Újdonság a ŠKODA-ról
2019.06.06.

Első ízben bővíti az új ŠKODA SUPERB SCOUT a SUPERB-családot

Multifunkciós lifestyle-kombi megnövelt szabadmagassággal és összkerékhajtással›Robusztus offroad-stílusú karosszériaburkolatok és 18 colos könnyűfém keréktárcsák›Új Mandarinnarancs metál külső fényezés kizárólag a SUPERB SCOUT számára
superb scout

Mladá Boleslav / Pozsony / Budapest, 2019. június 3. – Első ízben kínálja robusztus SCOUT változatban zászlóshajóját a ŠKODA. Az új SUPERB SCOUT tökéletesen ötvözi elegáns formavilágát és terepes erényeit multifunkciós és robusztus lifestyle-járművé, amiről a kizárólag Combi változatban és összkerékhajtással készülő modell már alapkivitelben egyebek mellett terepes karosszériakiegészítőivel, 18 col peremátmérőjű „Braga” könnyűfém keréktárcsáival, a 15 milliméterrel megnövelt szabadmagasságot is magában foglaló, gyenge minőségű utakra összeállított csomagjával, illetve különleges SCOUT-kivitelű utasterével gondoskodik. Kifejezetten a modell számára szerepel a palettán az új Mandarinnarancs metál külső fényezés.

 

A ŠKODA SUPERB SCOUT formájában a cseh márka új csúcsmodellel egészíti ki offroad-változatai kínálatát, amely változatlan hosszúság és szélesség mellett a kalandra termett modellek erényeivel és hangulatával kombinálja az elegáns ŠKODA SUPERB COMBI tágas térkínálatát. A hajtásrendszer, illetve a jármű aljának kőfelverődések elleni védőburkolatát és a 15 milliméterrel megnövelt szabadmagasságot egyaránt magában foglaló, gyenge minőségű utakra összeállított, az alapkivitelhez tartozó csomag, valamint az összkerékhajtás révén a SUPERB SCOUT a műutaktól távol is kedvező benyomást kelt. Mindezt a menetprofil-választás (Driving Mode Select) további Offroad üzemmódja is segíti, az adaptív futóműszabályzás (DCC) pedig extrafelszerelésként rendelhető.

 

Két erőteljes és gazdaságos motor

A ŠKODA SUPERB SCOUT kizárólag egyaránt erős, benzin- és dízelüzemű erőforrásokkal kapható. A 2.0 TDI dízelaggregát teljesítménye 140 kW (190 LE), 400 newtonméter maximális forgatónyomatékát pedig hétfokozatú DSG sebességváltón keresztül továbbítja a négy kerék felé. A 2.0 TDI AdBlue-befecskendezésével, SCR-katalizátorával és dízel-részecskeszűrőjével megfelel az Euro 6d-TEMP kipufogógáz-szabvány előírásainak.

 

A benzines 2.0 TSI erőforrás 200 kW (272 LE) teljesítményt és 350 newtonméter maximális forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére. Ez a motor is már alapkivitelben hétfokozatú DSG sebességváltóhoz és összkerékhajtáshoz csatlakozik, s Otto-részecskeszűrőjével szintén teljesíti az Euro 6d-TEMP kipufogógáz-szabvány előírásait. A ŠKODA SUPERB SCOUT mindkét motorja tartalmazza az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System), illetve a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás rendszereit is, így különösen gazdaságos üzeműek.

 

Robusztus karosszériaburkolatok, illetve alumíniumhatású és krómozott díszítőelemek

A ŠKODA jól ismert SCOUT-modelljeinek stílusában az új SUPERB SCOUT is markáns offroad-külsővel jelenik meg. Új tervezésű, megnövelt hűtőrácsa – mint minden új SUPERB modellen – az első lökhárítóba nyúlik és a SPORTLINE kivitelhez hasonlóan fekete kettős lamellázattal készül, ez esetben krómozott szegéllyel. A SUPERB-család további tagjaitól eltérően a SCOUT új tervezésű, egyaránt alumíniumhatású alsó védőlemezekkel kiegészített, robusztus első és hátsó lökhárítót kapott, míg kerékjáratait, oldalküszöbeit és ajtói alsó részét műanyagborítások óvják. Nemes hatású megoldás a tetősínek és az oldalablakok szegélyének egyaránt krómozott kivitele, a külső visszapillantó tükrök házai pedig alumíniumhatású felületűek. A sárvédőkön különleges SCOUT-plakettek tűnnek fel.

 

Alapkivitelében az új SUPERB SCOUT 18 col peremátmérőjű, opcióként kétárnyalatú „Braga” könnyűfém keréktárcsákkal szerelt kerekeken gördül, extrafelszerelésként pedig ugyancsak kéttónusú kivitelben a 19 colos „Manaslu” keréktárcsák is választhatók. Kifejezetten a modell számára szerepel a palettán az új Mandarinnarancs metál külső fényezés. Az akár 2200 kilogramm vontatható tömeggel vonójárműnek is kiváló SUPERB SCOUT extrafelszerelésként rendelhető, kihajtható vonófeje mechanikus kireteszelésű.

 

Fahatású elemek és SCOUT-specifikus ülések

Utasterében különleges fahatású dekorbetétekkel fogad a ŠKODA SUPERB SCOUT, amelyek az első ülésekhez hasonlóan SCOUT-logót hordoznak. Az üléskárpitok SCOUT-specifikus szövetből kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készülnek, kívánságra pedig barna díszvarrású Alcantara®/bőr kárpitozás, az első ülések első felére pedig új kontrasztárnyalatú szegély is rendelhető. Az ülésfűtés elöl az alapkivitel része, hátul opcióként rendelhető a külső üléshelyekre. A központi monitor offroad-képernyőkkel egészül ki, s beszálláskor speciális logóval köszönti a vezetőt.

 

A hátul helyet foglalók térdmagasságban mérhető bőséges lábtér jellemezte, magas színvonalú kényelme a ŠKODA modelljeire jellemző „Simply Clever” ötletek sorával növelhető tovább. Az első utasülés például kívánságra hátulról is elektromosan állítható, az extraként kínált alváscsomag pedig megnövelt méretű, kényelmes fejtámlákat, valamint plédet is tartalmaz. Amint a SUPERB minden Combi változata, a SCOUT is kategóriája legnagyobb, 660 és 1950 liter között variálható csomagterével érkezik. A csomagtérajtó kívánságra elektromosan mozgatható, az extrafelszerelésként rendelhető „virtuális pedál” (Virtual Pedal) technikájával pedig a hátsó lökhárító alatti egyszerű lábmozdulattal is nyitható.

 

2006 – megérkezik a ŠKODA első SCOUT-modellje

Az offroad-stílusú, robusztus modellek immár nagy hagyományokra tekinthetnek vissza a ŠKODA kínálatában, 13 évvel ezelőtt mutatkozott be ugyanis elsőként a ŠKODA OCTAVIA második generációjának masszív offroad-külsejű kivitele. A lifestyle-karakterű terepes modell gyorsan széles rajongói táborra tett szert, s az OCTAVIA harmadik nemzedékében is folytatódott a már alapkivitelben összkerékhajtással készülő kombi népszerűsége. KODIAQ (2017) és KAROQ (2018) család megfelelő tagjaival a cseh autógyártó SUV-modellpalettájára is sikerrel terjesztette ki SCOUT-koncepcióját.

 

 

*Minden energiafogyasztás- és menetteljesítmény-adat előzetes érték.