet, amely jellegzetes kék árnyalatot kölcsönöz a fényszóróház belsejének, tovább finomítva a jármű esztétikáját.

  • Superb2024
    Újdonság a Škodától 2024.01.08.

    Megkezdte az új Superb sorozatgyártását Pozsonyban a Škoda AUTO

    Négy héttel az új Škoda Superb Prága-környéki világpremierjét követően a Volkswagen márka pozsonyi üzemében megkezdődött a negyedik "modern" modellgeneráció sorozatgyártása. A Kvasinyból stratégiai okokból áthelyezett termeléssel az ott felszabaduló kapacitás további Octavia modellek gyártására fordítható. A Superb már első "modernkori", 2001-es bemutatkozása óta a Škoda modellpalettájának belsőégésű motoros (ICE) kínálatának zászlóshajója.Amint Andreas Dick, a Škoda AUTO igazgatótanácsának a gyártás és a logisztika területeiért felelős tagja kiemelte: "Egy-egy új modellgeneráció bemutatása mindig különleges pillanat az egész csapat számára. Különösen igaz ez az új Superbre, amelyet a Volkswagen Passattal együtt a Beta+ projekt részeként, a Škoda vezetésével fejlesztettek ki. Ez a projekt, valamint a Superb gyártásának sikeres áthelyezése Pozsonyba, a Škodánál rendelkezésére álló magas színvonalú szakértelem és know-how-bizonyítéka. Nagysikerű belsőégésű motoros (ICE) zászlóshajónk újabb generációjával jelentős szinergia-lehetőségeket kínálunk a Volkswagen Csoport számára. Szívélyes köszönetem fejezném ki mindazon kolléganők és kollégák felé, akik magasfokú elkötelezettségükkel hozzájárultak ehhez a projekthez."Szinergiák a vállalatcsoportban: a Superb negyedik generációjának pozsonyi gyártásaMég 2020 novemberében született meg a döntés, hogy a Superb negyedik generációjának gyártását a Volkswagen Személyautók pozsonyi üzemébe helyezik át. Ez a lépés a hatékonyságot a termelési hálózat szinergialehetőségeinek kihasználásával tovább növelő Beta+ projekt része. A Škoda Superb és a Volkswagen Passat teljes fejlesztése a Škoda AUTO felelős vezetése alatt zajlott, s mindkettő ugyanazon a gyártósoron készül.A Superb gyártásának Pozsonyba költöztetésével Kvasiny üzemében 2024 nyarától további Octavia modellek előállítására szabadul fel kapacitás, a Mladá Boleslav-i telephelyen pedig tisztán elektromos, akkumulátorhajtású modellsorozatok további tagjai gördülhetnek le a szerelőszalagról.A Škoda Superb szlovákiai gyártása a karosszériaelemekkel kezdődik, amelyeket túlnyomórészt a helyszínen, Pozsonyban sajtolnak, majd az új karosszériaműhelybe szállítanak. Az üresen álló csarnokot a Beta+ projekt keretében alapjaiban alakították át, a Škoda AUTO emellett alig két év alatt több mint 500, a legkorszerűbb technológiát képviselő robotot, valamint irányítórendszereket és ragasztóberendezéseket telepített ide, emellett új beszállítók is érkeztek. A szerelőcsarnokot szintén széleskörűen átépítették, ezt a gyártósort ugyanis - ahol az új modelleket harmonikusan integrálták az eddigi Volkswagen és Škoda modellek összeszerelésébe - korábban nem használták hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) járművek gyártására. A szerelőcsarnok korszerűsítése egyebek mellett automatizálási- és kezelési technológiákat, ipari kamerarendszerek telepítését és a teljes gyártósorra kiterjedő egyéb fejlesztéseket foglal magában. Mindemellett a padlólemezek gyártásterülete oly módon bővült, hogy már a részben és teljesen elektromos hajtásrendszerű modellek akkumulátorainak beépítésére is lehetőséget biztosít.A pozsonyi gyár fényezőműhelyében is jelentős átalakításokat hajtottak végre, amelyek a környezet védelmét szolgálják. Az új fényezőkamrákban korszerű levegőkeringtető rendszereket alkalmaznak, miközben az illékony szerves vegyületek leválasztására is lehetőség nyílik - újabb lépésként a még környezetkímélőbb gyártás felé.               Új formai nyelvezet, széles hajtásrendszer-kínálatA negyedik "modern" modellgeneráció gyártása a Škoda Superb Combi változattal vette kezdetét, 2024 közepétől pedig a Limuzin kivitel is megjelenik a választékban. A korszerű és gazdaságos motorok palettáján 110 kW (150 LE) és 195 kW (265 LE) között három benzin-, míg a 110 kW (150 LE) - 142 kW (193 LE) teljesítménytartományban két dízelüzemű erőforrás sorakozik. A portfóliót egy új, kizárólag a Combi változathoz rendelhető, több mint 100 kilométer tisztán elektromos hatótávú hálózatról tölthető hibridhajtás (Plug-in Hybrid), valamint a Superb számára újdonságként egy enyhe-hibrid (Mild Hybrid) változat egészíti ki.Formatervezés és technika - 1934 óta iránymutatóA Škoda Superb modelltörténete a Škoda 640 Superb 1934-es bemutatójáig nyúlik vissza. A cseh autógyártó csúcsmodelljei ettől kezdve először 1949-ig viselték e jól csengő nevet, majd 2001-ben a cseh márka ismét e történelmi jelölést használta a csúcsmodellje első modern generációjára. Napjainkig összesen több mint 1,6 millió darab gördült le a szerelőszalagról a Škoda belsőégésű motoros zászlóshajójából.A pozsonyi Škoda történetéről itt tájékozódhat bővebben.

  • Kodiaq
    Újdonság a Škodától 2023.12.02.

    Bemutatták a teljesen új Kodiaq modellt!

    Bemutatkozott az új Škoda Kodiaq, amely a második generációja a Škoda világszerte sikeres nagy SUV-jának. Az újdonság még markánsabb dizájnt és még tágasabb utasteret kapott. Ez utóbbiból különösen a harmadik üléssor utasai profitálnak sokat. A Kodiaq eddig is a márka legkedveltebb modelljei közé tartozott, és az újdonság készen áll arra, hogy tovább vigye ezt a szerepet. Az új Škoda Kodiaq új belső térkoncepciót kapott, amelyet egy akár 12,9 hüvelykes érintőképernyő, a kormányoszlopon elhelyezett váltókar, analóg és digitális kezelőszervek, valamint egy teljesen átrendezett, jól áttekinthető középkonzol jellemez.További részletek:https://csakaskoda.hu/2023/10/04/itt-az-uj-skoda-kodiaq/

  • Superb 2024
    Újdonság a Škodától 2023.11.15.

    Bemutatásra került a teljesen új Superb!

    90 évvel a történelmi jelentőségű első modell megjelenése után mutatta be a Škoda a Superb modernkori negyedik generációját. Elődeihez hasonlóan az új Superb is markáns dizájnkoncepciót és fejlett technológiát ötvöz. Minden eddiginél biztonságosabb és tágasabb, és az új modell készen áll arra, hogy újabb fejezetet írjon a Superb történetében.A negyedik generációjához érkező új Superb továbbra is lenyűgöző, érzelemdús formatervet kapott, mindezt a legmodernebb technológiával kiegészítve. Az új modell praktikus hátsó ajtóval ellátott, elegáns megjelenésű ferdehátú, valamint kombi változatban is elérhető lesz. Az új külső meghatározó elemei továbbra is a dinamikusabb kialakítású vált első és hátsó lámpatestek. A hátsó lámpák az elődnél lényegesen karcsúbbak és új kristályos díszitőelemek turbózzák fel a látványukat. A fényszórók, amelyek szintén élesebb vonalúak lettek, két változatban állnak rendelkezésre. A full LED Matrix fényszórók hatszögletű bi-LED mátrix moduljait a Crystallinium nevű színes kristályos elem egészíti ki. A Crystallinium egy vadonatúj elem, amely a színes kristályüveget idézi, és új megjelenést kölcsönöz a fényszóróknak.Az új Škoda Superb mind a ferdehátú, mind a Combi kombi változatban hosszabb, magasabb, de picivel keskenyebb elődjénél. Ennek ellenérő nőtt a fejtér elől és hátul is, ahogyan a csomagtér mérete is 20 literrel a limuzin (645 liter), és 30 literrel a Combi (690 liter) esetében. Az eddigi is hatalmas helyet biztosító tengelytáv viszont változatlan maradt mindként kivitel modellnél.További részletek:https://csakaskoda.hu/2023/11/02/ime-a-2024-es-uj-superb/

  • Új Kodiaq
    Újdonság a Škodától 2023.10.02.

    A Škoda Auto lerántja a leplet a vadonatúj Kodiaq külső dizájnterveiről

    Néhány nappal a világpremier előtt a Škoda Auto bemutatta az új generációs Škoda Kodiaq külső dizájnterveit, amelyeket markáns és hatáskeltő formavilág jellemez. A kiemelendő látványelemek között ott van a plasztikus homlokrész, a jellegzetes lekerekített kerékjáratok, a 17-től 20 colig terjedő kerékméretek, a masszív hátsó lökhárító, és a kristályos dizájnelemekkel ellátott második generációs TOP LED-Mátrix fényszórók. Oliver Stefani, a Škoda vezető formatervezője elmondta: "A vadonatúj Kodiaq modern és dinamikus, feltűnően karakteres megjelenéssel. A "funkció a forma előtt" elvnek megfelelően megalkottuk a Modern Solid első elemeit; ez jellemzi majd a jövőben új formanyelvünket. A formavilág egyértelműen a praktikusságot hangsúlyozza, miközben dinamikus kialakítása révén még jobb aerodinamikát biztosít."A legújabb Kodiaq karakteres külsővel és nagyobb méretekkel rendelkezik, mindez pedig még nagyobb belső teret ígér. Megnyerő kialakítású motorháztetővel, lekerekített kerékjáratokkal és 17 és 20 col közötti kerékméretekkel büszkélkedhet. További vizuális különlegessége a D-oszlopok opcionális díszítéseinek egyedi, Dark Chrome kivitele.A második generációs TOP LED-Mátrix fényszórók a Kodiaq modellben debütálnak, míg a hátsó részen jellegzetes, széles, C-alakú egyedi világítás húzódik középső irányba. Ez alatt vörös sáv köti össze a két hátsó fényszórót, a megjelenést pedig egy masszív hátsó lökhárító hangsúlyozza. A csomagtér ajtaján középen elhelyezett új Škoda felirat teszi teljessé a markáns külsőt.A nagy leleplezést élőben közvetítjük a Škoda Storyboard-on, valamint a Škoda YouTube-csatornáján 2023. október 4-én, 18:45-től.

  • Rodiaq
    Újdonság a Škodától 2023.09.02.

    A Škoda Roadiaq – A kilencedik „Azubi Car” tisztán elektromos és vérbeli felfedező

    A Škoda Azubi Car és a Let's explore találkozása: a Škoda Szakiskola immár hagyományos világítótorony-projektjének keretében született kilencedik látványos és egyedi darab a Škoda Roadiaq nevet viseli. Ezzel a többfunkciós mobil iroda-lakóautóval a 29 résztvevő tanuló tökéletesen kifejezte a Škoda márka lényegét adó felfedezői szellemiséget. A Roadiaq olyan hosszú távon fenntartható, tisztán elektromos, akkumulátorhajtású 4x4-es jármű, amelyet a "digitális nomádok" tetszés szerint használhatnak utazásra, munkára vagy épp a szabadidejükben - helytől függetlenül és a járt utaktól távol is élvezve függetlenségüket. A Škoda tanulóinak kilencedik munkája - vagyis "Azubi Car" (Auszubildende, azaz ipari tanuló) projektje - mindent tartalmaz, ami egy modern mobilirodában csak szükséges: állandó internetkapcsolat, 27 col képátlójú monitor és dokkolóállomás. A Škoda Roadiaq azonban néhány egyszerű kézmozdulattal munkahelyből egy ágyat és egy kis konyhát is kínáló lakókörnyezetté is átalakítható. Miközben a szériakivitelű Enyaq modellt álmaik autójává építették át, a Škoda Szakiskola tanulói szakértői támogatásban is részesültek, az iskola tanárai, a Škoda számos részlegének szakemberei és a kempingfelépítmények külső specialistái ugyanis egyaránt a teljes folyamat során mögöttük álltak szakértelmükkel. A 2014 óta immár kilencedik Škoda Azubi Car ismét a Mladá Boleslav-i képzés magas színvonalát bizonyítja. A Škoda Szakiskola a Škoda Akadémia része, amely 2023 áprilisában ünnepelte fennállásának tizedik évfordulóját.Maren Gräf, a Škoda AUTO igazgatótanácsának az emberek és a kultúra területeiért felelős tagja így fogalmazott: "Mobil irodaként a Roadiaq tetszőleges helyről teszi lehetővé a munkát, azt a 'New Work' megközelítést megtestesítve, amely iránt magunk is teljes mértékben elkötelezettek vagyunk a Škodánál. Olyan munkamodellekről van szó, amelyek a lehető legrugalmasabbak, hogy végül kiegyensúlyozott optimumot találhassunk velük a csapat számára. A projekt során különösen meggyőző volt látni, milyen lelkesedéssel, örömmel és részletek iránti figyelmességgel dolgoztak az akadémia tanulói hónapokon át e járművön - pontosan 'Excellence with Joy' mottónk szellemében. Kilencedik tanulói autónk mély benyomást keltően érzékelteti, mi mindent érhetnek el együtt az emberek, ha szívvel-lélekkel egy ilyen projektnek szentelik magukat."Michael Oeljeklaus, a Škoda AUTO igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja kiemelte: "A tanulóautó-projekt egyedülálló - éppoly egyedi, mint a keretében születő járművek. A projekt jól bizonyítja, hogy a Škoda AUTO olyan vállalat, amely egészen különleges értéket tulajdonít a tehetséges fiataloknak és ötleteiknek. Értékeljük az eredeti és okos ötleteket, és lehetővé tesszük megvalósításukat. Vállalati kultúránkat emellett a részletek iránti figyelmesség, intenzív csapatmunka és annak készsége jellemzi, hogy új utakra lépjünk - ám nagyon is céltudatos módon. Az Azubi Car projekt arra kínál lehetőséget tanulóinknak, hogy már pályafutásuk korai szakaszában példát mutassanak ezen értékekről és magukévá tegyék őket - miközben elmélyíthetik és bővíthetik képességeiket."A modern kori felfedezők tökéletes járműveA Škoda Szakiskola 29 tanulója 2022 őszén kezdett dolgozni a Škoda Roadiaq megépítésén. Kilenc hónap alatt több mint kétezer munkaórát fordítottak egy olyan multifunkciós kemping- és mobiliroda-jármű kifejlesztésére, amelyet a "digitális nomádok" munkára, utazásra vagy egyszerűen csak pihenésre is használhatnak. Ez az autó valódi függetlenséget tesz lehetővé, és tökéletesen illeszkedik a modern kori felfedezők kalandvágyó szellemiségéhez. Első alkalommal szolgált alapjárműként az Azubi Car projektek történetében a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású Škoda Enyaq SUV-modell. Az eredmény pedig számos külső és belső módosításával egyaránt alkalmas a mobilirodai távmunkára, illetve kempingezésre és szabadtéri tevékenységekre.Széleskörű támogatás számos részlegtőlA Roadiaq kifejlesztése és elkészítése során a tanulók immár hagyományosan a Škoda számos szakértőjétől részesültek hatékony támogatásban, a gyártás, a formatervezés és a műszaki fejlesztés szakterületeiről. Idén első ízben vett részt az informatikai szolgáltatások és a hosszú távon fenntartható előállítású anyagok fejlesztésének részlege, s olyan külső szakemberek nyújtottak további támogatást, mint a Cargodesign és a KPS Automobile a kempingátépítések, az Autointerier Šindelář a beltér-kialakítások, illetve a Dual Borgstena az újrahasznosított textilek szakterületéről.Oliver Stefani, a Škoda Design vezetője így fogalmazott: "Azubi Car projektje a Škoda három fő erényét ötvözi: bátor tenni akarás, gyakorlatiasság és csapatszellem. Mi, a Škoda Design munkatársai, mindig nagyon örülünk, hogy részesei lehetünk ezeknek a projekteknek. Célunk, hogy ezeknek a tehetséges fiataloknak átfogó és gyakorlatias betekintést kínáljunk mindennapi munkánkba, és felkeltsük érdeklődésüket. Évről-évre lenyűgöznek tanulóink ötletei, s valóban nagyra tartom értékes meglátásaikat és rendkívüli kreativitásukat." A gyakornokok a Škoda Design részlegén tett látogatása során Oliver Stefani és csapata számára különösen is meggyőzőnek bizonyultak Agáta Fraňková másodéves fényezőtanuló tervei, így további szakmai gyakorlatot ajánlottak neki a formatervezési részlegen. Ez az első ilyen jellegű szakmai gyakorlat az Azubi Car projektek kezdete óta.Széleskörű átalakítások kívül és belülAz Enyaq lakóautóvá alakítása során a tanulóknak jelentős változtatásokat kellett végrehajtaniuk a karosszérián. Az új tetőkonstrukció mellett új csomagtérajtót is kifejlesztettek, amelyre sátor rögzíthető. A Roadiaq az Enyaq programjából származó, 21 col peremátmérőjű Supernova könnyűfém keréktárcsákkal szerelt kerekeken gördül, miközben Smaragdzöld/Holdfehér kéttónusú fényezést kapott. Belterében az ülés- és az ajtókárpitok, valamint a műszerfalborítás textíliái egyaránt száz százalékban újrahasznosított anyagokból készülnek. A jármű hátsó részében a kempingezéshez, alváshoz és távmunkához szükséges bútorok egyaránt egyedi tervezésűek, és a tanulók dizájnötletei alapján szakértői tanácsok szerint készültek.Összkerékhajtás két elektromos motorralA Škoda Roadiaq összkerékhajtással rendelkezik, amely a műutaktól távoli úticélok felfedezését is lehetővé teszi. A két elektromos motorral kialakított hajtásrendszer az Enyaq 80 X Sportline változatéval megegyező. A hátsó tengelyre épített szinkronmotor 150 kW teljesítménnyel és 310 newtonméter maximális forgatónyomatékkal hajthatja a hátsó kerekeket, amit az első tengelyen működő aszinkronmotor további 80 kilowattal és 162 newtonméter maximális forgatónyomatékkal egészíthet ki az első kerekeken. A nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátor energiatároló képessége 82 kWh (nettó 77 kWh), és a WLTP-ciklus szerint akár 495 kilométer hatótávot is lehetővé tehet.Új tetőkialakítás és új csomagtérajtó a bőséges térkínálat szolgálatábanAz alapjármű 4649 milliméteres hosszúsága és 1879 milliméteres szélessége változatlan maradt, míg tengelytávja minimális mértékben 2770 milliméterre, a szabadmagasság pedig 190 milliméterre nőtt. 2050 milliméterével a Roadiaq több mint 35 centiméterrel magasabb az alapváltozatnál, ami elsősorban az új tetőkialakításnak köszönhető. Az eredeti tető egy részét el kellett távolítani, hogy lényegesen több fejtér állhasson rendelkezésre, ami lehetővé teszi a "digitális nomádok" számára, hogy még tágasabb helyet élvezhessenek a munkához és a pihenéshez. A sátor-hozzáépítés rossz időben védelmet nyújt, emellett a jármű hátuljába épített konyha kényelmesebb használatát is lehetővé teszi. Az áttervezett, immár kilincs nélküli bal hátsó ajtó - eredeti Simply Clever napvédő rolóval az ablakban - még tágasabb privátszférát biztosít a hálórészben. A lakótér energiaellátását napelemek segítik, megőrizve a jármű hatótávját, amikor nem csatlakozik az elektromos hálózatra. A Roadiaq a kempingekben vagy lakókocsiparkokban külső áramforrásra is csatlakoztatható.Multifunkcionális beltér fenntartható anyagokból készült szövetekkelAz első ülések mögötti teljes beltér széleskörű átalakításával olyan munkára alkalmas teret alakítottak ki, amely néhány egyszerű kézmozdulattal egyszemélyes hálószobává is átalakítható. Utastere a Roadiaq külső színeit tükrözi, és száz százalékban újrahasznosított anyagokból készült szöveteket használ. Az ülések, az ajtók, a műszerfal és a tetőoszlopok teljes kárpitozását az Autointerier Šindelář külső kárpitszakértőivel együttműködve dolgozták ki, akik már jó néhány éve az Azubi Car projektek együttműködő partnerei. Az újrahasznosított textíliákból készült szövetek a Dual Borgstena specialistáitól származnak, akik sorozatgyártási projekteken is dolgoznak együtt a Škoda AUTO szakembereivel. A mono-anyagkoncepció a jármű élettartamának végén a szövetek teljes újrahasznosíthatóságáról gondoskodik. A párnahuzatok és a takaró olyan speciális 3D-kötőtechnológiával készültek, amely nem termel hulladékot, és ez esetben is újrahasznosított anyagokat használnak.Támogatás a kempingkialakítások szakértőitőlA projekt immár hagyományosan a Škoda AUTO összes részlegének szakembereivel folytatott szoros közös munka előnyeit élvezheti, a tanulók azonban külső szakértőkkel is együttműködtek a jármű egyedi gyártású tetőszerkezete és bútorzata tekintetében. A Cargodesign és a KPS Automobile vállalatok is tanácsokkal látták el a tanulókat, emellett gyakorlati segítséget is nyújtottak a külső és a kialakítás kivitelezésében. A jármű hátsó részében kialakított kemping- és irodaberendezés mellett a tanulók arról is gondoskodtak, hogy az utasülésről is lehessen dolgozni, ahol speciális kar kínál lehetőséget az itt helyet foglalóknak táblagépük rögzítésére. A belső berendezést számos, részben a sorozatgyártású Škoda-modellekhez is rendelkezésre álló felszereltségi és tartozékopció teszi teljessé a szórakozás és a pihenés szolgálatában. Ezek közé tartozik például a vezeték nélküli hangszóró, a napenergiával működő zuhany, a 12 voltos csatlakozóval ellátott kávéfőző, a konyhai berendezések, a székek, asztalok, tányérok, edények és serpenyők, illetve csészék és poharak, emellett az USB- és töltőkábelek, a szőnyegek és kárpitok, valamint a zseblámpák és a kalandvágyó utazók túlélőkészlete.Innovatív műszaki különlegességek: áramellátás, napelemek és 27 col képátlójú monitorA tanulók több innovatív műszaki megoldással is felszerelték Škoda Roadiaq modelljüket. A Škoda informatikai részlegével szoros együttműködésben gondoskodtak például arról, hogy autójuk minden szükséges technikával rendelkezzen ahhoz, hogy mobilirodaként szolgálhasson napjaink "digitális nomádjai" számára. Az állandó internetkapcsolaton kívül ezek közé tartozik az integrált dokkolóállomással és kamerával kiegészített, 27 col képátlójú beépített monitor, valamint a vezeték nélküli billentyűzet, egér és hangszóró a jármű lakó- és munkaterületén. Ennek megfelelően a tanulók a jármű teljes elektromos rendszerét is átalakították, további fényforrásokkal és csatlakozóaljzatokkal egészítve ki.Visszatekintő: nyolc Azubi Car Mladá Boleslavban és az első PunébanAz idei projektet megelőzően már nyolc tanulói autót terveztek, fejlesztettek ki és építettek meg a Škoda Szakiskola hallgatói. A történet 2014-ben, a Škoda Citigo műszaki alapjaira épülő, nyitott tetejű Citijettel vette kezdetét, amit a Škoda Fabia bázisán az eredeti és játékos karakterű Funstar pickup, majd a Rapid Spaceback érzelemdús kupéváltozataként az Atero követett. Az Element, az első elektromos Azubi Car 2017-ben, két évvel a sorozatgyártású elektromos Škoda Citigoe iV előtt érkezett. 2018-ban a Škoda Karoq alapjaira épült az igazán "cool" Sunroq SUV-kabrió, míg a látványos Mountiaq pickup-koncepció a Škoda Kodiaq nagyméretű SUV-modellből készült. 2020-ban a Škoda Scala alapú, izgalmas Slavia Spider nevében a vállalat 125 évvel azelőtti alapítására emlékezett, 2022-ben pedig az Afriq révén tértek vissza a tanulók a koronavírus-kényszerszünet után. Utóbbi projekt során - első ízben együttműködve a Škoda Motorsport szakembereivel is - összkerékhajtású raliversenyautóvá alakulhatott át a Škoda Kamiq City-SUV. A Mladá Boleslav-i hagyományok inspirációjára 2023-ban Indiában is elkészült az első Škoda Azubi Car. Májusban a Škoda Auto Volkswagen India Private Limited (SAVWIPL) által működtetett punei akadémia három és fél éves mechatronikai kurzusának hallgatói szintén bemutatták személyes álomautójukat - a Škoda Rapid limuzin négyajtós kabrióváltozatát.A Škoda Szakiskola elsőosztályú képzésének gazdag hagyományaiA Škoda Szakiskola a Škoda Akadémia része, amely idén áprilisban ünnepelte fennállásának tizedik évfordulóját, a tekintélyes szakiskola azonban közel százéves hagyományokra tekinthet vissza. A Škoda 1927-ben alapította meg ezt az oktatóközpontot Mladá Boleslav-i székhelyén, és 1991 óta a Škoda AUTO magánintézményeként működik. Az iskola annak idején 58 tanulóval indította első tanévét, a mai napig azonban már több mint 24 ezren végeztek itt, a 2022/23-as tanévre pedig már mintegy 820-ra bővült a tanulók száma. A Škoda Szakiskola három- és négyéves képzéseket kínál, a hároméves kurzusok záróvizsgával és szakmunkás-oklevéllel, míg a négyévesek szakérettségivel zárulnak. Sokan ezen oklevelekkel a kezükben főiskolán vagy egyetemen folytatják tanulmányaikat, vagy közvetlenül a Škoda AUTO kollektívájához csatlakoznak. A vállalat minden itt végzettnek kínál álláslehetőséget.Tizenötféle képzés kínálataJelenleg tizenöt különböző - tizenkét nappali és napi tanítással három kiegészítő - műszaki képzés közül lehet választani, ahol a szakmai hangsúly a gépészet és az elektrotechnika területeire esik, különös tekintettel a jövőorientált technológiákra. Különösen keresettek az e-autószerelői és IT-mechatronikai technikusi képzések. A tananyagokat a különböző részlegekkel együttműködve folyamatosan frissítik, hogy a lehető legjobban megfelelhessenek a képzésben résztvevők és a vállalat igényeinek. A 2021/2022-es tanévre például az új autóvillamossági szerelő/e-autószerelő szak került be a programba.Beruházás a Škoda AkadémiábaA KOVO szakszervezet támogatásával a vállalat 2013 óta több mint 440 millió cseh koronát (mintegy 18,5 millió eurót) invesztált a Škoda Akadémia képzésének és a műszaki létesítményeinek korszerűsítésébe. Már a felújítás következő szakasza is elkezdődött, ide tartoznak azok a műhelyek is, amelyekben a tanulói autók is formát öltenek. "Az autóipar jelenlegi alakulása és különösen az elektromos mobilitás témája számos új lehetőséget kínál. Annak érdekében, hogy maradéktalanul kiaknázhassuk őket, már pályafutásuk kezdetétől a legkorszerűbb technikákat bocsátjuk utánpótlás-munkatársaink rendelkezésére. Jelenleg azon tantermek és műhelyek átfogó felújítása zajlik, amelyeket diákjaink és vállalatunk munkatársai használnak majd az elkövetkező évek során. A korszerűsített létesítmények nagyon nagy mértékben hozzájárulhatnak kollégáink jövőbeni szakismereteihez, természetesen az Azubi Car projektekhez is kiváló alapul szolgálva" - emelte ki Martin Slabihoudek, a Škoda Szakiskola vezetője.

  • Scala facelift
    Újdonság a Škodától 2023.08.02.

    Vázlatrajzokon az új Škoda Scala és Kamiq formai részletei

    A felfrissített Škoda Scala és Škoda Kamiq digitális világpremierje előtt a cseh autógyártó olyan dizájnrajzok sorát mutatta be, amelyeken e modellek megújult orrkialakítása és fényszórói láthatók. Négy évvel sorozatgyártásuk megkezdését követően a Škoda AUTO felfrissítette kompaktmodelljét és városi SUV-sorozatát, ami egyaránt kiterjed különböző műszaki fejlesztéseikre és megfiatalított megjelenésükre. A Scala átformált fényszórói már egészen a hűtőrácsig nyúlnak, nappali menetfényük csíkjai pedig alsó és felső peremükön futva a fényszórók közepén találkoznak, külső széleiken pedig az alsó csík felfelé ívelve alkot új és jellegzetes fénygrafikát.A Kamiq fényszóróit szintén felfrissítették. A karakteres osztott fényszórók felső eleme most karcsúbbá vált és még hangsúlyosabb formájú. Alattuk a főfényszórók nagyobbak lettek, és az egyéni stílusú, hatszögletű Matrix-modulokkal kidolgozott, extrafelszerelésként rendelhető TOP LED Matrix kivitelben is készülhetnek. E technika egyaránt első ízben bővíti a Kamiq és a Scala kínálatát.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.