Aktuális híreink
A Škoda bemutatja a Fabia 130-at, egy különleges kiadást, amely a jelenlegi Fabia Monte Carlo 1.5 TSI-ből származik. Ez a limitált szériás jármű jobb teljesítményt, alacsonyabb futóművet, pontosabb kezelhetőséget és a Škoda gazdag és sikeres motorsportörökségére utaló dizájnelemeket kínál. Ez a Škoda eddigi leggyorsabb sorozatgyártású Fabia modellje is, 228 km/h végsebességgel. A Fabia 130 a teljesítményt stílussal ötvözi a vezetési élmény kedvelői számára, miközben a Škoda Auto 130. évfordulóját ünnepli. A limitált kiadás már rendelhető számos európai piacon. A kiszállítások a tervek szerint 2025 decemberében kezdődnek.A Škoda 130. évfordulóját ünnepli: Egy erőteljes Fabia különkiadásA Škoda Auto bemutatta a Fabia 130-at, egy különleges kiadást, amely a Monte Carlo felszereltségi szintre épül, és egyedi hot hatch karaktert ad a Škoda kínálatának. A Škoda Auto műszaki fejlesztési részlege által alaposan átgondolt hajtáslánccal ez a limitált kiadás 1.5 TSI motorral rendelkezik, ezáltal jobb teljesítményt nyújt és pontosabb kezelhetőséget biztosít. Továbbá, olyan vezetési módokat és asszisztenseket tartalmaz, amelyek élesebb vezetéshez igazodnak, valamint a hétfokozatú dupla tengelykapcsolós váltó speciális beállítását, hogy kiegészítse a modell sportos karakterét. A Fabia 130 motorsport ihlette részletekkel rendelkezik, valamint az aerodinamikai optimalizálást szolgáló elemekkel és egyedi kerekekkel tűnik ki. A Fabia sorozat legújabb tagja korlátozott számban lesz elérhető.Teljesítmény- és erőnövekedés: A valaha volt leggyorsabb sorozatgyártású Škoda FabiaA Fabia 130 szíve egy továbbfejlesztett 1.5 TSI EVO2 motor, amely 130 kW teljesítményt nyújt az eredeti 110 kW helyett. A Škoda műszaki fejlesztési részlegének hajtásláncszakértői néhány alkatrészt, mint például a szívócső, a rezgéscsillapító vagy a lengőkarok, továbbfejlesztettek a megnövekedett teljesítményhez igazodva. A motor most már nagyobb teljesítményt biztosít 3500 rpm-től, és a maximális, 130 kW-os teljesítmény 5750 és 6000 rpm között érhető el, míg a maximális nyomaték, 250 Nm, 1500 és 4000 rpm között áll rendelkezésre.A hétfokozatú dupla tengelykapcsolós váltó különleges frissítéseket kapott kulcsfontosságú fejlesztésekkel, beleértve a magasabb váltási pontokat a gyorsabb gyorsulás érdekében, a duplakuplungos visszaváltásokat Sport módban a zökkenőmentes sebességváltásokért és a módosított fékezési logikát a gyorsabb újragyorsulásért.A legújabb tesztek szerint a gyorsulás 0–100 km/h-ra 7,4 másodpercet vesz igénybe, ami 0,4 másodperccel gyorsabb, mint a standard modell. A gyorsulás 60–100 km/h-ra 3,8 másodpercet vesz igénybe (összehasonlítva a 4,1 másodperccel), és a gyorsulás 80–120 km/h-ra 4,8 másodpercet vesz igénybe (összehasonlítva az 5,3 másodperccel). A maximális sebesség most 228 km/h, így ez az eddigi leggyorsabb sorozatgyártású Škoda Fabia.A Fabia 130 alapfelszereltségként 15 mm-rel leültetett sportfutóművel és 18"-os kerekekkel rendelkezik, javítva a kezelhetőséget és a stabilitást. A kormányzás is módosításra került, pontosabb visszajelzést és azonnali reakciót kínálva az újonnan adaptált Normal és Sport vezetési módokban.Ez a különleges kiadás egy kétfázisú dinamikus vezérlőrendszert is tartalmaz, amely az autó menüjéből érhető el. A csúszásgátló (ASR) rendszer kikapcsolható, hogy deaktiválja a kipörgésgátlót, és lehetővé tegye a kontrollált csúszást megfelelő környezetben. Az ASR Sport + ESC Sport mód kiválasztása a kerekek nagyobb csúszását teszi lehetővé, miközben az ESC rendszer később avatkozik be, biztosítva az izgalmas, mégis biztonságos vezetési élményt.Külső megjelenés: Merész és sportos megjelenésA Monte Carlo felszereltségi szintre épülő Fabia 130 négy színben érhető el – fehér, piros, kék és fekete, fekete oszlopokkal és tetővel kiegészítve. A külső dizájn fényes fekete részleteket tartalmaz, mint például az első spoiler, a hátsó szárny és a diffúzor. A motorsport ihlette speciális 130-as emblémák jól láthatóan helyezkednek el az első sárvédőkön és a csomagtartón. A Bi-LED fényszórók fekete házai élesebb megjelenést kölcsönöznek az autó elejének. Az egyedi füstszínű 18"-os Libra kerekek a leültetett futóművel együtt fokozzák az autó dinamikus megjelenését. A jármű hátulján egy fekete csík található, amely a Fabia Rally2 autókra emlékeztet – egy jellemző, amely a korábbi Fabia különkiadásokból ismert. A dupla kipufogóvégek jól láthatóan helyezkednek el a diffúzor alatt, kiemelve az autó dinamikus vizuális megjelenését és sportos karakterét.Belső finomítás: Kényelem és irányítás egyensúlybanA Fabia 130 belső tere a maximális kényelemre és irányításra lett tervezve, legyen szó bármilyen helyzetről. Az elektromos sportülések oldalsó támaszokkal optimális tartást nyújtanak dinamikus kanyarodáskor. A háromküllős multifunkcionális sportkormány és a rozsdamentes acél pedálborítások tovább fokozzák a teljesítményorientált hatást. A speciális fekete alumínium ajtóküszöbök és az ezüst dekoratív elemek a műszerfalon és az ajtókilincseken sportos jelleget adnak a járműnek. A 10"-os virtuális vezetőtér az alapfelszereltség része, és az opcionális 9"-os infotainment-képernyő fejlett konnektivitást biztosít.Hagyomány és motorsportörökség: Sikeres alapokra építveA népszerű Fabia először 1999-ben került bemutatásra, és figyelemre méltó sikereket ért el az eddig több mint 5 millió jármű gyártásával. A mai napig két RS modell létezett, az 1.9 TDI első generációs Fabia RS és a második generációs Fabia RS 1.4 TSI motorral. A harmadik generáció a Motorsport-örökséget egy limitált kiadású R5-tel ünnepelte.A Motorsport a Škoda karakterének része, a Fabia szintén szoros kapcsolatban áll vele, nevezetesen a WRC, az S2000 és a Rally2 autókkal, amelyek ezen a platformon alapulnak 2003 óta. 2015-től kezdve a Škoda Motorsport a 3. és 4. generációs Fabia autókat fejleszti a Rally2 kategóriában (korábban R5). Számos címet nyerve a WRC2-ben és az ERC-ben, valamint nemzeti és regionális versenyeken, és közel 700 darabot eladva magánügyfeleknek, a Fabia a legsikeresebb raliautóvá vált a kategóriájában.Az új, limitált kiadású Fabia 130 erre az örökségre épít, teljesítményt és dizájnt kínálva, amelyet a Škoda motorsportsikerei ihlettek. A kiszállítások 2025 decemberében kezdődnek.
Napvilágra került a márka legkedvezőbb árú, tisztán elektromos SUV-jaA Škoda Auto bemutatta új Epiq tanulmányautóját, amely egyértelmű betekintést nyújt a közelgő, tisztán elektromos városi SUV-crossoverre. A modern, minimalista dizájnt ötvöző és újszerű megoldásokat felvonultató modell az életszerű, kézzelfogható praktikumra helyezi a hangsúlyt, így az Epiq ideális útitárs a mindennapi élethez. Jelentős lépés a Škoda elektromobilitási stratégiájában, amely egyértelműen rávilágít a márka arra irányuló törekvésére, hogy izgalmas, előremutató és megfizethető elektromos járműveket nyújtson vásárlóinak. A korszerű digitális megoldások és intelligens asszisztensrendszerek új dimenzióval gazdagítják a vezetés élményét. Az Epiq elsőként a Volkswagen Csoport médiaműhelyében mutatkozott be, az IAA Nemzetközi Autókiállítás müncheni rendezvényét megelőzően, a Volkswagen Core márkacsoport (BGC) Elektromos Városi Járműcsaládjának (EUCF) tagjaival együtt.Klaus Zellmer, a Škoda Auto vezérigazgatója így nyilatkozott: „Az Epiq tanulmányautó kézzelfogható ízelítőt ad a Škoda sikeres, teljesen elektromos családjának következő tagjáról. Ez maga a Škoda szellemisége: modern és masszív dizájn, meglepően tágas utastér a kompakt külső ellenére, könnyen kezelhető, intuitív digitális rendszerek, és azok az apró, Simply Clever ötletek, amelyekkel minden gördülékenyen működik – ráadásul elérhető, kedvező áron. Az Epiq révén ismét közelebb kerülünk ahhoz, hogy az elektromos járművek ne csak praktikusak, hanem igazán szerethető választások legyenek a hétköznapi autósok számára.”Mindennapi társ: kompakt méret, tágas tér és nagy hatótávA tanulmányautó az Epiqet egy 4,1 méter hosszú, kompakt városi SUV-crossoverként mutatja be. Öt fő számára biztosít kényelmes utazást, 475 literes csomagtere és akár 425 kilométeres hatótávja pedig igazán meggyőző. Így a mindennapokban is praktikus, és a hosszabb utakra is megfelelő választás. A jövőbeli sorozatgyártású modell várható indulóára számos piacon a Kamiq belső égésű változatával lesz összemérhető – így a Škoda egyre bővülő kínálatának legkedvezőbb árú elektromos járműveként jelenik meg. Mindez újfent bizonyítja, hogy a Škoda elhivatottan dolgozik a fenntartható és széles körben hozzáférhető közlekedési lehetőségek iránti egyre nagyobb kereslet kielégítésén.Modern Solid kívül-belül: Masszív, funkcionális, hitelesA Škoda modellek közül az Epiq képviseli elsőként a márka új, Modern Solid formanyelvét – kívülről és belülről is. Ez a szemlélet a robusztusságot, a praktikumot és az eredetiséget ötvözi, mindez világosan megjelenik a tanulmányautó bátor, minimalista stílusában. A Cashmere matt fényezést ragyogó fekete Tech-Deck Face emeli ki, amelyet T alakban elrendezett LED menetfények és irányjelzők kereteznek. A mélyebbre pozícionált fényszórók hangsúlyozzák a karakteres első lökhárítót, amely Cosmo szürke kiegészítőt kapott. Az új tornádóvonal vizuálisan elválasztja a karosszéria részeit, határozott kiállást ad a járműnek, miközben kiemeli az üveggel borított utasteret a többi elemből – így születik meg a lendületes, kortárs forma.Belső tér: a praktikusság és a digitális integráció a középpontbanA Škoda belső tere a funkcionalitást és a hétköznapi kényelmet állítja középpontba. Az Epiq bőséges tárolóhelyet és praktikus csomagtér-megoldásokat kínál, köztük táskaakasztókat, rögzítőelemeket és rejtett padló alatti rekeszeket. A Škoda „Mobile First” filozófiája szerint megtervezett belső tér a funkcionalitást és az egyszerűséget helyezi előtérbe: vezeték nélküli telefontöltési lehetőséggel, Simply Clever rekeszekkel, továbbá klasszikus gombokkal és haptikus vezérlőtárcsákkal. A funkcionalitás és a modern formatervezés harmóniája biztosítja, hogy az Epiq tökéletes választás legyen mind a családok, mind pedig az életstílus-orientált ügyfelek számára.Együttműködésben készül: az elektromos családi járműcsalád modelljei Spanyolországban készülnekAz Epiq a spanyolországi Navarrában található Volkswagen-üzemben gördül le a gyártósorról, a Volkswagen Core márkacsoporton belüli közös fejlesztési és termelési együttműködés keretében. A Core márkacsoport az EUCF-program keretében négy stílusos és kedvező árú elektromos autó bevezetésével három márka portfóliójában kívánja szélesebb körben hozzáférhetővé tenni az elektromobilitást a jövő nemzedékei számára. Várhatóan 2026 közepén debütál világszerte a Škoda Epiq sorozatgyártásra kész változata.
A Škoda Auto bemutatja a Vision O dizájn tanulmány első külső videóját, amely a Modern Solid dizájnnyelv fejlesztésének részleteit tárja fel. A kombi modell elegáns kialakítású hátulja kiemeli az aerodinamikára való egyértelmű fókuszt. A Vision O koncepcióval a Škoda Auto megerősíti az európai kombi szegmensben elfoglalt vezető szerepét, és egy új innovációs irányt mutat a jövőbeli modellek számára.Oliver Stefani, vezető formatervező kijelentette, hogy: "A Vision O-val következetesen továbbfejlesztjük a „Modern Solid” dizájnnyelvünket, növelve annak érzelmi vonzerejét és tovább finomítva márkaidentitásunkat. Az új dizájnkoncepció hangsúlyozza elköteleződésünket a határok feszegetése és a jövőbeli járműdizájn folyamatos innovációja mellett. A letisztult vonalak hangsúlyozzák az egyszerűséget és márkaértékeink iránti hűségünket. A Vision O rendkívül praktikus a mindennapi használatra, és meglepő, átgondolt részletekkel rukkol elő."Sima vonalak és jellegzetes fény motívumA videó teaser bemutatja az új B-oszlop dizájnt, amely tökéletes átmenettel kapcsolódik a karosszéria hátuljához. A lejtős tető osztott tetőspoilere a keskeny hátsó lámpákig fut le, amelyek jellegzetes „T” alakot formálnak, felidézve a tipikus „négy szemű” megjelenést. A hátsó lökhárító dizájnját a csomagtérajtón feltüntetett Škoda felirat és „Vision O” modellmegjelölés egészíti ki, hangsúlyozva a koncepció egyedi, modern külső stílusát.Szeptemberben bemutatkozik az új koncepcióA Škoda Vision O koncepció világpremierje, amely előrevetíti a Škoda jövőjét a kombi modell szegmensben, 2025. szeptember 8-án kerül megrendezésre Münchenben. A bemutató online is elérhető lesz minden néző számára a Škoda Auto YouTube csatornáin keresztül.
A Škoda Auto újabb jelentős lépést tett a Mladá Boleslavban található fő üzemének jövőbiztosítása érdekében azzal, hogy lefektette egy korszerű fényezőüzem alapköveit. A tervek szerint az üzem 2029-ben fogja megnyitni kapuit, és akár napi 1600 járműkapacitással fog rendelkezni. A meglévő üzemekkel együtt a Mladá Boleslavban található gyár teljes napi fényezési kapacitása el fogja érni a 2600 járművet. A korszerű létesítmény automatizálást, robotikát és fejlett technológiákat alkalmaz, hogy minden védőbevonat minőségét tovább javítsa. A belső égésű (ICE) és elektromos platformokra épülő járművek fényezésére is alkalmas létesítmény jelentősen növeli a működési hatékonyságot és rugalmasságot. Lehetővé teszi továbbá a kéttónusú fényezést és a matt felületek kialakítását is. Fontos tényező, hogy az új fényezőüzem összhangban van a Škoda Auto céljával, miszerint 2030-ra karbonsemleges termelést fog elérni csehországi üzemeiben. Az illékony szerves vegyületek (VOC) csökkentése mellett a fényezési folyamatokból származó CO₂-kibocsátás 28%-kal fog mérséklődni.Andreas Dick, a Škoda Auto igazgatótanácsának gyártásért és logisztikáért felelős tagja, elmondta: „Az új fényezőüzem megépítése fő üzemünkben, Mladá Boleslavban egyértelműen tükrözi elkötelezettségünket mind Csehország, a Škoda Auto hazája, mind pedig a vállalat folyamatos fejlődése mellett. A létesítményben alkalmazott élvonalbeli technológiák, mint például a PVC-alapú tömítőanyagok felvitelére szolgáló robotrendszerek és a karosszéria nyílásainak automatikus lezárását végző rendszerek jelentősen növelik a hatékonyságot. Emellett, a Volkswagen Csoport egyik legkorszerűbb fényezőüzemeként új környezetvédelmi mércét is állít, hiszen a VOC- és CO₂-kibocsátás 28%-kal csökken.”Forradalmi fényezéstechnológia: rugalmas, precíz, gazdaságos, fenntarthatóA Škoda Auto mladá boleslavi üzemének új fényezőüzeme jelentősen növeli a működési rugalmasságot, mivel ugyanazon a gyártósoron képes belső égésű és elektromos modelleket is fogadni. Az üzem egy új, a fényezési folyamat során a bevonatok precíz kikeményítésére optimalizált kemencével is rendelkezik majd. A biogázt és villamos energiát kombináló energiaforrás növeli a rugalmasságot, csökkenti a kibocsátást és mérsékli a költségeket.Az új fényezőüzem emellett új mércét állít a környezetbarát működés terén is: A VOC-kibocsátás több mint 14 grammal csökken négyzetméterenként, a teljes CO₂-kibocsátás pedig 28%-kal mérséklődik, jelentősen hozzájárulva a Škoda Auto karbonsemleges termelési céljához 2030-ra.Optimális feltételek a fejlett karosszériakezeléshez a Škoda fő üzemébenA mladá boleslavi telephelyen az eredeti, 1996 óta működő létesítménnyel együtt két fényezőüzem működik. Ezt a régebbi üzemet teljes egészében az új fényezőüzem fogja felváltani, amely további lehetőségeket kínál, például kontrasztos tetőszínek és matt felületek kialakítását. A második fényezőüzem 2019-ben kezdte meg működését. Az új létesítménnyel együtt a Škoda Auto fő üzeme optimális feltételeket biztosít a fejlett karosszériafelület-kezeléshez.A projekt nagyságrendjét jól mutatja, hogy az új épület 301 méter hosszú, 131 méter széles és 32,5 méter magas lesz, ami egy hét emeletes épületnek felel meg. A teljes alapterület 118 000 négyzetméter – ez több mint 16 futballpályának felel meg –, a szállítópálya hossza pedig eléri a 15 kilométert. A létesítmény a jelenlegi készjármű-parkoló helyén épül, közvetlenül a nemrég átadott Laurin & Klement híd mellett.A fényezés a járműgyártás egyik legfontosabb szakasza, hiszen hosszú távú esztétikai minőséget és teljes körű védelmet biztosít a külső hatásokkal szemben. A karosszériafelület védelmi folyamata több rétegből áll: kataforézises korróziógátló bevonat, PVC alkalmazása a sérülékeny területeken, majd előfényezés és alapfényezés felvitele nedves eljárással. A Škoda most először használ olyan eljárást, amelyben a dekoratív alapfényezést közvetlenül a katódos rétegre viszik fel az alapozó kiégetése nélkül, így optimalizálva a költséghatékonyságot a minőség megtartása mellett. A végső átlátszó fedőlakk és az üregviaszolás zárja a folyamatot, így a teljes bevonat vastagsága körülbelül 100 mikrométer (0,1 mm).
Ötmillió Fabia: a Škoda Auto belépő szintű modellje jelentős mérföldkőhöz érkezettAz ötmilliomodik Škoda Fabia nemrég gördült le a gyártósorról Mladá Boleslavban. 1999 óta ez a megfizethető belépő szintű modell – az Octavia mellett – meghatározó mérföldkővel gazdagította a Škoda márka modern történelmét. Az első generációs Fabia a Volkswagen Csoport egy teljesen új platformjára épült, és kategóriájában kiemelkedőnek bizonyult tágasságával, praktikusságával, kiváló ár-érték arányával, valamint számos Simply Clever funkciójával. Ez a nyerő formula tette a Fabiát sikeressé mind a régi, mind az új ügyfélkörben Európában és azon túl. A mai negyedik generáció modern, üzemanyag-takarékos belső égésű motorokkal és fejlett biztonsági rendszerekkel rendelkezik. Tekintettel a modell tartós népszerűségére és a márka életében betöltött fontos szerepére, a jelenlegi Fabia gyártása 2030 után is folytatódni fog.Andreas Dick, a Škoda Auto igazgatótanácsának gyártásért és logisztikáért felelős tagja, elmondta: „Az ötmilliomodik Škoda Fabia jármű elérése valóban kivételes teljesítmény – mind a gyártócsapatunk, mind a vállalat egésze számára. A Volkswagen Csoport égisze alatt kifejlesztett második teljesen új modell, az 1999-ben bemutatott Fabia, gyorsan a márka szimbólumává és kínálatunk sarokkövévé vált. A Škoda belépő szintű modelljeként a mai napig a „Csehországban gyártott” kiváló minőségű járművek szinonimája. Tekintettel a jelenlegi negyedik generáció folyamatos sikerére – egy praktikus, hatékony jármű, amely tele van modern technológiával és széleskörű biztonsági funkciókkal – a Fabia gyártását 2030 után is folytatjuk.”Škoda Fabia: A márka egyik legnépszerűbb modelljeA Škoda Fabia hosszú ideje a márka legkelendőbb modelljei közé tartozik. 2024-ben a Škoda harmadik legnépszerűbb járműve volt, 117 100 darabot értékesítettek belőle világszerte. Az első generációt az 58. Frankfurti Autószalonon mutatták be 1999-ben, a nagy népszerűségnek örvendő Felicia utódjaként. Teljesen új platformra épült, és széles motor-, sebességváltó- és karosszériaválasztékkal került piacra. Az évek során a Fabia kulcsszerepet játszott a Škoda márka népszerűsítésében az európai piacokon. Neve szilárdan beágyazódott a motorsport történetébe is – beleértve a legújabb generációkat is. A Fabia Rally2, Fabia Rally2 evo és a jelenlegi Škoda Fabia RS Rally2 saját kategóriáikban a valaha volt legsikeresebb rally-járművek közé tartoznak.Megfizethető belépő szintű mobilitás négy generáción keresztülAz első generációs Škoda Fabia (1999–2008) ötajtós ferdehátúként debütált, 3 960 mm hosszúsággal. Kevesebb mint egy évvel később bemutatták a kombi változatot, majd 2001-ben a szedánt. Jellegzetes stílusát az akkori vezető tervező, Dirk van Braeckel által vezetett tervezőcsapat alkotta meg. A kis járművek számára épített, fejlett PQ24 platformra épült első Fabia széles hajtáslánc-választékot kínált. 2003 márciusában bevezettek egy sportos RS változatot is, amely egy 1,9 TDI turbódízel (96 kW) motorral rendelkezett, és az élénk teljesítményt alacsony üzemanyag-fogyasztással kombinálta.A második generációs Škoda Fabia (2007–2014) a 2007 márciusában megrendezett Genfi Autószalonon mutatkozott be. Ugyanarra a platformra épült, mint elődje, de 22 mm-rel hosszabb és 47 mm-rel magasabb volt. Ezt hat hónappal később egy praktikus kombi változat követte. 2009-ben a kínálatot egy terepjáró dizájnelemekkel ellátott Scout változattal, valamint egy RS modellel bővítették ki, amely 1,4 TSI turbófeltöltős benzinmotorral rendelkezett és 132 kW teljesítményt nyújtott. Ez a generáció vezette be a népszerű Monte Carlo kiadást is.A harmadik generációs Škoda Fabia (2014–2022) 2014 októberében mutatkozott be a Párizsi Autószalonon. A modern PQ26 platformra épült, új arányokkal, amelyek dinamikusabb megjelenést kölcsönöztek neki – 90 mm-rel szélesebb és 30 mm-rel alacsonyabb volt, mint elődje. A biztonság és a kényelem is jelentősen javult: a Fabia most már elérhető volt Front Assist, adaptív sebességtartó automatika és járművezetői fáradtságérzékelés funkciókkal. A 2018-as frissítés további fejlesztéseket hozott, beleértve a Full LED fényszórókat és a holttérfigyelést.A negyedik generációs Škoda Fabia (2021–napjainkig) 2021 tavaszán érkezett ötajtós ferdehátúként az MQB A0 platformra építve. A dizájnt a Škoda Design csapata fejlesztette ki Oliver Stefani vezetésével. Ez a generáció meghaladta a 4,1 méteres hosszúságot, és a csomagtér kapacitása további 50 literrel nőtt, így elérte a tágas 380 litert. Felszerelhető a legújabb funkciókkal és rendszerekkel, mint például az automatikus parkolás és a Travel Assist 2.0, amely magában foglalja az adaptív sebességtartó automatikát, a prediktív gyalogos- és kerékpáros-védelmet, az adaptív sávválasztó asszisztenst és a közlekedési jelzések felismerését.
A Škoda Auto fenntartható HVO üzemanyagot használ az újonnan gyártott dízelmodellekben és logisztikai flottájábanA Škoda Auto mostantól fenntartható HVO (hidrogénezett növényi olaj) üzemanyagot használ a csehországi gyáraiban újonnan gyártott dízelmodellek első üzemanyag-feltöltésére, valamint logisztikai flottájának tankolására. Ez a szintetikus dízel hulladékanyagok felhasználásával készül, szemben a biodízellel, amelyet mezőgazdasági növényekből állítanak elő. A HVO üzemanyagot használt zsírokból és olajokból állítják elő kémiai hidrogénezési eljárással, így nem igényel mezőgazdasági termőterületet, ezért még inkább fenntartható. A korszerű bioüzemanyagot a cseh állami tulajdonú ČEPRO vállalat szállítja. Ez a kezdeményezés része a vállalat egészére kiterjedő közös dekarbonizációs intézkedéseknek, és célja, hogy jelentősen csökkentse a Škoda Auto vállalati tevékenységeinek ökológiai lábnyomát. A cseh járműgyártó célja, hogy a termelés és logisztika területén az évtized végére karbonsemleges működést érjen el minden csehországi és indiai üzemében.HVO: Fenntartható üzemanyag számos előnnyelA HVO üzemanyag egy fejlett bioüzemanyag, amelyet szintetikus dízel helyettesítőként tartanak számon. Hidrogénezési eljárással állítják elő, elsősorban hulladékolajokból, beleértve a használt étolajat, valamint a növényi és állati eredetű zsírokat. A biodízellel ellentétben a HVO üzemanyag előállítása nem igényel mezőgazdasági növényeket.A HVO üzemanyag áttetsző, gyakorlatilag szagtalan, és jelentősen magasabb cetánszámmal rendelkezik, mint a fosszilis dízel (70 az 51-hez képest). Ez javítja az égés hatékonyságát, és hozzájárul a károsanyag-kibocsátás, különösen a lebegő részecskék mennyiségének csökkentéséhez. A HVO üzemanyag emellett nem tartalmaz ként, aromás szénhidrogéneket, valamint magas forráspontú szénhidrogéneket sem. Ennek köszönhetően mérséklődik a károsanyag-kibocsátás, és a dízel részecskeszűrők (DPF) regenerálására is ritkábban van szükség. Régebbi dízelmotorok esetén a HVO üzemanyag hozzájárulhat a csendesebb és simább működéshez is. Az üzemanyag szabadon keverhető hagyományos dízellel.HVO üzemanyaggal kompatibilis Škoda járművekA 2022-es modellévtől kezdődően (a 2021-es év 25. naptári hetétől gyártott) minden dízel Škoda modell alkalmas a HVO üzemanyag használatára. A HVO-kompatibilis járművek üzemanyagtöltő sapkáján XTL jelzés található, míg a régebbi modellek kompatibilitását hivatalos Škoda márkakereskedések igazolhatják. A HVO üzemanyag és a HVO-dízel keverékek ma már széles körben elérhetők az európai piacokon.A Škoda Auto útja a dekarbonizáció feléA Škoda Auto folyamatosan dolgozik környezeti lábnyomának csökkentésén, és továbbra is elkötelezett amellett, hogy 2030-ig valamennyi csehországi és indiai gyártóüzemében elérje a karbonsemlegességet; a vállalat vrchlabí-i üzeme már 2020-ban karbonsemlegessé vált. Ennek során fontos mérföldkő a mladá boleslavi fűtőerőmű átalakítása, amelyet a ŠKO-ENERGO vállalattal együttműködésben valósítanak meg. Amint az erőmű teljesen átáll biomassza használatára, évente akár 290 000 tonnával csökkenhet a nettó CO₂-kibocsátása.
A negyedik generációs Superb limuzin legfrissebb modelljének konfigurátorai február 13-ai napon váltak elérhetővé hazánkban. Az 1.5 TSI motor és az elektromos motor 150 kW (204 LE) együttes teljesítményt biztosít. A Superb limuzin PHEV több mint 120 kilométeres (WLTP) teljesen elektromos hatótávolságot kínál, és akkumulátora DC gyorstöltőállomásokon mindössze 26 perc alatt 10%-ról 80%-ra tölthető fel. A Superb limuzin PHEV modell gyártása 2025 második negyedévében indul.Második generációs hálózatról tölthető hibrid hajtásA Superb negyedik generációjának limuzin változata immáron hálózatról tölthető hibrid hajtáslánccal is elérhető. A Superb limuzin PHEV modell hálózatról tölthető hibrid hajtásláncának második generációja egy 1.5 TSI, négyhengeres turbós benzinmotort (110 kW/150 lóerő) ötvöz egy elektromos motorral. A két motor együttesen 150 kW (204 LE) rendszerteljesítményt biztosít, amelyet egy hatsebességes dupla tengelykapcsolós váltó juttat az első kerekekre. A nagyfeszültségű akkumulátor, amelynek bruttó kapacitása 25,7 kWh, négy modulból áll, és a hátsó ülések alatt helyezkedik el.A váltóba egy háromfázisú állandó mágneses szinkron elektromos motor van beépítve, melyet egy tengelykapcsoló választ el a belső égésű motortól. Ez a motor önállóan is képes a jármű meghajtására, vagy együttműködhet a benzinmotorral. E-módban az elektromos motor önmagában 85 kW maximális teljesítményt és 330 Nm nyomatékot biztosít. Ez szolgál a belsőégésű motor indítására is, így helyettesíti a hagyományos generátort.A Superb limuzin PHEV modell háromféle konfigurációban tudja használni az 1.5 TSI benzinmotort és az elektromos motort a kiválasztott vezetési módtól függően. A Superb modellcsaládban elérhető standard vezetési módok (Eco, Comfort, Normál, Sport, Egyéni) mellett a Superb limuzin PHEV modell három további hibrid opciót kínál: E-mód, Hibrid mód és Sport mód.Nagy elektromos hatótávolság és rövid töltési időkA Superb limuzin PHEV kényelmes töltési lehetőségeket kínál a különböző igényeknek megfelelően. Egy fali töltőkészülék vagy egy 11 kW-os maximális töltési teljesítményű AC töltőpont segítségével 2,5 óra alatt teljesen feltölthető 0-ról 100%-ra. A gyorsabb töltés érdekében az akkumulátor akár 50 kW-os egyenáramú gyorstöltést is támogat, így 26 perc alatt 10%-ról 80%-ra tölthető. Menet közben az akkumulátor folyamatosan töltődik a regeneratív fékezés által, amely lassításkor visszanyeri a mozgási energiát.A Superb limuzin PHEV több mint 120 kilométeres (WLTP) tisztán elektromos hatótávolságával kiválóan alkalmas a mindennapi közlekedéshez. A legújabb modellgeneráció újításai közé tartoznak a második generációs LED-Mátrix fényszórók, az újratervezett belső tér az intuitív kezelést biztosító Škoda Smart Dials vezérlőkkel, és a dizájn csomagokkal kibővített letisztult kínálati struktúra. A modell továbbfejlesztett biztonsági funkciókkal, fejlett segédrendszerekkel és széles hajtáslánc-kínálattal érkezik.A modellek értékesítése 2025.02.13-ai nappal indul, rögtön három felszereltségi szinten (Selection, L&K, SportLine), a kezdő változat 19.237.000 Ft kezdőáron lesz megrendelhető.
A Škoda Auto 2024-ben erős teljesítményt mutatott az értékesítések terén: világszerte 926 600 járművet szállított ki ügyfeleinek, ami 6,9%-os növekedést jelent az előző évhez képest a rendkívül változékony piaci környezet ellenére. A vállalat legnagyobb piaca továbbra is Németország maradt, ahol 187 100 járművet adtak át. Ez 29 200 járművel több, mint 2023-ban. Jelentős abszolút növekedést ért el Törökországban (8 600), az Egyesült Királyságban (8 400), Lengyelországban (7 500) és Spanyolországban (6 200). A megújult Octavia megőrizte a Škoda 215 700 (+12,4%) eladott járművel továbbra is a Škoda legkelendőbb modellje. A növekvő verseny és a teljesen elektromos járművek iránti kereslet iparági szintű visszaesése ellenére az Enyaq sorozat nagy érdeklődést váltott ki az ügyfelek körében. A Škoda folytatta a globális bemutatóterem-hálózatának megújítását az új vállalati arculat szerint, és eddig több mint 230 márkakereskedést alakított át. A 2025-ös év kezdetén a márka eddig legmodernebb és legátfogóbb, 12 modellsorozatot felölelő termékkínálatával készül a további növekedésre. A kínálat része a teljesen elektromos és kedvező árú Elroq SUV, az új, népszerű Enyaq, valamint a Kylaq kompakt SUV, amely az indiai piacon ösztönzi majd az értékesítéseket.Klaus Zellmer, a Škoda Auto vezérigazgatója így nyilatkozott: „Izgalmas látni a pozitív ügyfélreakciót, amely a változékony piaci környezet ellenére 2024-ben az eladások növekedését eredményezte. Hálás vagyok a Škoda csapat minden tagjának, akik az új és megújított modellek bevezetésével sikeressé tették márkánkat, valamint a hétköznapi felfedezőknek és családjaiknak, akik ezeket az járműveket választották mindennapi társaiknak. Erős teljesítményünk a kulcsfontosságú európai piacokon a kiemelkedő formatervezésnek, valamint a fejlett biztonsági és egyéb funkcióknak köszönhető amellett, hogy minden modellünk egy kicsit többet nyújt. Az említett előnyök mögött az a stratégiánk áll, hogy ebben az átmeneti időszakban ügyfeleink számára széles hajtáslánc-választékot kínálunk: benzines és dízelmotorokat, lágy és hálózatról tölthető hibrideket, valamint tisztán elektromos modelleket. A 2024-es kiszállításaink sikereivel a legjobb alapokat teremtettük meg a 2025-ös kihívásokhoz, és készen állunk a nemzetközi terjeszkedésünk következő fázisára Indiában, az ASEAN térségben és a Közel-Keleten. Közeledve a 130 éves jubileumunkhoz, biztosak lehetünk benne, hogy a Škoda Auto jó úton jár.”Martin Jahn, a Škoda Auto igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja hozzátette: „2024-ben 6,9%-os növekedést értünk el a globális szállítások terén az előző évhez képest, ami nagyrészt a kibővített és frissített portfóliónknak köszönhető. Különösen jól teljesítettünk kulcspiacainkon Nyugat- és Kelet-Európában. A modellkínálatunkat tekintve a megújult Octavia, valamint az új generációs Superb és Kodiaq is jelentős növekedést generált. A teljesen elektromos Enyaq család 2024-ben is folytatta sikeres útját, közel 80 000 kiszállítással világszerte, és több európai piacon is vezető helyet szerzett az elektromos jármű forgalomba helyezések terén. Továbbá az év végéig több mint 20 000 megrendelés érkezett az új elektromos kompakt SUV-unkra, az Elroq-ra. Az ügyfélélmény optimalizálása terén sokat dolgoztunk a MyŠkoda alkalmazás fejlesztésén és digitális szolgáltatásaink, például a Pay to Park és a Pay to Fuel további bővítésén. Folytatódott a globális bemutatóterem-hálózatunk megújítása az új vállalati arculatunk szerint, és eddig több mint 230 márkakereskedést alakítottunk át.”Holger Peters, a Škoda Auto igazgatótanácsának pénzügyi, informatikai és jogi ügyekért felelős tagja szerint: „A járműveink iránti folyamatos magas kereslet pénzügyi stabilitásunk alapja, amely lehetővé teszi, hogy a vállalat jövőjébe fektessünk és hosszú távon is megőrizzük versenyképességünket. Elsődleges célunk a hatékonyság és a termelékenység további növelése, valamint a Next Level Efficiency+ programunk sikeres végrehajtása. Ez a megközelítés elengedhetetlen a jelenlegi feladatok és az előttünk álló kihívások - például az idén tovább szigorodó európai kibocsátási díjak - kezeléséhez. Folytatjuk a szoros együttműködést a Volkswagen Csoporttal, és maximálisan kihasználjuk a Brand Group Core-ral a szinergiák nyújtotta lehetőségeket.”Erős növekedés Nyugat- és Kelet-Európában és az Enyaq sikereA Škoda 2024-es eredményeit nagyrészt az európai kiszállítások növekedése hajtotta, ahol a márka megőrizte helyét a negyedik legkeresettebb járműgyártóként. Németország vezette a sort 187 100 jármű kiszállításával (+18,5%), ami a legnagyobb abszolút növekedést jelentette (+29 200 jármű), ezt követték az erős eladási számok Törökországban (42 200; +25,7%), az Egyesült Királyságban (78 700; +11,9%), Lengyelországban (61 400; +13,9%) és Spanyolországban (36 300; +20,6%). Németország, Csehország (84 500) és az Egyesült Királyság továbbra is a márka legnagyobb piacai.A Škoda eladási listájának élén az Octavia állt, mint a legkelendőbb modell 215 700 kiszállított darabbal (+12,4%), amelyet a Kamiq SUV (126 000; +8,2%) és a Fabia követett, amely a legnagyobb százalékos növekedést érte el 24,1%-kal (117 100 darab). A teljesen elektromos Enyaq iránti kereslet szintén erős maradt, 79 500 darabot szállítottak ki belőle, annak ellenére, hogy növekszik a verseny és az iparágban általánosan csökken a kereslet a tisztán elektromos járművek iránt. Az Enyaq több kiemelt európai piacon is vezető pozíciót szerzett az eladásokban, és Németországban a második helyen zárt az elektromos járművek között, több mint 25 000 eladott darabbal.A magyar piacon is megőrizte népszerűségét a márka. 2024-ben 11 310 db regisztrációval a harmadik helyen végzett a legnépszerűbb autómárkák között a Škoda Magyarországon, csaknem 4%-os növekedéssel a regisztrált autók terén.Új modellek és a globális piaci jelenlét erősítése 2025-ben2025-ben kerül sor a Škoda új modelljeinek teljes körű bevezetésére. Az új Enyaq mellett, amely 2025 január elején debütált, hamarosan megkezdődik a stratégiai szempontból kiemelten fontos, teljesen elektromos Elroq kompakt SUV gyártása. A Škoda elektromos portfóliójának legújabb tagja kiváló ár-érték arányt kínál, a kiválasztott európai piacokon 33 000 euró körüli indulóárral. A Škoda indiai terjeszkedésének kulcsfontosságú mérföldköve az új Kylaq kompakt SUV bevezetése, amelyet helyben fejlesztettek és gyártottak az indiai piac számára. A Kylaq a Škoda első modellje a rendkívül népszerű 4 méter alatti szegmensben, amely az indiai járműeladások közel 50%-át teszi ki.A Škoda emellett hamarosan megkezdi a járművek összeszerelését a vadonatúj vietnámi üzemében. A kezdeti gyártás a Kushaqra, majd a Slavia-ra összpontosul, kihasználva a szinergiákat az indiai gyártási hálózattal. Az értékesítés más piacokon is egyre nagyobb lendületet kap, például Kazahsztánban, ahol a Škoda több mint 1 400 járművet adott el tavaly, miután visszatért a piacra.Globális járműszállítások 2024-ben kiválasztott értékesítési régiók szerint
Biztonságuk tekintetében sem maradnak el semmiben a hagyományos hajtásrendszerű autóktól az olyan tisztán elektromos járművek, mint például az új ŠKODA ENYAQ iV - erre az eredményre vezettek a balesetkutatók és biztosítótársaságok tanulmányai és tesztjei. A számos védelmi intézkedésnek köszönhetően e járművek elektromos alkatrészei még nedves körülmények között sem fenyegetnek áramütés veszélyével - sem álló helyzetben, sem menet közben, sem a töltőállomáson "tankolva", sem pedig baleset esetén. A tűzveszély sem nagyobb az elektromos autóknál, mint a hagyományos belsőégésű motorral szerelt modelleknél, már csak azért sem, mert nem hordoznak fedélzetükön tűzveszélyes üzemanyagot. Mindemellett az egészségügyi és műszaki mentők, illetve a szervizszolgáltatók célzott képzésben is részesülnek a korszerű elektromos autókkal követendő eljárásról.Nem kell aggódniuk biztonsági kockázatok vagy áramütés-veszély miatt az olyan elektromos járművek vezetőinek, mint az új ŠKODA ENYAQ iV. Balesetkutatók és biztosítótársaságok tanulmányai mutatják, hogy az elektromos járművek biztonsága semmiben sem marad el a hagyományos belsőégésű motorral hajtott modellekétől.Éppoly biztonságosak az elektromos autók, mint a dízel- és a benzinüzeműekEllentétben az olykor hallható feltételezésekkel, az elektromos autók nagyfeszültségű rendszere sem menet közben, sem a töltés során nem jelent semmiféle áramütés-veszélyt. Erről védőmegszakítókkal és széleskörű érzékelőrendszerrel ellátott, kifinomult biztonságtechnika gondoskodik, s minden elektromos alkatrész olyan védelemmel rendelkezik, hogy autómosóban, esőben vagy árvízben sem léphet fel áramütés veszélye. A töltési folyamat például csakis azután indulhat el, hogy az automatikus rendszerellenőrzés biztonságos csatlakozást érzékel a jármű és a töltőállomás között. Hiba esetén azonnal megszakad az akkumulátor felé folyó áram. Mindemellett számos tanulmány mutatta ki, hogy az elektromos járművek esetében éppoly alacsony a tűzveszély, mint a belsőégésű motorral szerelt modellekben. Az elektromos autók fedélzetén konstrukciójukból adódóan nincs gyúlékony üzemanyag, egy ép lítiumion-akkumulátor spontán begyulladását vagy egy égő elektromos jármű berobbanását pedig műszaki szempontból csaknem lehetetlennek tartják a szakértők.Ütközésbiztos módon beépített hajtásrendszer-akkumulátorA ŠKODA ENYAQ iV hajtásrendszer-akkumulátora ütközésbiztos módon az autó aljában kapott helyet, ahol hatékonyan védett a deformációktól. Töréstesztek igazolják, hogy a korszerű elektromos járművek ugyanolyan jól teljesítenek baleset során, mint a belsőégésű motorral szerelt autók. Az ENYAQ iV például éppúgy a legmagasabb, ötcsillagos minősítést szerezte meg az Euro NCAP ütközésbiztonsági referenciatesztjén, mint számos más ŠKODA modell. A fedélzeti nagyfeszültségű rendszer nem jelent megnövekedett kockázatot baleset során, ugyanis ütközéskor az elektromos alkatrészek ezredmásodpercek alatt automatikusan lekapcsolódnak az akkumulátorról, így már nincsenek feszültség alatt. A vezetőt, az utasokat, a baleset további részeseit és a mentőket így nem fenyegeti áramütés veszélye. Az ütközési teszt során a jármű padlózatában jól védetten elhelyezett akkumulátorblokk a deformálódó karosszéria ellenére is sértetlen maradt.A ŠKODA AUTO támogatja a mentők továbbképzésétHa minden meghozott biztonsági óvintézkedés ellenére mégis tűz ütne ki, az elektromos jármű oltása másként zajlik, mint a belsőégésű motorral hajtott autóké. A tűzoltók ezért speciális oktatásban és továbbképzésben részesülnek, tovább bővítve a helyszíni teendőkre vonatkozó ismereteiket. A ŠKODA AUTO támogatja ezeket a képzéseket és a sérült elektromos autókat érintő lehető leghatékonyabb és legbiztonságosabb eljárás szolgálatában specifikus információkat és mentési adatlapokat bocsát a sürgősségi mentőszolgálatok rendelkezésére. A tűzoltók például hőkamerával is vizsgálhatják a nagyfeszültségű akkumulátor állapotát és szükség esetén lehűthetik, hogy megakadályozzák a hajtásrendszer-akkumulátorának kigyulladását. Mivel az akkumulátorok néha késleltetve vagy ismételten is kigyulladhatnak, az elektromos járműveket balesetet követően biztonsági okokból elkülönítve vagy vízmedencében helyezik el, amíg nem zárható ki a sérült akkumulátor öngyulladásának vagy újbóli meggyulladásának veszélye.
Első hivatalos dizájnrajzaival fokozza a FABIA következő, negyedik generációját megelőző várakozásokat a ŠKODA AUTO. A cseh autógyártó népszerű kisautója lényegesen nagyobb, dinamikusabb és érzelemdúsabb, mint eleve nagysikerű elődje. A Volkswagen-csoport MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformjának átvételével újszerű arányok és még tágasabb térkínálat kialakítására nyílt lehetőség, a bennülők, illetve csomagjaik számára egyaránt. További különlegességek az éles metszésű fényszórók és a LED-technikájú hátsó lámpák. Az új ŠKODA FABIA világpremierjére idén májusban kerül sor.
Egy igazán sikeres modell finomhangolása: három izgalmas vázlat lebbenti fel a fátylat a megújult ŠKODA KODIAQ szabadidő-autóról. A nagy méretű SUV, amely hétszemélyes változatban is elérhető, 2016 óta van jelen az autópiacon és a kereslet azóta is töretlen iránta. Felújított arculattal és frissített technológiával ünnepli premierjét a KODIAQ április 13-án.
Kifejező formavilág, tágasabb beltér, fokozott kényelem és a korszerű biztonsági és vezetői segédrendszereknek köszönhetően még nagyobb biztonság: így mutatkozik be az új ŠKODA FABIA negyedik generációja. 22 évvel megjelenését követően a népszerű kisautó még színvonalasabb biztonsággal, kényelemmel és dinamikával ötvözi a ŠKODA olyan klasszikus erényeit, mint a megbízhatóság, a könnyű kezelhetőség és a magasfokú praktikum.